Dårlig mave.
Fra : Christian Jonassen

Dato : 09-10-03 19:38

Hejsa, nogen der har et godt husråd, til hvad man stiller op med en dårlig
mave hos en nyanskaffet hunkat på 16 uger??

MVH

Christian

Fra : Helle

Dato : 09-10-03 19:53

"Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> wrote in message
> Hejsa, nogen der har et godt husråd, til hvad man stiller op med en dårlig
> mave hos en nyanskaffet hunkat på 16 uger??
>
> MVH
>
> Christian

Nu skriver du dårlig mave, mener du så tynd mave/diarre?
Først ville jeg nok sikre mig at den får en ormekur hvis ikke den allerede
har fået det. Derefter tjekke dens ellers almene tilstand og hvis denne er
ok, så prøve med lidt skånekost og zoolac samt a38.

Ellers så tag til dyrlægen.

Mvh Helle

Fra : Denise

Dato : 09-10-03 19:58

"Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa, nogen der har et godt husråd, til hvad man stiller op med en dårlig
> mave hos en nyanskaffet hunkat på 16 uger??
>
> MVH
>
> Christian

Hvis det er ganske almindelig tynd mave, f.eks. ved madskift, kan du prøve
kogt torst med mosede ærter og/eller zoolac pasta fra dyrlægen. Hvis det er
tynd mave med slim eller blod i er det nok mave/tarm betændelse og det
kræver et dyrlægebesøg aht penicillin.
Ellers skriv lidt mere udførligt, også hvad du giver af mad .
--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-10-03 20:19

In article <3f85ab21$0$9778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Christian
Jonassen <christian@trojborgvej.dk> wrote:

> Hejsa, nogen der har et godt husråd, til hvad man stiller op med en dårlig
> mave hos en nyanskaffet hunkat på 16 uger??

Hej

Får hun det samme at spise som hun fik i sit gamle hjem? For hurtige
foderskift kan smadre en kattemave - og killinger er mere sarte end
voksne. Det kan måske osse være selve "chokket" ved at skifte hjem. Jeg
ville osse fodre med kogt torsk i et døgns tid og supplere med zoo-lac.
Hvis det ikke hjælper ret hurtigt - i løbet af et døgn - ville jeg søge
dyrlæge - minimisser tåler ikke at miste væske ret længe.
God bedring med hende