Slægten Mehl
Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-10-03 11:39

Ditlev Nicolaj Mehl, borger i Rudkøbing i slutningen af 1600-tallet,
havde en søn, Johan Mehl, som var guldsmedemester og
hospitalsforstander i Viborg (død 1765). Han skulle være oldefar til
Niels Bjerring Mehl, der var søn af Johannes Mehl (1773-1838).
Johannes var præst i Lem i Salling fra 1801 til sin død.

Disse oplysninger er at finde i slægtsbogen "Slægten fra Nørre Mølle i
Rakkeby", udgivet på forlaget Limfjordsslægter 1972-73.

Hvem kan gøre rede for det manglende slægtled mellem Johan Mehl og
Johannes Mehl?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Elsebeth Kristiansen

Dato : 10-10-03 16:52

Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote in message news:<bh2dov0vs0jujefbesukoap9bnrmpf3isk@4ax.com>...
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Jeg ved ikke om dette er relevant:

I Barrit sogn Vejle amt Bjerre Herred fkt. 1787:

Ditlev Mehl Senior 74 enkemand præst
Ditlev Mehl Junior 48 gift brodersøn Adjunktus
Sophie Hedvig Kragballe hans kone

Du kan jo selv kigge på fkt. i DDA hvis det er noget du evt kan bruge,
jeg kan ikke se om Junior har voksne børn, så må du i kirkebogen.

m.v.h. og måske forgæves E. Kristiansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-10-03 18:17

10 Oct 2003 08:52:27 -0700, skrev Elsebeth Kristiansen:

> [...]
>
>Du kan jo selv kigge på fkt. i DDA hvis det er noget du evt kan bruge,
>jeg kan ikke se om Junior har voksne børn, så må du i kirkebogen.

Jeg tror ikke det er relevant i denne sammenhæng, men jeg checker
naturligvis. Når je senere bevæger mig længere ud af Mehl-grenen, er
det derimod guf og jeg takker for tippet.

Fra : reb

Dato : 10-10-03 20:29

http://www.jensg-family.dk/family/p_18c5.html#147252
http://hjem.get2net.dk/flg/aner/pafg37.htm#1107
http://hjem.get2net.dk/flg/aner/pafg37.htm
http://216.239.59.104/search?q=cache:29e-3wbU--oJ:www.creativepartners.se/ole/downloads/RindsKNABER.pdf+%22Johan+Mehl%22&hl=sv&ie=UTF-8
http://arosleo.dk/vapsaner.htm

Johan Mehl,
f. ... i Rudkøbing,
bg. 29.03.1765 i Viborg Nørre.

Søn af ... Ditlev Nicolai Mehl og hustru Inger Pedersdatter.

Borgerskab 1725 som juveler og guldsmed i Viborg, 1736-38 bedemand, 1743-53
hospitalsforstander sst. Overtog forgængeren Adam Neuhofs ejendom i Gravene
23 (matr. 191).

g. 01.08.1725 i Viborg Nørre med

Maren Mouridsdatter Graae,
hun g. 1) med Adam Neuhof (se denne).

Børn:
Ditlev Mehl, db. 02.10.1726 i Viborg Nørre, sgpr. i Assens.
Peder Mehl, db. 25.10.1730 i Viborg Nørre, d. før 1765.
(Johanne) Cathrine Mehl, db. 05.11.1731 i Viborg Nørre, g.m. sgpr. Jesper
Lund i Støvring.
Mourids Mehl, db. 15.09.1733 i Viborg Nørre, d. før 1765.
Henrik Mehl, f. 15.02.1735, db. 17.02.1735 i Viborg Nørre, sgpr. i Rødding
og Hjarbæk.
Inger Mehl, g.m. hr. Fan... på ...

http://home8.inet.tele.dk/sboegh/tvibguld.htm
--
If you at first dont succeed when parachuting, then it's not for you.

Half this game is ninety percent mental.

How do I set my laser printer to stun?

Dont feed the hand that bites you!

Awards are like haemorrhoids; sooner or later every asshole gets some.

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer
shelf life.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-10-03 21:43

Fri, 10 Oct 2003 21:29:03 +0200, skrev reb:

>Henrik Mehl, f. 15.02.1735, db. 17.02.1735 i Viborg Nørre, sgpr. i Rødding
>og Hjarbæk.

Ham napper jeg ))
Tak for hjælpen.

Fra : reb

Dato : 10-10-03 22:06

Väl bekomme

How do I set my laser printer to stun?

Fra : A. Ostrup

Dato : 11-10-03 11:27

Hej.
Jeg er enig med at Henrik (Johansen) Mehl er den rigtige fader. Han
var gift 1769 med Elisabeth Kirstine Brast (f. ca 1741 - d. ?)

Mvh

Anker Oestrup