GolfII diesel - dårlig tænding
Fra : Rob

Dato : 11-10-03 08:24

Hej.

Da min gamle "86" Golf II Turbo Diesel, starter dårligt, vil jeg skifte
gløderørene, er det besværligt?
Og findes der en smart måde at gøre det på?

Mvh. Robert

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-03 08:45

"Rob" <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Da min gamle "86" Golf II Turbo Diesel, starter dårligt, vil jeg
skifte
> gløderørene, er det besværligt?

Nææhh...

> Og findes der en smart måde at gøre det på?

Tag de gamle ud, før du sætter de nye i....

(sorry - kunne ikke lade være =

--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : p.jarnbak

Dato : 11-10-03 08:48

"Rob" <test@test.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Da min gamle "86" Golf II Turbo Diesel, starter dårligt, vil jeg skifte
> gløderørene, er det besværligt?

Prøv at måle på dem først,hvis de er gode kan det være et revnet topstykke
eller hvis det er den gamle model motor(uden hydraul løftere) kan det være
at den trænger til
at få justeret ventiler.
Hej Palle.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-10-03 08:50

On Sat, 11 Oct 2003 09:24:23 +0200, "Rob" <test@test.dk> wrote:

>Hej.
>
>Da min gamle "86" Golf II Turbo Diesel, starter dårligt, vil jeg skifte
>gløderørene, er det besværligt?
Nej, det er lidt noget pillearbejde med hensyn til pladsen der er at
arbejde på. Men det er jo afh. af hvot Leth man er på fingerne.
Er du sikker på at det er gløderørene ? Der er jo også mulighed for at
det er forvarmerrelæ / dårlig forbindelser i forvarmerkredsløbet.

>Og findes der en smart måde at gøre det på?
Send den til en mekaniker.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 15:55

> [...]
> Er du sikker på at det er gløderørene ? Der er jo også mulighed for at
> det er forvarmerrelæ / dårlig forbindelser i forvarmerkredsløbet.

Temlig sikkert gløderørene, det er jo blevet koldt og der er måske gået et
par stykker, og nu er resten ved tage livet, prøvede det selv sidste år ved
samme "tid"

TIL Rob>

Lad være med at købe de billige til 50-60 kr. køb noget bosch eller noget
andet kval. mærke

René

MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi

Fra : Mic\(2860\)

Dato : 11-10-03 23:50

> [...]
> par stykker, og nu er resten ved tage livet, prøvede det selv sidste år

Kan også være sikringen på torpedopladen der er brændt eller bare irret over

/Mic

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-10-03 00:37

On Sat, 11 Oct 2003 16:54:47 +0200, "Mette og René" <øåæ.øåæ> wrote:

>Temlig sikkert gløderørene, det er jo blevet koldt og der er måske gået et
>par stykker, og nu er resten ved tage livet, prøvede det selv sidste år ved
>samme "tid"
Alt i forvarmerkredsløbet skal bare virke for at du kan forvarme
optimalt. Et par simple målinger kan afslører om det kun er et par
defekte gløderør der skal skiftes.

/Hans

Fra : Mic\(2860\)

Dato : 12-10-03 06:51

Et par simple målinger kan afslører om det kun er et par
> defekte gløderør der skal skiftes.

Så kan man bare håbe, at den bag pumpen virker eller har virket og er uden
koks, for ellers er den skod at skifte...

/Mic

Fra : Rob

Dato : 12-10-03 16:29

Tak for de gode svar.
Men hvordan måler jeg om jeg skal skifte gløderørene?

/Robert

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-10-03 21:19

> Tak for de gode svar.
> Men hvordan måler jeg om jeg skal skifte gløderørene?
Tager ledningerne af og måler om der er 0,46 +- 0,05 ohm igennem rørerne
alså stor set ikke nogen modstand da de skal bruge mange ampere(ca 8 ampere
per gløderør)
Hej Palle.