iframes i xhtml
Fra : Lobais

Dato : 10-10-03 13:10

Hej NG.
Jeg har denne iframe:
<iframe src="..." frameborder="0"></iframe>
men xhtml 1.1 validatoren mener at både src og frameborder er
forkert, og at min iframe er undefined. Jeg ved godt det med
frameborder, men ellers kan jeg ikke få IE med.

Hvorfor må jeg ikke bruge src???
Og hvordan definere jeg den???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-10-03 13:22

Lobais wrote:

> [...]
> forkert, og at min iframe er undefined. Jeg ved godt det med
> frameborder, men ellers kan jeg ikke få IE med.

(I)Frames findes ikke i XHTML1.1

Brug i stedet for XHTML1.0 Frameset
http://www.webstandards.org/learn/templates/xhtml10f.html

Hintzmann c",)

Fra : Lobais

Dato : 10-10-03 13:27

> Brug i stedet for XHTML1.0 Frameset
Findes der XHTML1.1 Framesets?
Og kan man tillade sig at lave en lang side med en enkel iframe,
og så kalde det et frameset?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-03 14:02

Lobais skrev:

> [...]

XHTML transitional er vist nok.

Prøv at læse hvad Martin skrev:

    (I)Frames findes ikke i XHTML1.1

XHTML 1.1 findes *kun* som strict - og frame-elementer (inkl.
iframe) findes ikke i strict-typer.

> Og kan man tillade sig at lave en lang side med en enkel iframe,
> og så kalde det et frameset?

Du kan vel kalde det hvad du vil. I mine øjne er et frameset noget
hvor man benytter frames - ikke iframes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 10-10-03 16:21

> XHTML transitional er vist nok.
Fint

> XHTML 1.1 findes *kun* som strict - og frame-elementer (inkl.
> iframe) findes ikke i strict-typer.
Ok

> Du kan vel kalde det hvad du vil. I mine øjne er et frameset noget
> hvor man benytter frames - ikke iframes.
Nettop

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-10-03 14:04

Lobais wrote:

> Findes der XHTML1.1 Framesets?

Nej

> Og kan man tillade sig at lave en lang side med en enkel iframe,
> og så kalde det et frameset?

Ja

PS. lidt kort da jeg skal ud af døren

Hintzmann c",)