Ultra Glozz
Fra : Olesen

Dato : 09-10-03 17:12

Jer, der har prøvet UltraGlozz:

Hvordan er holdbarheden på motorhjelmen pt ?

Højglansen ?
De mikroskopiske ridser som forsvandt ?
-osv..

Jan W ??

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-03 17:43

Olesen wrote:

> Jer, der har prøvet UltraGlozz:

Jepper - hej Olesen

> Højglansen ?

Den er fin. Ingen tvivl om det.

> De mikroskopiske ridser som forsvandt ?

Vaskeridserne forsvandt ikke, da jeg polerede sidste gangg. Jeg tror, jeg
vil prøve igen og gøre det mere grundigt denne gang.

Jeg er positivt overrasket - og prøver UltraGlozz igen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-10-03 20:12

Hej Jan,

Kommer du til Biler for Alle om et par uger ? Vi har stand J 7340. Vi er også i
Bella Center i næste uge - stand B4-003. Desværre er jeg ikke selv i Bella, kun i
Herning, for vi har samtidig campingmesse i Stockholm.

Ret mig lige, hvis jeg tager fejl. Jeg mener du skrev, at du brugte Sonax lakrens
først og så smurte UltraGlozz på. Gjorde du ikke ? Du fjerner kun ridser med
UltraGlozz, hvis du polerer det ind i lakken til det forsvinder.

Så skal jeg vise dig, hvordan du gør 100% rigtigt.

Du kan selv prøve med en excentersliber på messerne på en gammel bil, som vi har
med på standen - så tror jeg alle dine ridser forsvinder når du kommer hjem fra
messen.

Håber du kommer - glæder mig til at hilse på dig.

Med venlig hilsen
Lars Jørgensen
UltraGlozz - 70 27 66 06

"Re: Ultra Glozz"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.243.241.143)

Fra : Olesen

Dato : 09-10-03 21:27

"Lars Jørgensen" <lj@ultraglozz.com> skrev i en meddelelse

> Du fjerner kun ridser med
> UltraGlozz, hvis du polerer det ind i lakken til det forsvinder.

...optisk elliminering, right ?

Fra : Per

Dato : 09-10-03 23:42

"Lars Jørgensen" <mailto:lj@ultraglozz.com> skrev i en meddelelse
"Re: Ultra Glozz"

> [...]
> messen.
>
> Håber du kommer - glæder mig til at hilse på dig.

Hvorfor kommer du ikke til Esbjerg, der lugter ikke så meget længere.
Venlig hilsen
Per

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.162.139.211)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-03 13:22

Lars Jørgensen wrote:

> Kommer du til Biler for Alle om et par uger ? Vi har stand J 7340.
> Med venlig hilsen
> Lars Jørgensen
> UltraGlozz - 70 27 66 06

Hej Lars

Ja, det regner jeg med. Det bliver formentlig fredag - og ikke i embeds
medfør - men som privat bil-idiot..

Mon ikke vi ses - det tror jeg.

--
Jan W Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 10-10-03 18:16

> [...]
> vil prøve igen og gøre det mere grundigt denne gang.
>
> Jeg er positivt overrasket - og prøver UltraGlozz igen.

Har prøvet UG for ca 3 uger siden på 2 mørke biler (blå & sort). Er indtil
nu meget tilfreds, vandet perler af og glansen står stadig flot.

På den blå (9 år gl. vectra) gav jeg 2 gange efter brugsanvisningen - begge
gange med polermaskine (Makita). Første gang forsvandt vaskeridser og bilen
stod meget blank. Da den fik anden gang (med optørring) var det sværere at
polere den helt blank, der kom skygger i lakken når jeg alene polerede med
maskinen, jeg kunne kun få skyggerne væk ved at polere kraftigt i hånden.
Jeg ved ikke om det skyldes at polersvampen skal være helt ny eller ? Det må
Lars vide !

Alt i alt er jeg meget tilfreds indtil videre.

Henrik
Vectra 1.8 1994 & Punto 55S 1999

Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 19:11

"Henrik" <henrik.kjaerbyex@xget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskinen, jeg kunne kun få skyggerne væk ved at polere kraftigt i hånden.

> Alt i alt er jeg meget tilfreds indtil videre.

Dvs. du kun kunne få den blank 2. gang med hånden ???
Det lyder jo odd, når maskinen næsten er et must sammen
med UG ?

Måske MØRK er vanskeligt i det hele taget ?
Hvad sir' I andre med mørke lakker + alm. polering ?

Hold øje med småridserne på motorhjelmen, det er
dêm jeg er interesseret i..også efter efterfølgende
maskinvaske.

MVH (o:

Fra : Henrik

Dato : 10-10-03 20:30

> "Henrik" <henrik.kjaerbyex@xget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs. du kun kunne få den blank 2. gang med hånden ???
> Det lyder jo odd, når maskinen næsten er et must sammen
> med UG ?

Nej, den blev flot blank 2. gang efter maskinpolering, men der var skygger i
lakken som først forsvandt efter en håndpolering.

> Måske MØRK er vanskeligt i det hele taget ?

Jeg synes jeg har set Lars ytre sig om mørke farver og skygger.

