Tvinge en rullebjælke selv om den er unødv~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-03 14:18

Hej alle

Jeg er ved at lave et design af et sæt hjemmesider, eller retere
jeg er stort set færdig. Men der er små sider og der er store
sider. De store sider får en rullebjælke, det gør de små ikke -
og det bevirker at boksene i nogen tabeller klemmes ud og ind når
man skifter side.

Kan man tvinge en rullebjælke frem selv om den er overflødig?

.... eller forresten alternativt fjerne den der hvor den er, men
*uden* at ødelægge rullemuligheden med musehjul eller piletaster?
Det er dog nok ikke så god en idé.

--
Bertel

Fra : Juhl

Dato : 10-10-03 16:39

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> man skifter side.
>
> Kan man tvinge en rullebjælke frem selv om den er overflødig?
Du kan prøve <body scroll="yes"> men jeg er ikke sikker
> .... eller forresten alternativt fjerne den der hvor den er, men
> *uden* at ødelægge rullemuligheden med musehjul eller piletaster?
> Det er dog nok ikke så god en idé.

Evt smid et link til din side hvor problemet opstår..

\\ Juhl

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-03 00:10

Juhl skrev:

>Evt smid et link til din side hvor problemet opstår..

Det ville jeg normalt gøre, men det er noget jeg laver for andre
og jeg vil nødigt offentliggøre det før det er godkendt.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-10-03 17:44

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev:

> Kan man tvinge en rullebjælke frem selv om den er overflødig?

Ja, men overflow:visible|hidden|scroll|auto og inherit kan du
styre det, men lad endelig være - det fungerer ikke over det
hele.

> ... eller forresten alternativt fjerne den der hvor den er, men
> *uden* at ødelægge rullemuligheden med musehjul

Det er der problemet ligger. Sætter du den til hidden, kan du
heller ikke bruge scrollhjulet i de fleste tilfælde.

Lad endelig de enkelte browsere styre hvornår der kommer
scroll - så må du leve med at yderkanten at rykker lidt ved
sideskift.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-03 00:12

Allan Vebel skrev:

>Lad endelig de enkelte browsere styre hvornår der kommer
>scroll - så må du leve med at yderkanten at rykker lidt ved
>sideskift.

Okay.

Vil det være dumt at tvinge en bjælke ved at lave

Det giver jo så også en alt for stor ramme til teksten.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-10-03 18:57

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev:

> Vil det være dumt at tvinge en bjælke ved at lave

Det må du meget hellere gøre.

> Det giver jo så også en alt for stor ramme til teksten.

Ja, men at to onder er det nok den bedste løsning.

Du kan jo slukke for dem i forbindelse med udskrivning, så
der ikke pludselig kommer en tom side med ingenting.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 10-10-03 17:57

Den 10-10-2003 15:17, skrev Bertel Lund Hansen:

> [...]
> man skifter side.
>
> Kan man tvinge en rullebjælke frem selv om den er overflødig?

Har du prøvet at angive højden på body til 101% ? Jeg tror det virker,
men har ikke prøvet.

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/