er det sidste post i recordset ?
Fra : Mads United

Dato : 11-04-01 09:41

Hejsa

Jeg har en MySQL database, og jeg har hentet et recordset og skal nu
gennemløbe det, og det virker fint, men jeg skal vide hvornår jeg står med
den sidste record, hvordan kan jeg det ? er der en smart funktion til det,
eller skal jeg tælle sammen ???

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-04-01 09:51

"Mads United" <mmm@graffiti.net> wrote:

> [...]
>den sidste record, hvordan kan jeg det ? er der en smart funktion til det,

Det mest brugte vil jeg tro er det her:

while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
//kode som gør noget ved $row.
}

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Mads United

Dato : 11-04-01 09:55

ja det er det jeg gør i forvejen..... men jeg skal vide når jeg "står med
den sidste record i hånden"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-04-01 10:06

Mads United skrev:

> ja det er det jeg gør i forvejen..... men jeg skal vide når jeg "står
> med den sidste record i hånden"

$komm = mysql_query("select navn from tabel");
$antal = mysql_num_rows($komm);
for ($i = 0; $i < $antal; $i++) {
$res = mysql_fetch_assoc($komm);

echo "$res[navn]<br/>\n";

if ($i == ($antal - 1)) {
echo "Sidste række";
}
}

Ovenstående er utestet - der er muligvis nogle tal, der skal ændres
hist og her, men princippet er godt nok.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mads United

Dato : 11-04-01 10:13

ok tak.... ja jeg tænkte nok at det var sådan man skulle gøre, men jeg
håbede på at der var en fancy funktion til det

TAKKER