Få billed fil til at åbne i et tilpasset v~
Fra : Dan

Dato : 11-10-03 13:32

Hejsa!

Findes der et skript til at "Nå man klikker på et link til et billed fil! Så
åbner den kun et vindu der er tilpasset størrelsen på billede! Og uden alle
knapperne osv. der er i IE!"

Er det noget der kan lade sig gøre på en ikke alt for besværlig måde?

På forhånd tak!

Mvh
Dan

Fra : Dan

Dato : 11-10-03 13:44

Det skal laves på mange billeder, så skulle gerne ikke skrive for meget!

Dan

Fra : Falcon

Dato : 11-10-03 15:32
Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-03 15:33

Se i kildekoden på http://home13.inet.tele.dk/smedpark/pop/
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-10-03 20:24

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> Se i kildekoden på http://home13.inet.tele.dk/smedpark/pop/

Jeg har moderniseret lidt i din kode, se:
http://vebel.dk/test/kge/pop.htm

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-03 23:37

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Jeg har moderniseret lidt i din kode, se:
>http://vebel.dk/test/kge/pop.htm

Tak, sad selv og overvejede det, men jeg er sløv.

Det har du jo fundet ud af...
--
Knud

Fra : Jeppesen

Dato : 25-10-03 09:29

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har moderniseret lidt i din kode, se:
> http://vebel.dk/test/kge/pop.htm

Meget fin kodning - men hvorfor er der en lille hvid kant til højre og under
billedet - uanset størrelsen på vinduet er sat til samme pixels som billedet
?

Kan det undgås på nogen måde ?

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-03 09:36

"Jeppesen" <blackhole@noone.dk> skrev :

>Meget fin kodning - men hvorfor er der en lille hvid kant til højre og under
>billedet - uanset størrelsen på vinduet er sat til samme pixels som billedet
>?

I hvilken browser?

Lad os se siden, du har lavet eller upload en en testside.
--
Knud

Fra : Jeppesen

Dato : 25-10-03 10:06

> I hvilken browser?

Internet Explorer

> Lad os se siden, du har lavet eller upload en en testside.

www.naturfotografi.dk - kun på forsiden.

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-10-03 10:55

"Jeppesen" <blackhole@noone.dk> skrev :

>På www.naturfotografi.dk - kun på forsiden.

Jeg ser ingen hvid kant, eller jeg misforstår.

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/natur.jpg
--
Knud

Fra : Jeppesen

Dato : 25-10-03 11:06

> Jeg ser ingen hvid kant, eller jeg misforstår.

En aha-oplevelser - den hvide kant der generer mine øjne er browserens
skyggeeffekt - min IE har lys skygge på indersiden af højre side og bund.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh Kim

Fra : Dan

Dato : 20-10-03 12:09

Hvordan ser jeg kildekoden?

Dan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-10-03 14:26

Dan skrev:

> Hvordan ser jeg kildekoden?

Det afhænger af hvilken browser du benytter.

I Internet Explorer kan du vælge "Vis kilde" i højrekliksmenuen
eller "Vis => Kilde" i menuen.

NB: Hvis du i øvrigt er i tvivl om hvordan man gør et eller andet i
en browser, så prøv gruppen

NB2: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen