Den russiske nationalsang
Fra : Gaby

Dato : 10-10-03 21:23

En lidt underlig forespørgsel måske, men jeg synes den russiske nationalsang
er helt vild god. Hvor kan man finde den i Danmark?

Mange varme efterårshilsner
Gabrielle

Fra : John

Dato : 10-10-03 22:58

"Gaby" <sunshinespirit(FJERNDETTE)@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> En lidt underlig forespørgsel måske, men jeg synes den russiske
nationalsang
> er helt vild god. Hvor kan man finde den i Danmark?

Biblioteket eller:

http://www.skazka.no/anthems/

Mvh

John

Fra : Gaby

Dato : 12-10-03 19:01

Tusind tusind tak for hjælpen

Varme hilsner
Gabrielle

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-10-03 23:20

Gaby wrote:

> En lidt underlig forespørgsel måske, men jeg synes den russiske nationalsang
> er helt vild god. Hvor kan man finde den i Danmark?

Der er en glimrende indspilning på soundtracket til "The Hunt For Red
October".

/David

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 11-10-03 09:33

Jeg er sikker på at du referer til Internationalen
du har ret den er helt vild go!

:)

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-03 10:11

Rocknrolldetective wrote:

> Jeg er sikker på at du referer til Internationalen
> du har ret den er helt vild go!

Det er ikke "Internationale" der refereres til.

/David

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 11-10-03 10:18

Det fattede jeg godt!

Men det burde det være!

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-03 10:28

Rocknrolldetective wrote:

> Det fattede jeg godt!
>
> Men det burde det være!

Hvorfor?

/David

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 11-10-03 13:07

det er en længere diskussion David - men Sovjetunionen burde stadig bestå -
men det er ikke en diskussion der hører hjemme her

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-03 13:29

Rocknrolldetective wrote:

> det er en længere diskussion David - men Sovjetunionen burde stadig bestå -
> men det er ikke en diskussion der hører hjemme her

Det mener jeg absolut ikke, selv om mange nok vil betegne mig som ret
venstreorienteret for nu at bruge forældede begreber. Sovietuniuonen var
et elendigt drevet diktatur.

Og desuden: Internationale var da ikke deres nationalmelodi? Det var den
samme som de har nu, bare med en anden tekst.

Den gamle tekst:
http://www.marxists.org/history/ussr/sounds/lyrics/national.htm

/David

Fra : JHH

Dato : 11-10-03 14:55

"Rocknrolldetective" <blodhunden@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> det er en længere diskussion David - men Sovjetunionen burde stadig
bestå -
> men det er ikke en diskussion der hører hjemme her

Kommunisme og islam burde forbydes ved lov!
Sikke en fred vi ville få.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-03 19:09

JHH wrote:

> Kommunisme og islam burde forbydes ved lov!
> Sikke en fred vi ville få.

*suk*

/David

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 11-10-03 21:21

the chicken stops here....

for nu at citere en lead out..

er der nogen der ved hvilken?

jeg sætter en lunken porter på højkant som præmie

:)

Fra : mille_soeren

Dato : 20-10-03 07:29

"Gaby" skrev d. 10-10-03 21:23 dette indlæg :
> [...]
nationalsang
> er helt vild god. Hvor kan man finde den i Danmark?

Jeg ved ikke hvilken melodi der er den "rigtige" russiske
nationalmelodi. MEN prøv at gå ind på denne side. Måske kan du finde det
du søger her: http://www.skazka.no/anthems/

Hilsen
Søren

http://www.kandu.dk/