Køb af bil
Fra : FiGo

Dato : 10-10-03 08:02

Ville bare høre jeres mening om hvad i ville købe hvis i havde 300kkr til
bil.
Den skal være minimum 6 cylindret, og ikke fabriksny.

Det jeg kunne være interreseret i var:

Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia.
Ford Mondeo ST220
Golf 2,3 V5
Golf 2,8 V6 4M
Golf R32

Jeg aner ikke hvad brugtpriserne er på disse biler, eller om det overhovedet
kan lade sig gøre til 300kkr.
Hvad med service, afskrivning, gensalg af bilerne.?? Er der stor forskel i
forsikrings præmie.?

Håber der er nogen der kan oplyse mig et eller andet.

Mvh
FiGo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-03 08:36

"FiGo" <figo@lycos.uk.com> skrev i en meddelelse
> Den skal være minimum 6 cylindret, og ikke fabriksny.
>
> Det jeg kunne være interreseret i var:
>
> Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia.
> Ford Mondeo ST220
> Golf 2,3 V5

V5 = 5. cyl = opfylder ikke dit krav om min. 6 cyl, vel..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 10-10-03 09:11

jeg ville helt klart vælge en 406 coupe 3.0 V6 !! Fx:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=193800686
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=264500233

Her er lidt mere om 406´erns modelhistorie:
http://www.hi-speed.dk/406.html
En skam at Peugeot ikke valgte, at lægge deres V6 motor ned i en 306.....Se
det ville have været sjauvt !!
Dette kan dog lade sig gøre, blot ikke synes

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-03 09:16

FiGo wrote:
:: Det jeg kunne være interreseret i var:
::
:: Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia.
:: Ford Mondeo ST220
:: Golf 2,3 V5
:: Golf 2,8 V6 4M
:: Golf R32

Hvad med en 5-cyl Volvo 850/V70? Evt. som Herregårdsvogn. Og selvf. med
turbo.

M.v.h.

Fra : claus b. p.

Dato : 10-10-03 10:04

> [...]
> kan lade sig gøre til 300kkr.
> Hvad med service, afskrivning, gensalg af bilerne.?? Er der stor forskel i

Nogle forsikringsselskaber taxerer sports/muskelbiler hårdt. Jeg ville prøve
at undersøge dette inden et køb, forbered dig på et chok.
Afskrivning er høj, men nok højere på en "Brian-bil" end på fx. en V6/Ghia.
Selv om der nok er mange der ikke er enige, mener jeg at VW er for
opreklameret, og for dyr ifh.t. hvad man får for pengene. Mine erfaringer
med deres salg og service er også at de er utroligt hovski-snovski. Og det
betyder jo nok noget, for dine valg er ikke just typiske
perlegrusmekanikermodeller.
Men held og lykke med købet, det bedste er altid forventningerne og
oplevelserne med at vælge og prøve, til man til sidst får valgt den eneste
ene.
/Claus

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 10-10-03 11:29

> Ville bare høre jeres mening om hvad i ville købe hvis i havde 300kkr til
> bil.
> Den skal være minimum 6 cylindret, og ikke fabriksny.

Hvad med en BMW 528i fra 96-97? Eller evt. en BMW 3-serie.

Mvh.

Lauge

Fra : Tom

Dato : 10-10-03 16:33

> [...]
> bil.
> Den skal være minimum 6 cylindret, og ikke fabriksny.

Hvor kan du lige finde en ST220 til 300.000 Kr ?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Vejlby [9xxx]

Dato : 10-10-03 17:29

> [...]
> bil.
> Den skal være minimum 6 cylindret, og ikke fabriksny.

R32 kan ikke lade sig gøre inden for den prisramme (ikke med dansk afgift)

Jeg ville gå efter en bil med køreegenskaber der bedre matcher en sekser,
som fx.

Lexus IS200, hvilken nogen kunne finde på at kalde for toytas "BMW 320i".

Alfa 156 2,5 V6, hvis man er mere til Italiensk.

.... og er man tilhænger af gale franskmænd kan det lade sig gøre at
importere en Renault Clio 3,0 V6.
(http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6545117&id=21300338)

> [...]
> kan lade sig gøre til 300kkr.
> Hvad med service, afskrivning, gensalg af bilerne.?? Er der stor forskel i

www.forsikringsluppen.dk kan hjælpe dig lidt på vej, men de ikke helt
almidelige modeller er desværre ikke at finde. Så der er prisen nok en tand
højere end for de andre...

> Håber der er nogen der kan oplyse mig et eller andet.

Men skulle der være dømt seriøs jagt, ville jeg personligt tage ud og prøve
så mange forskellige biler som muligt. En Hyundai Coupé 2,7 V6 kunne måske
være drømmebilen??

/Jakob

Fra : Jan Nielsen

Dato : 10-10-03 18:50

"FiGo" <figo@lycos.uk.com> skrev i en meddelelse
> Ville bare høre jeres mening om hvad i ville købe hvis i havde 300kkr til
> bil.
> Den skal være minimum 6 cylindret, og ikke fabriksny.

Hvorfor må den ikke være ny?

Hvad med den helt nye Kia Magentis 2,5 V6
http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?27

Den er selvfølgelig for billig (234.999) men så kan du jo købe en ekstra
konebil for de resterende 65000

Jan

Fra : HWH

Dato : 10-10-03 12:51

Hvis du en et fornuftigt menneske køber du en Mondeo 2,5 V6 Ghia
Den er bare sagen.