square-meter både....
Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 11-10-03 00:03

Hej NG.

Har I set nogle 22 eller 30 sq.meter både til salg nogen steder....og til
hvilke priser.

Findes der evt byggeplaner over disse bådtyper.

/Svend

Fra : Bjarne Bang

Dato : 13-10-03 17:55

Nu kan jeg ikke holde mig længere....hvad er square meterbåde?

Fra : Lars Kristensen

Dato : 13-10-03 19:20

Bjarne Bang wrote:
> Nu kan jeg ikke holde mig længere....hvad er square meterbåde?

Lige lange på alle leder?

- Lars

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 15-10-03 17:46

Det var et gammelt målesystem for både, hvor man havde 20 eller 30
kvardratmeter sejl og fik det maksimale ud af dette sejlareal på en
båd.....det var rene kapsejladsbåde.

De var ret flotte med et stort "overhang" i hæk og stevn (en slags
skærgårdskrydser design)....og lå på ca. 9-10 meters længde.

Du kan se noget i samme stil hos Knarr, S30, Ylva og BB10.

/Svend