Problemer med lange SMS-er
Fra : Tommy T - Odense

Dato : 09-10-03 22:24

Hej i gruppen.
Afsender: Siemens S55 på "Selvhenter"
Modtager: Nokia 3310 på "Telmore"

Afsender sender lange SMS-er, men de samles ikke hos modtager.
Den anden vej bliver de samlet som de skal.

Er det en fejl indstilling i telefonerne, eller er der problemer hos en af
udbyderne.
Hilsen Tommy T - Odense

--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 09-10-03 22:37

I news:3f85d1b3$0$54875$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev Tommy T -
Odense disse ord:

Nokia 3310 har ikke den funktion at den kan samle beskederne i en.

Mvh
Rasmus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-10-03 22:53

On Thu, 9 Oct 2003 23:36:38 +0200, "Rasmus Hauge Hansen"
<rasmus@haugeNOSPAM.dk> wrote:

>I news:3f85d1b3$0$54875$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev Tommy T -
>Odense disse ord:
>
>Nokia 3310 har ikke den funktion at den kan samle beskederne i en.

Vrøvl. Når min veninde har sendt mig lange beskeder fra sin 3310 er de
fint ankommet samlet hos mig.
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-10-03 23:18

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Vrøvl. Når min veninde har sendt mig lange beskeder fra sin 3310 er de
> fint ankommet samlet hos mig.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Tror der blev ment at 3310 ikke kan modtage og samle beskederne i en.. :)

Mikael

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 09-10-03 23:01

Øh, det er jeg nu ikke sikker på!
Mener problemet var i 3210, men i 3310 er der ingen problemer!
Men ved ikke lige hvad problemet er med den lange SMS kunne være???
Men prøv at læse et indlæg længere nede fra Jimmy, han har vist det samme
problem... Og måske fundet en løsning!

Jess Møller

Fra : Jimmy

Dato : 10-10-03 07:24

"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller@(fjern_dette)get2net.dk> wrote in
message news:wYkhb.2697$Wt.2384@news.get2net.dk...
> [...]
> Men ved ikke lige hvad problemet er med den lange SMS kunne være???
> Men prøv at læse et indlæg længere nede fra Jimmy, han har vist det samme

Nej, det er ikke samme problemstilling.
Min er en reel fejl i Telmores WebSMS.

> Og måske fundet en løsning!

Nææ - De har jo ikke tid til at lave et tilfældigt tal :-/

Jeg må vel bare sørge for hele tiden at have min telefon tændt eller bede
kæresten om at sende et andet sted end fra Telmore.

Mvh
Jimmy

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 10-10-03 08:33

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg må vel bare sørge for hele tiden at have min telefon tændt eller bede
> kæresten om at sende et andet sted end fra Telmore.

Der er en eller anden i kundeservice der i den grad har trådt i det.
Udvikling kender intet til
sagen, selvfølgelig retter vi den slags bagateller med det samme. I relation
til det nævnte
problem denne tråd omhandler, har disse to ting intet med hinanden at gøre.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Jimmy

Dato : 10-10-03 08:45

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message

> [...]
> samme

> Der er en eller anden i kundeservice der i den grad har trådt i det.

OK - mærkeligt jævnfør følgende fra Peter Hædersdal:

"Jeg fik at vide at de overvejede at rette det, men pga. travlhed kommer et
til at tage noget tid."

og

"Jeg er ked af det, men jeg kan ikke gøre mere, jeg har gjort dem opmærksom
på dette og jeg er sikker på de arbejder på sagen."

> selvfølgelig retter vi den slags bagateller med det samme.

Ja det regnede jeg også med.

Vil du have en kopi af min korrespondance med en teknisk beskrivelse af
problemet (siden udviklerne ikke kender til sagen) eller får du den af
Peter, som skrev "Jeg har gemt din mail og jeg skal nok høre dem. Jeg sender
dig en mail så snart jeg ved noget."?