> Hvad sir' I andre med mørke lakker + alm. polering ?
>
> Hold øje med småridserne på motorhjelmen, det er
> dêm jeg er interesseret i..også efter efterfølgende
> maskinvaske.

Ingen ridser endnu, men den er også kun vasket en gang siden i maskine !

mvh

Henrik

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-10-03 18:20

Hej Henrik,

Undskyld jeg først kommer nu - jeg står med det ene ben på vej til Stockholm. Men
de skygger, du omtaler går som regel væk af sig selv efter 24 timer. Er de ikke
det råder jeg folk til at køre med en tør svamp på polermaskinen stille og roligt
henover. Giv det lidt friktionsvarme - så skal du bare se glans.

Du kan også gøre det lige efter, men jeg vil foretrække at se det forsvinde selv
for så giver du den lov at hærde.

Skal lige aflive en myte.... det er absolut intet krav at skulle polere med
maskine på noget stadie med UltraGlozz - men det er en fjerdedel arbejde. Og det
gælder iøvrigt alle produkter.

Jeg kører herfra Onsdag morgen - så ved du hvorfor hvis jeg ikke lige svarer.

Med venlig hilsen
Lars Jørgensen
UltraGlozz - 70 27 66 06

"Re: Ultra Glozz"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.243.106.51)

Fra : Flemming

Dato : 09-10-03 20:58

Olesen <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jer, der har prøvet UltraGlozz:
>
> Hvordan er holdbarheden på motorhjelmen pt ?

Den er fin fin her, selvom jeg ikke "gjorde det helt rigtigt"
Dog er overfladen på lakken ikke glat og "teflon agtig" mere, men vandet
preller stadig af.
Vil tro det er ca. 3 måneder siden jeg polerede. (med håndkraft....)

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)

Fra : Olesen

Dato : 09-10-03 21:26

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Dog er overfladen på lakken ikke glat og "teflon agtig" mere, men vandet
> preller stadig af.

Sådan en fornemmelse har jeg også efter en gang Turtle/Sonax-behandling.
Den ny-pudsede-overflade-feeling er væk, men det præller
som det gjorde første dag.
Iøvrigt sjovt at sammenligne lakkerne på bilerne på parkeringspladserne

> Vil tro det er ca. 3 måneder siden jeg polerede. (med håndkraft....)

Ca. det samme her, med konventionel middel.

Fra : Tom

Dato : 09-10-03 21:31

> [...]
> Iøvrigt sjovt at sammenligne lakkerne på bilerne på parkeringspladserne

> Ca. det samme her, med konventionel middel.

Tja selv om jeg ikke pudsede bil i et år så ville vandet prelle af
Men overfladen på min bil efter en Sonax voks holder også ca 2-3 måneder
lige som når jeg bruger Alaska eller Turtle.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Olesen

Dato : 09-10-03 21:36

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Men overfladen på min bil efter en Sonax voks holder også ca 2-3 måneder
> lige som når jeg bruger Alaska eller Turtle.

Nu har Alaska altid i min bog været noget man som seriøst
behandler skal holde sig fra, da det er besværligt og har ringe effekt,
hvis det er nyglansen man vil ha' frem, -men ellers vil jeg tro,
4-5 måneder ikke er et problem.

Fra : Tom

Dato : 09-10-03 21:52

> [...]
> behandler skal holde sig fra, da det er besværligt og har ringe effekt,
> hvis det er nyglansen man vil ha' frem, -men ellers vil jeg tro,

Jeg fatter ikke det med "nyglasen". Min 6 år gamle modeo er da lige så klar
i lakken som de steder hvor den er blevet omlakeret. Men måske er det kun
ved ikke-metallakker at man har den store forskel på ny og gammel lak?

Fra : Olesen

Dato : 09-10-03 21:57

> [...]
> i lakken som de steder hvor den er blevet omlakeret. Men måske er det kun
> ved ikke-metallakker at man har den store forskel på ny og gammel lak?

Det lag klarlak en metallic-lak nyder godt af er langt at foretrække
frem for een uden.

Sierra'en er fra 86, kan stadig pudses op, -har de obligatoriske
småridser, men stråler ellers som ny (når ny/ere poleret).
Dette selvom den ikke har metallak, og lakken derfor
direkte udsat for vind og vejr, men okay, en kun 6 år gammel
Mondeo-lak SKAL se ud som ny (evt. efter polering), da den ellers
ikke må siges at være blevet holdt.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-10-03 14:54

Jeg ved ikke med din bil. Men du ser ligeså stor forskel på biler med klarlak.

Gå ind på hjemmesiden og se den sorte Golf, der er poleret med UltraGlozz. På
bagerske ventre bagskærm ser du en grå skygge. Det er klarlakken, der
oxyderer/falmer. På lyse biler med klarlak, ser du tit at de gulner. Så der er
potentiel ligeså stor forskel på klarlak som ikke klarlak biler

"Re: Ultra Glozz"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.243.241.7)

Fra : Tom

Dato : 10-10-03 15:38

> Jeg ved ikke med din bil. Men du ser ligeså stor forskel på biler med
klarlak.

