Hvad dækker order 'ubelyst' over
Fra : Chr. L.

Dato : 09-10-03 22:33

gloede lidt mere på: http://www.forsikringsraad.dk/

og under påkørsel af holdende:

Påkørsel af et i vejsiden holdende køretøj på offentlig vej, bortset fra
nødspor på motorvej. I lygtetændingstid eller når belysning i øvrigt er
påkrævet, men det holdende køretøj er ubelyst. Gives fuld skyld til den
holdene bil

Vil det sige at hvis jeg brager ind i en bil der er parkeret inde i kbh
(ikke bås og efter kl 18.00 feks ved scala),-hvems skyld er det så?..hvad
dækker over ordet 'ubelyst', er det parkerings lyset??

Chr.

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-10-03 00:00

Chr. L. wrote:

> Vil det sige at hvis jeg brager ind i en bil der er parkeret inde i
> kbh (ikke bås og efter kl 18.00 feks ved scala),-hvems skyld er det
> så?..hvad dækker over ordet 'ubelyst', er det parkerings lyset??

....min søster bakkede ud af min indkørsel og over i naboens bil en aften
(hérude på Lars Tynds mark)...

....han fik ikke en krone, da den holdt uden lys på...

(...så ka de lære dét, ka de! )
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-10-03 15:54

On Fri, 10 Oct 2003 01:00:05 +0200, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...min søster bakkede ud af min indkørsel og over i naboens bil en aften

Kvinder ka' sgu' da heller ikke køre bil..............

/Mogens
som lige har berørt en Volvo's jydekrog med kofangeren :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-10-03 00:13

Mogens Knudsen wrote:

> Kvinder ka' sgu' da heller ikke køre bil..............

....jeg sku til læge for at få rettet tæerne ud bagefter...

> /Mogens
> som lige har berørt en Volvo's jydekrog med kofangeren :)

....har som passager prøvet det omvendte i en Saab 900 automatic, hvor
der blev taget fejl af D og R, eller hvad det nu er det hedder - gav en
fin, rund bule i nummerpladen på den Mercer, der holdt bag ved os...
Hans

Fra : David Bjergsø

Dato : 10-10-03 09:10

> [...]
> (ikke bås og efter kl 18.00 feks ved scala),-hvems skyld er det så?..hvad
> dækker over ordet 'ubelyst', er det parkerings lyset??

Hej,

Jeg opfatter det sådan, at hvis der ikke er gade belysning, skal man holde
med positionslyset på.

/DrPepper