Undervognsbehandling...
Fra : Jean

Dato : 10-10-03 15:13

Hej NG!

Jeg har en Citroën ZX 1,6i fra nov. 1997... som jeg vil ha'
undervognsbehandlet...

Er det dumt at gøre det nu? Altså nu hvor det er meget fugtigt, eller gør
det ingen forskel? Har hørt, at man med fordel kan få det gjort, når det er
tørt i vejret.

Jeg overvejer meget et af Pavas værksteder... da det skulle være god
kvalitet. (Har jeg hørt!)

Bilen er aldrig blevet undervognsbehandlet, så det er nok på tide...

Andre forslag eller ideer er velkomne...

Mvh Jean

Fra : //zigge

Dato : 10-10-03 17:50

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ingen forskel? Har hørt, at man med fordel kan få det gjort, når det

Det har ikke noget at sige, da undervognsbehandlingen består af at bilen
afrenses med 65 grader varmt vand og tørres i ovn før undervognsbehnadlingen
bliver sprøjtet på.

> Jeg overvejer meget et af Pavas værksteder... da det skulle være god
> kvalitet. (Har jeg hørt!)

De giver garanti på arbejdet, måske begrænset hvis bilen ikke er
vundervognsbehandlet før og er gammel. Pava er ok.

> Bilen er aldrig blevet undervognsbehandlet, så det er nok på tide...

Bedre sent end aldrig, jeg vil anbefale dig at få lavet en "dobbelt"
behandlingn, de giver den et ekstra lag der gør at behandlingen tørre meget
langsomt og på den måde "sætter undervignen i blød".

> Andre forslag eller ideer er velkomne...

Køb en ny bil når askebægeret er fuldt - så er det ikke nødvendigt at
undervognsbehandle

Mvh
//zigge

Fra : Jean

Dato : 10-10-03 18:41

//zigge skrev:
> Det har ikke noget at sige, da undervognsbehandlingen består af at bilen
> afrenses med 65 grader varmt vand og tørres i ovn før
undervognsbehnadlingen
> bliver sprøjtet på.

Okay, man skal bare ikke høre folk, som ikke har forstand på det...
Hvordan er det så med behandlingen, når den er foretaget... den tager ikke
'skade' af det fugtige vejr? Eller behandlingen 'tører' måske med det samme?

> De giver garanti på arbejdet, måske begrænset hvis bilen ikke er
> vundervognsbehandlet før og er gammel. Pava er ok.

Jeg tror, jeg bruger Pava.

> [...]
meget
> langsomt og på den måde "sætter undervignen i blød".

Ok, tak! Det vil jeg da overveje!

> Køb en ny bil når askebægeret er fuldt - så er det ikke nødvendigt at
> undervognsbehandle

I så fald skal jeg aldrig ha' ny bil, da jeg aldrig bruger askebægeret...

Mvh Jean (som siger tak for svaret!)

Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 19:14

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
meget
> langsomt og på den måde "sætter undervignen i blød".

Metoder:

1) Vådvask af skærmkasser + undervogn + efterflg. tørring med varmeblæsere i
varmrum
2) Trykluft til rensning af ovennævnte

3) Hvad er at foretrække, og hvorfor ?

(har selv en idê, men vil høre andres mening).

Der nævnes noget med 'iblødsætning'.
Er det fordi, der behandles på rent metal (a'la helt ny bil), eller fordi
der behandles ovenpå allerede gennemhærdet og fast
og givetvis i-orden undervognsbehandlingsprodukt ?

Hvad er facts, og hvad er blot "en rar fornemmelse for veludført
behandling..." ?