180000 C5 tilbagekaldes
Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 16:01

Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
standardfælgene revner med tiden.

Fra : Jean

Dato : 10-10-03 16:16

Olesen skrev:
> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

En kilde, tak?

Mvh Jean

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-03 16:18

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> En kilde, tak?

Bl.a.
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2064

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 19:11

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> En kilde, tak?

JP

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-10-03 17:02

Olesen wrote:
> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

Surt! Det er lige 900.000 fælge i skralderen.

Mvh
Roberto

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-10-03 17:13

> Surt! Det er lige 900.000 fælge i skralderen.

Og det du vil have er at vi skal undre os over at 4*180.000 ikke er 900.000.
Men du har husket reserverhjulet - flot

// Troels

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 10-10-03 18:59

Troels [around 9000] wrote:

> Og det du vil have er at vi skal undre os over at 4*180.000 ikke er
> 900.000. Men du har husket reserverhjulet - flot

Det er da ikke samme fælg?

\MK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-10-03 10:12

Morten Klostergaard wrote:

> Det er da ikke samme fælg?

På rigtige biler er reservehjulet naturligvis i fuld dimension så man kan fortsætte uhindret.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 11-10-03 11:28

Roberto Saldo wrote:

> På rigtige biler er reservehjulet naturligvis i fuld dimension så man
> kan fortsætte uhindret.

Ja, samme størrelse og "gørrelse" , men jeg mener at fælgen er en anden for
at få bedre plads til værktøjet.

Er det forkert husket?

\MK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-10-03 15:16

Morten Klostergaard wrote:

> Ja, samme størrelse og "gørrelse" , men jeg mener at fælgen er en anden for
> at få bedre plads til værktøjet.
>
> Er det forkert husket?

Kender ikke Citroën, men i Carinaen er der en fuld 14" stålfælg med spritnyt Michelin Energy
185/65R14 på, jeg har nemmerligen checket ;)

Mvh
Roberto (nød-hjul burde forbydes ved lov).

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-10-03 19:27

Roberto (nød-hjul burde forbydes ved lov).

Hvorfor dog i grunden det ? - det er da meget smart at spare plads og vægt
på noget som man i bedste fald aldrig (knock-knock) får brug for.

mvh

Andreas M. Hansen
- som dog også har et fullsize reservehjul hængende under bilen bagdel

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 11-10-03 20:08

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
> - som dog også har et fullsize reservehjul hængende under bilen bagdel

yep, tænkt alt det brændstof der ku' spares hvis alle lod deres
reservehjul ligge hjemme i garagen ...

-Lasse

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-10-03 05:08

Lasse Langwadt Christensen wrote:

> yep, tænkt alt det brændstof der ku' spares hvis alle lod deres
> reservehjul ligge hjemme i garagen ...

Jeg tror ikke der ville blive sparet ret meget.
Derimod ville man spare en utidig tur til lappecenteret, hvis reservehjulet er fullsize.

Mvh
Roberto

Fra : Niels Skaaning

Dato : 12-10-03 10:54

"Roberto Saldo" <rs@home.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror ikke der ville blive sparet ret meget.
Derimod ville man spare en utidig tur til lappecenteret, hvis reservehjulet

I længden ville man spare en del. Tænk på, at hvis du smider reservehjulet
væk, så er der 10 kg? mindre, der skal accellereres hver gang du træder på
speederen. Hvis bilen vejer 1000 kg, så ville det svarer til en
vægtreduktion på 1%. Det samme gør sig gældende med alt det skrammel
(værktøj, reservedele m.m.m.) som nogle folk kører rundt med i bilen.

NS

Fra : T. Hartung

Dato : 12-10-03 11:51

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> vægtreduktion på 1%. Det samme gør sig gældende med alt det skrammel
> (værktøj, reservedele m.m.m.) som nogle folk kører rundt med i bilen.

hehe så tank kun 10 liter benzin fremover og du spare ca. 50 kg sammen med
de 10 fra reservehjulet + 2 kg fra sprinklerbeholder - så kan man faktisk
kører helt gratis - næsten )))
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Soren Pedersen

Dato : 12-10-03 20:51

> Jeg tror ikke der ville blive sparet ret meget.
> Derimod ville man spare en utidig tur til lappecenteret, hvis
reservehjulet
> er fullsize.

Det ved jeg nu ikke.....Hvis de andre 3 dæk er halvslidte ville jeg ikke
bryde mig om at sætte et helt friskt dæk på og så køre vidre som om intet
var hændt........Der er en rimelig garanti for en tur i botanikken (hvis man
er heldig) hvis der opstår en situation.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-03 17:03

Olesen wrote:

> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

Det er måske derfor bilen er så dårlig på motorvejen, når vinden kommer fra
siden..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-03 17:08

Olesen wrote:
:: Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
:: standardfælgene revner med tiden.

