Koreanske dæk (Hankook)
Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 10-10-03 09:35

Har for nylig købt en Hyundai Getz, som er en udemærket bil.

Men dækkene er et ukendt koreansk mærke... Hankook

Jeg læste en test i Politiken
(http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=243763) hvor testeren
udtaler: "Fra fabrikken leveres den med koreanske dæk, som sjældent
hjælper på bilers køreegenskaber."

Har det noget på sig?

Hvad er problemet med disse dæk?

Jeg synes jo bilen kører fint, men er jo også kun lige skiftet fra min
gamle Opel Corsa årgang '85 som bestemt kørte dårligere.

/ Anders

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-10-03 09:40

"> Har det noget på sig?

> Hvad er problemet med disse dæk?

At dækket ikke er designed til europæiske forhold - det er ikke på højde med
moderne europæiske dæk mht. køreegenskaber - specielt ved lidt "sportslig
kørsel".
Til ganske almindelig hverdagskørsel tror jeg dog ikke der er nogen
problemer.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-03 09:41

Anders Nielsen (RF 900) wrote:

> Jeg synes jo bilen kører fint, men er jo også kun lige skiftet fra min
> gamle Opel Corsa årgang '85 som bestemt kørte dårligere.

Det er klart - 15-20 års udvikling kan mærkes. Du får en endnu bedre bil på
endnu bedre dæk. Så kort kan det siges.

Men hvis du ikke kan nøjes med at betale en beskeden ombytningspris hos
Hyundai for at få andre dæk på, synes jeg, du skal køre på
bingo-bambus-dækkene så længe du kan holde det ud. Måske oplever DU det slet
ikke som et problem.

--
Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-03 12:13

"Anders Nielsen (RF 900)" <nanders@eudoramail.com> skrev i en meddelelse
> Har det noget på sig?
>
> Hvad er problemet med disse dæk?

Jeg købte for ca. 5 år siden en ny Hyundai/Mitsubishi Galloper. Den blev leveret
på disse dæk.
De var aldrig runde - specielt ikke om morgenen.

Det endte med at de ub. skiftede dem til Bridgestone... .-)
Og pludselig stoppede alle rystelser.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-10-03 13:03

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
blev leveret
> på disse dæk.
> De var aldrig runde - specielt ikke om morgenen.

Det problem har jeg også med de Michelin Energy 205/60R15 der sidder på
Scorpio'en - den "humper" lidt det første stykke....
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : A. K.

Dato : 11-10-03 07:29

> Det problem har jeg også med de Michelin Energy 205/60R15 der sidder på
> Scorpio'en - den "humper" lidt det første stykke....
> --
Det syntes jeg er et problem med de fleste dæk, jeg har kørt med både dyree
og billige dæk, og det har altid været det samme, dækkene hopper de første
500 - 1000 meter, måske lidt mere om vinteren.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-10-03 00:14

Anders Nielsen (RF 900) wrote:
> Men dækkene er et ukendt koreansk mærke... Hankook

Jeg har haft Hankook på min bil. Jeg var godt tilfreds med dem.

mvh
Henning