Mvh
Jimmy

Fra : TELMORE - Lars Jakob~

Dato : 10-10-03 10:19

In article <vsthb.25$Op4.8@news.get2net.dk>, Jimmy wrote:

> [...]
> Peter, som skrev "Jeg har gemt din mail og jeg skal nok høre dem. Jeg sender

Tak for hjælpen, vi har nu fundet problemet, og ændret koden. Vi er i
øjeblikket i gang med at teste at der ikke er bivirkninger ved
ændringen, og det vil blive lagt i produktion snarest. Jeg tør dog
ikke sige endnu, om vi når det inden weekenden, da vi generelt ikke
sætter nyt i produktion lige op til weekenden.

Vi har også fået sporet din oprindelige henvendelse om problemet, og
er i gang med at undersøge hvorfor den ikke blev rapporteret
ordentligt videre med det samme.

--
Lars Jakobsen, IT-chef
TELMORE

Fra : Jimmy

Dato : 10-10-03 10:31

"TELMORE - Lars Jakobsen" <ljnews@telmore.dk> wrote in message

> Tak for hjælpen, vi har nu fundet problemet, og ændret koden.

Hey - Det er jo Telmore som vi kender dem

> [...]
> ikke sige endnu, om vi når det inden weekenden, da vi generelt ikke
> sætter nyt i produktion lige op til weekenden.

Kunne ikke være mere enig.

> Vi har også fået sporet din oprindelige henvendelse om problemet, og
> er i gang med at undersøge hvorfor den ikke blev rapporteret
> ordentligt videre med det samme.

Fino.

Mvh
Jimmy

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 11-10-03 17:53

Hej i gruppen.

Denne tråd er et fint eksempel på, hvor nemt tråden kommer totalt ud af
kurs, idet andres problemer bliver behandlet og trådens oprindelige
problem bliver skubbet i baggrunden.
Et kontkret spørgmål bliver vendt til en anden diskution, og selv
IT-chefen fra Telmore er inde med et indlæg, hvor han skriver at hans
indlæg intet har med trådens emne at gøre.

Så jeg prøver igen:
Mit konkrete spørgsmål går ud på følgende:
Jeg fik ny telefon i sidst euge, netop for at kunne sende og modtage lange
SMS-er.

Jeg (Siemens S55 - Selvhenter) kan sende lange SMS-er til telefoner på
Sonofon, Selvhenter og TDC, hvor de alle bliver samlet igen, hvis
modtagerens telefon kan klare det.

I sidst uge kunne jeg mandag og tirsdag sende lange SMS-er til en modtager
på Telmore, og disse blev også samlet til een. Onsdag morgen gik den ikke
længere, nu bliver alle SMS-ER modtaget som 2-3-4 enkelte SMS-er, hvilket
er utilfredstillende for modtager.
Jeg skal lige nævne at denne modtager godt kan sende lange SMS-er til mig,
og at disse bliver samlet til en i min telefon.

Jeg snakkede med Sonofon service (ventetid 22 minutter), og de svarede
bare at jeg da kunne være ligeglad, bare det hele blev sendt, det var jo
ikke mig der havde bøvlet med at læse dem.

Er der noget derude, som har en god ide til, hvor det kan være gået galt?

Med venlig hilsen
Tommy T - Odense

Fra : Johnny

Dato : 11-10-03 18:01

Tommy T - Odense wrote:

> [...]
> Jeg skal lige nævne at denne modtager godt kan sende lange SMS-er til mig,
> og at disse bliver samlet til en i min telefon.

Er dit problem kun på én telefon eller alle Telmore telefoner? Jeg
mindes noget med at gamle simkort og Nokia 3310 ikke er en god
kombination. Altså at du med et gammelt simkort ikke kan samle smser på
en Nokia 3310. Måske husker jeg bare forkert???

Problemet ligger højest sansynligt i telefon/simkortet og ikke hos
Sonofon eller Telmore. Og som sonofon kundeservicemedarbejderen siger
mellem linjerne, så er der ligesom ikke så meget, som de kan gøre...