Specielt kan jeg godt li' denne hér:
"Der er ikke rapporteret om uheld i forbindelse med problemet, som ifølge
Citroën ikke udgør nogen umiddelbar sikkerhedsrisiko."

Ingen sikkerhedsrisiko? Nææh tak do'....

M.v.h.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 10-10-03 19:00

Henrik B. wrote:

> Specielt kan jeg godt li' denne hér:
> "Der er ikke rapporteret om uheld i forbindelse med problemet, som
> ifølge Citroën ikke udgør nogen umiddelbar sikkerhedsrisiko."
>
> Ingen sikkerhedsrisiko? Nææh tak do'....

Dækket taber bare luft?

\MK

Fra : Klaus G.

Dato : 10-10-03 21:17

> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

Er jeg den eneste som opfatter "Tilbagekaldelse" som at bilerne
tilbagekaldes fordi der er fundet en så stor fejl at det kræver ændringer på
fabrikken, eller noget i den stil? Vil nu mene at noget lignende det her
"Citroën udskifter alle fælge på C5", vil være mere passende, eller er det
bare mig?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : Olesen

Dato : 11-10-03 08:17

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev

> [...]

> "Citroën udskifter alle fælge på C5", vil være mere passende, eller er det

"i den stil" er tilbagekaldelse til værkstedet, da de næppe
sender 180000 biler til frankrig, og ejheller næppe
kommer ud på folks privatadresser for at skifte dæk.

Fra : Thomas Broegger

Dato : 10-10-03 21:44

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

Hvorfor bliver jeg ikke overrasket... det er noget værre makværk Citroen har
lavet med C5'eren.

Hilsen
Thomas
Tidl. C5 ejer nu lykkelig Volvo ejer.

Fra : C. Caspersen

Dato : 11-10-03 14:51

"Thomas Broegger" <thomas@broeggerklanen.dkspam> skrev i en meddelelse
> Tidl. C5 ejer nu lykkelig Volvo ejer.

Dejligt med en, der tør erkende, hvis bilen har været noget lort !

Caspersen

Fra : TDN

Dato : 10-10-03 22:37

> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

Hej !

Ja også Peugeot er ramt :

206, 307, 406, 807, 807, Expert, 1999-2002 med 1.8 L 16V og 2.0 L 16 V
motorer

Årsag: Peugeot Indkaldelse Peugeot indkalder ca. 12.000 biler i Danmark med
1.8L 16V motor (EW7), og med 2.0L 16V (EW10), der er produceret fra 1999 til
november 2002. Modellerne er 206, 307, 406, 806, 807 og Expert, alle med
nævnte motorer. Årsagen er at en høj luftfugtighed kombineret med mange
start/stop og bykørsel, samt meget lave temperaturer, der i ekstreme
tilfælde, kan betyde at motorens afluftnings-system (PVC-systen) fryser til.
Dette kan medføre at motorolien trykkes ud af motoren ved
oliepåfyldningnsdækslet og oliepind. Det samme fænomen blev konstateret for
et par år siden i Peugeot Partner med 1.8L 8V motor, hvor der er gennemført
kampagne på de aktuelle biler, men det har vist sig, at samme fænomen også
kan opstå på ovennævnte modeller. For at sikre kunderne mod en sådan
hændelse, har Peugeot besluttet, at alle omhandlede biler i Skandinavien
skal indkaldes og have monteret et ændret PCV-system - samme system, som er
monteret i bilerne fra fabrikken siden november 2002. Kunderne får direkte
besked fra deres autoriserede Peugeot forhandler, i takt med, at de
nødvendige dele er tilgængelige. Det skal nævnes, at alle forhandlere har
modtaget de første dele, og er i gang, så alle biler kan nå igennem, inden
de danske ejere kører til det Nordlige Skandinavien på skiferie.

Dato/Kilde: 08-08-2003/Peugeoty/ln (FDM´s Hjemmeside)

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 11-10-03 16:08

den indkaldelse er en gammel sag !! sjovt nok mener jeg ikke at citrobang
har indkaldt, sine modelleer med samme motor....hvorfor mon ??

Fra : TDN

Dato : 11-10-03 17:35

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> den indkaldelse er en gammel sag !! sjovt nok mener jeg ikke at citrobang
> har indkaldt, sine modelleer med samme motor....hvorfor mon ??

Samme tanke faldt også mig ind. Men det ville jo heller ikke være første
gang at Citröen vælger at lade være at indkalde trods samme risiko i deres
biler med samme motor. Peugeot virker som de er meget bedre til erkende
deres produktansvar end Citröen som skal trækkes gennem medierne m.v. før de
tilbagekalder.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-03 10:05

> Citroên tilbagekalder ca. 180.000 stk. C5 pga.
> standardfælgene revner med tiden.

Det kan man vel med rette kalde for en "splitfælg".

Det må Citropling da kunne vende til noget positivt:

"C5 - Nu med splitfælge".

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Soren Pedersen