h: background-image i css
Fra : Thomas

Dato : 11-10-03 10:31

hej
jeg kan ikke få background-image til at virke med css... hva går jeg
forkert?

jeg har 2 filer: style.css og index.htm plus et billed:

index.htm indeholder:
<head>
<link rel=StyleSheet href="css/style.css" type="text/css">
</head>

style.css indeholder:
Body {
background-image: url(grafik/cs_wallpaper_2.gif) ;
}
.overskrift {
font-family: "courier new";
font-size: 20 px;
font-weight: 800;
color: #963369;
}

der er forbindelse til css dok'et for class="overskrift" virker fint

mappestruktur:

web-
--
Mvh. Thomas

husk af fjerne "FJERNDETTE" fra min mailadresse

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-10-03 19:07

Thomas <thomasFJERN-DETTE@tunet.dk> skrev:

> background-image: url(grafik/cs_wallpaper_2.gif) ;

Prøv med:

background:url(/grafik/cs_wallpaper_2.gif);

.... altså med / foran grafik for at tvinge den til roden af
serveren før der skiftes til kataloget.

Virker det ikke, så kom med et link til problemet, så er det
meget nemmere at fejlsøge.

Det kan også have noget at gøre med store og små
bogstaver.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Thomas

Dato : 13-10-03 08:16

har fundet problemet...
til eventuelt interessedere var problemet og løsningen ag jeg havde
refereret til billedet forkert da jeg gik ud fra at jeg skulle referere til
det fra html sidens placering... men jeg skulle referere til det fra css
filens placering... så css filen skulle i stedet se sådan her ud:

[...]

med denne mappestruktur:

web-
|index.htm
|css/-