Nervøs, men lykkelig ejer! HJÆLP udbedes :~
Fra : Bille

Dato : 10-10-03 12:41

Efter lang tids overvejelse fik jeg kat igår!!!!

Så tog jeg mig endelig sammen, og fik hentet Bob igår aftes,

Jeg har altid synes, at katte med deres personlighed, krævede et
personligt navn, istedet for Sorte eller Plet

(med al respekt for de Sorte & Plet'r der er derude!!! Og der er
givetvis dem der vil mene at Bob ikke er meget bedre, men...hmmm det var
en lille afviger)

Bob's mor er halv siameser, og da jeg bor i lejlighed, har jeg hørt at
Siamesere er mindst utilfredse med livet som indekat, spørgsmålet er så
om Bob på trods af hans moderlige gener, mener det anderledes?!

Jeg har læst et par bøger bl.a. Poltikens Kattebog, og efter at have
læst en del om killinger og deres adfærd, er jeg blevet godt nervøs.

For det første er Bob blevet taget fra sin mor allerede efter 8 uger,
fordi hun efter sigende ikke gad ham mere, han er ud af et kuld på 3.
Jeg hentede ham på en gård hvor der var en masse katte...

Man diskuterer tit hvorvidt køberen er kvalificeret, men hvordan
forholder det sig egentlig med sælgeren? Det burde vel ikke være
utænkelig at støde på en skødesløs og ligeglad ejer der bare skal af med
de små for enhver pris? Er det f.eks. i orden at have "hønse" bure med
små killinger i udenfor med pressening over?

Jeg har hverken kompetence elelr erfaring til at bedømme hvorvidt Bob's
menneske ejer havde styr på tingene eller ej, faktum er...

Bob går rundt og nyser lidt af og til (små forkølelse?)

Han har jænvlig puds i øjnene, og det er specielt det ene øje der er
"medtaget"
Jeg fik rådet om at tørre hans øjne med kold kamillethe', morgen og aften!
Fik samme tip af en dyrehandler i dag, så det fortsætter jeg
selvfølgelig med!

Jeg læste i Politikens Katte bog, at killinger i 7-10ugers alderen ca.
spiser tit, og er generelt meget aktive.

timer, men alligevel? Han var fuld af energi igår aftes da vi hentede ham,
men har sovet hele dagen.....Skal jeg være nervøs?

Han har adgang til rent frisk vand, hytteost og dyrehandlerens "Royal
Canin" mærke.....

En større fristil, og hvis du har læst med så langt, så TAK for
opmærksomheden!!!

Med venlig hilsen

Bille

- singlefyr m/kat -en sjældenhed?!?

Fra : Pia J

Dato : 10-10-03 12:57

> Jeg har hverken kompetence elelr erfaring til at bedømme hvorvidt Bob's
> menneske ejer havde styr på tingene eller ej, faktum er...

Det tror jeg ikke vedkommende havde....

> Bob går rundt og nyser lidt af og til (små forkølelse?)

Han er formentlig hverken vaccineret eller har fået ormekur. Så der er stor
sandsynlighed for hans forkølelse kræver mere end kamillete. Jeg ville fluks
tage til dr. Dyr med det bette kræ. Orm kan i øvrigt give kvalme og
manglende appetit.

:Pia

Fra : Stine Hilskov

Dato : 10-10-03 13:52

"Bille" <rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi hun efter sigende ikke gad ham mere, han er ud af et kuld på 3.
> Jeg hentede ham på en gård hvor der var en masse katte...

Det er nok vigtigt, at du bruger meget tid på den lille, da en killing på 8
uger har meget brug for tryghed og omsorg. Sid med ham på skødet når du ser
fjernsyn, sidder ved computeren mv.
Leg meget med ham.

> [...]
> Jeg fik rådet om at tørre hans øjne med kold kamillethe', morgen og aften!
> Fik samme tip af en dyrehandler i dag, så det fortsætter jeg

Jeg ville nok også anbefale dig at tage ham en tur til dyrlægen og blive
checket, samt ormekur og vaccination.

> [...]
> timer, men alligevel? Han var fuld af energi igår aftes da vi hentede ham,
> men har sovet hele dagen.....Skal jeg være nervøs?

Det er svært at sige endnu, men det kan godt være stress over at blive
flyttet/taget fra mor og søskende.

> Han har adgang til rent frisk vand, hytteost og dyrehandlerens "Royal
> Canin" mærke.....

Valg af foder ser jeg ikke umiddelbart noget i vejen med. Det er godt at
vænne dem til kvalitetsfoder fra starten.

