Hudproblemmer og kløe
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 11-04-01 09:18

Hej
Vi har et dejligt labrador kryds, hun er 6 år. Hun har hudproblemer. Det er
omkring øjnene, ørene, ved trædepuderne og mellem tæerne og på maven. Men på
ryggen er hendes pels flot også nede ved haleroden, her er der heller ikke
noget i vejen. Hun klør sig meget, hun ligner faktisk sin søster, som døde,
et par år gammel, uden dyrlægerne fandt ud af hvad problemet var. Er der
nogen her der har et forslag til hvad der kan være galt og hvad vi kan gøre,
så hun ikke klør sig sådan og kommer til at se flot ud.

Mange hilsner
Alice

--
Alice Trauelsen

http://home.12move.dk/~alice.trauelsen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-04-01 12:35

> Hej
> Vi har et dejligt labrador kryds, hun er 6 år. Hun har hudproblemer.

Se Ami's svar, der dækker allergi mm.

Desuden findes der det, der hedder våde eksem. Hvis huden umiddelbart ser
hel ud, men det vædsker fra plamager kan det være det. Uanset hvad, så ville
jeg i hvert fald så snart jeg ser et udslet på min hund bringe den til
dyrlæge. Mange problemer for hunden kan forebygges med hurtig behandling!!!

Rinnie Ilsøe

PS. Undskyld mit lidt "firkantede" svar... Jeg mener bare, hvis hunden
tydeligvist er generet af det bør man søge dyrlæge så snart de første
symptomer viser sig.