Prøv evt. et andet simkort i telefon og se om problemet stadigvæk opstår.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 11-10-03 18:13

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk
> [...]
> kombination. Altså at du med et gammelt simkort ikke kan samle smser på
> en Nokia 3310. Måske husker jeg bare forkert???

Hej Johnny.
Tak for hurtigt svar, men desværre.

Som jeg skrev, kunne jeg i sidste uge godt sende og modtage lange SMS-er
til omtalte telefon, men det kan jeg ikke mere; dvs. problemet er opstået
onsdag i sidste uge, og det er til samme modtager med samme telefon og
Sim-kort.

Modtageren har ingen problemer med SMS-er sendt fra andre Telmore kunder.

Med venlig hilsen
Tommy T - Odense

Fra : Johnny

Dato : 11-10-03 19:09

Tommy T - Odense wrote:
> [...]
> Sim-kort.
>
> Modtageren har ingen problemer med SMS-er sendt fra andre Telmore kunder.

Så syntes jeg, at du skal tage kontakt til Telmores kundeservice. Deres
teknikere (eller TDCs) kan kigge på dit problem. Når beskeden er afsendt
fra f.eks. Sonofon, Orange eller Telia, så kan de ikke gøre mere.

Derefter ligger ansvaret for leveringen hos Telmore (TDC). Og som du
beskriver problemet, så tror jeg problemet opstår engang mellem at
beskeden kommer til TDC SMSC og til den kommer ud til telefonen. Ja
meget klog sagt, men jeg tror ikke vi kan komme nærmere.

Hvor problemet helt konkret opstår kan man kun finde ud af, ved at en
tekniker undersøge det nærmere.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-10-03 09:39

On Sat, 11 Oct 2003 18:53:13 +0200, "Tommy T - Odense"
<tommy.t(no-spam)@get2net.dk> wrote:

>Jeg snakkede med Sonofon service (ventetid 22 minutter), og de svarede
>bare at jeg da kunne være ligeglad, bare det hele blev sendt, det var jo
>ikke mig der havde bøvlet med at læse dem.

Jeg håber da så sandelig ikke at dette er citeret ordret?

Men som udgangspunkt, så vil jeg spørge:
Er det alle dine lange SMSer der bliver delt op uanset hvem
modtageren har som udbyder eller er det kun hos den ene
udbyder?

Hvis det er alle, så må problemet ligge i din telefon eller
hos din udbyder, og så må det være Sonofons kundeservice som
skal hjælpe med at løse problemet.

Hvis det derimod kun er nogle enkelte, og de så har samme
udbyder, så må det være dem der skal kontakte deres udbyder,
for så er der intet som du eller Sonfon kan gøre.

Hvis det kun er en enkelt person, så må det være opsætningen
i dennes telefon der er problemet.

/Knud

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 12-10-03 16:32

Hej Knud.
Jeg tillader mig at topcitere, da jeg skal kommentere noget, jeg selv har
skrevet tidligere.

Om mit citat er ordret skal jeg ikke kunne garantere men meget tæt på,
ihvertfald var der ingen tvivl om, at "det skulle jeg ikke bekymre mig om,
for det var jo modtageren der havde problemet".

Og som jeg skrev tidligere, er det kun en enkelt modtager hos Telmore, som
tidligere kunne modtage lange SMS-er men som nu modtager dem adskilt. Der
er ikke ændret nogen opstilling hverken i min eller modtagerens telefon.

Og for lige at gøre forvirringen total: For en time siden sendte jeg en
lang SMS til samme modtager (sammenkædet af 3), som glædestrålende svarede
tilbage: "Jeg har modtaget een lang SMS, hurra."

Så måske er der alligevel et eller andet selskab, som har kigget noget
efter og rettet en fejl et eller andet sted.....?

Så tak for seriøse indlæg vedrørende mit problem.

Med venlig hilsen
Tommy T - Odense