> En større fristil, og hvis du har læst med så langt, så TAK for
> opmærksomheden!!!

Selv tak.

> Med venlig hilsen
>
> Bille
>
> - singlefyr m/kat -en sjældenhed?!?

Hilsen Stine

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-10-03 16:40

"Bille" <rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Efter lang tids overvejelse fik jeg kat igår!!!!
>
> Så tog jeg mig endelig sammen, og fik hentet Bob igår aftes,

Til lykke med det

> For det første er Bob blevet taget fra sin mor allerede efter 8 uger,
> fordi hun efter sigende ikke gad ham mere, han er ud af et kuld på 3.

Killinger skal jo også lære det kattesprog, der er en afvisning. Synd du har
fået ham så tidligt, men det er ikke sikkert det får betydning, selv om
risikoen er der.

> [...]
> forholder det sig egentlig med sælgeren? Det burde vel ikke være
> utænkelig at støde på en skødesløs og ligeglad ejer der bare skal af med

Det er bestemt ikke utænkeligt, desværre, og sælgeren af Bob virker ikke
særlig seriøs.

>Er det f.eks. i orden at have "hønse" bure med
> små killinger i udenfor med pressening over?

NEJ - NEJ - OG ATTER NEJ *som virkelig råber her*

> Bob går rundt og nyser lidt af og til (små forkølelse?)

Af sted til dyrlægen NU, katte kan ikke blive forkølede som mennesker.

> [...]
> Jeg fik rådet om at tørre hans øjne med kold kamillethe', morgen og aften!
> Fik samme tip af en dyrehandler i dag, så det fortsætter jeg

Kamillete er godt til mange ting, men her er jeg bange for, der kræves mere.

> Jeg læste i Politikens Katte bog, at killinger i 7-10ugers alderen ca.
> spiser tit, og er generelt meget aktive.

> timer, men alligevel?

Det er normalt at killinger ikke spiser 1 - 2 døgn et nyt sted. Men han
*skal* drikke.

>Han var fuld af energi igår aftes da vi hentede ham,
> men har sovet hele dagen.....Skal jeg være nervøs?

Han er sikkert bare træt af alt det nye, men sammen med øjenflåd og nysen,
ville jeg være lidt mere nervøs. Så tag ham til dyrlæge en af dagene. Fortæl
hvor du bor, så kan du sikkert få anbefalet en god dyrlæge her i gruppen

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Rasmus Bille

Dato : 10-10-03 17:17

Update på Bob!

Det går MEGET bedre, jeg tror der er opstået noget nær et skrækscenarie
i mit hoved, Bob's puds osv. er faktisk forsvundet...

...og han spiser med stor appetit, er det forresten forbundet med nogle
problemer at give ham vådfoder fra dåse? Selvfølgelig af god kvalitet,
når han nu ikke vil spise tørfoder?

Jeg vil stadig tage ham med til dyrelægen for nyser stadig, af og til.

Bille

Fra : Stine Hilskov

Dato : 10-10-03 22:02

Godt det går bedre med Bob.

Nej, der er ikke noget i vejen for at give vådfoder af god kvalitet. Det
plejer bare at være meget dyrt, når det er en god kvalitet.
Jo billigere det er, jo mere fedt , vand og animalske biprodukter indeholder
det.

Hilsen Stine

Fra : zasha

Dato : 11-10-03 08:33

<klip>
"Rasmus Bille" <rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Update på Bob!
>
> Det går MEGET bedre
</klip>

Tillykke med Bob, det var da noget af et sted han kom fra!
Dejligt at høre han er faldet til hos dig og trives :))
--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Kate

Dato : 12-10-03 21:45

Godt at Bob har det godt. Jeg tror som andre at han simpelthen er
blevet overvældet af alt det nye, han er jo kun et lille bitte barn
Da jeg fik Mowgli var han også vældigt nysgerrig, men efter en kort
inspektion af huset og dets indhold (mig, 3 katte og 2 kaniner) blev
han overvældet af træthed og sov henved 4 timer sammen med mig i
sofaen.
Jeg synes godt at du kan tilbyde Bob både tørkost og vådkost, dog skal
du lige være opmærksom på om han kun spiser vådkosten for på sigt vil
det være godt for hans tænder at spise knasende mad.

Jeg er helt enig med dig i det med navne, alle mine dyr (undtaget 2
kaniner som jeg har overtaget efter andre) har fået deres helt
personlige navne og er ikke blevet genbrugt. (Kun Ninus, da de 2
kaniner nu engang hed det

Tillykke med din lille nye missekat.

--
Kate