Min bil HAR klarlak

> [...]

der er
> potentiel ligeså stor forskel på klarlak som ikke klarlak biler

Tja på min mondeo er der ikke nogen mærkbar eller synlig forskel på
klarlakken om den er nylakeret og 6 år gammel. Bilen pudser jeg ca. hver 3-4
måned selv om jeg burde gøre det lidt oftere. Når den trænger kan man
tydelig mærke det hvis man kører en hånd hen over. Men selv det nylakerede
(ca. 3 mdr gammel) bliver ru i overfladen.

Ellers kommer jeg også til "Biler for alle"

Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 15:42

> Bilen pudser jeg ca. hver 3-4
> måned selv om jeg burde gøre det lidt oftere.

4 gange årligt burde være al rigeligt, medmindre
man har det godt med at gøre det oftere.

> Når den trænger kan man
> tydelig mærke det hvis man kører en hånd hen over.

Jeg bruger altid negletesten. Føles det glat
under neglene, så er det iorden.
Begyndende modstand, og du sku'
ha' poleret den for 1-2 måneder siden...,o)

> Men selv det nylakerede
> (ca. 3 mdr gammel) bliver ru i overfladen.

Alt er relativt, men ja, man skal kunne mærke forskel

> Ellers kommer jeg også til "Biler for alle"

Hvad sir' konen til dêt `*SF*

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-10-03 15:01

Nu har du haldig set, hvordan vandet perler med UltraGlozz og sådan perler det
helt sikkert ikke på en upoleret bil og ej heller på en bil poleret med noget
andet produkt.

Perlerne ligner 5 kroner i størrelse og de "opfører" sig helt specielt.

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 01:03

Olesen wrote:

> Jer, der har prøvet UltraGlozz:

Yes

> Hvordan er holdbarheden på motorhjelmen pt ?

Dårlig

> Højglansen ?

Er væk. Ikke bedre end andre produkter.

> De mikroskopiske ridser som forsvandt ?
> -osv..

De forsvandt ikke.

Og til det uddybende svar:

Jeg har en sort Opel Corsa fra 12/96. Motorhjelmen har mange småridser,
da tidligere ejer har vasket bilen i vaskehal

Jeg har tidligere forsøgt mig med div. andre produkter. Lakken er ikke
det mindste mat, da bilen ofte er blevet poleret (fik Ditech behandling
fra ny...dog ikke fuldt op).

Jeg prøvede UltraGlozz for 1½ måneds tid siden. Jeg håndpolerede
motorhjelmen til min arm var helt ødelagt (tog vel 45 min). Efter
afpudsning blev næste lag påført (alt udført efter foreskrifterne).

Og jo, motorhjelmen blev rigtig flot og skinnende...lige så flot og
skinnende som med FDM's plejemiddel (og alle de andre jeg har prøvet).
Den silkeagtige overflade forsvandt lige så hurtigt som med alle andre
midler. Efter 3-4 uger er lakken igen "kedelig" at se på og lakken er
slet ikke glat mere

Hvis jeg havde givet penge ud til at prøve alle vidundermidler indenfor
lakforsegling, så var jeg en fattig mand i dag. Hvis jeg havde fået én
krone for hver gang, et lakforseglingsprodukt ikke kan overholde det de
selv lover...så var jeg millionær i dag!

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-10-03 14:58

Hvor bor du henne Jesper ?

Kunne godt tænke mig at se din bil ved lejlighed for det er sikker på jeg kan gøre
bedre end du kan. Noget er gået galt. Så meget forskel er der ikke på forskellige
brugere herinde.

Og Olesen - jeg ved godt, hvad du skriver nu.....

"Re: Ultra Glozz"

Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 15:35

> [...]
kan gøre
> bedre end du kan. Noget er gået galt. Så meget forskel er der ikke på

Sært at UG kræver SÅ speciel behandling.
45 minutter på en motorhjelm er altså lang
tid at gnide, og kan det ikke bruges uden
x-center'sliber', så er det ikke produktet
for mig.

> Og Olesen - jeg ved godt, hvad du skriver nu.....

Godt.
Så er der intet der kommer bag på dig og UG.

MVH

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 16:03

Hej Lars.

Lars Jørgensen wrote:

> [...]
> bedre end du kan. Noget er gået galt. Så meget forskel er der ikke på forskellige

Jeg har som tænkt samme tanke. Jeg er selvfølgelig ked af, at det ikke
gik som forventet, for jeg må ærligt indrømme, at jeg havde håbet på at
finde noget, der kunne holde lidt længere end de andre bilplejeprodukter.

Jeg bor ikke mange kilometer fra jeres postbox-adresse (Nærum)

--
Mvh. Jesper
Kgs. Lyngby

Fra : John Sahl

Dato : 10-10-03 16:14

Jesper wrote:
> [...]
> gik som forventet, for jeg må ærligt indrømme, at jeg havde håbet på
> at finde noget, der kunne holde lidt længere end de andre

Er jeg den eneste der ser en umiddelbar lighed med dem
der ikke har haft succes med produktet og dem der ikke
har brugt en excentersliber til poleringen`

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 16:23

John Sahl wrote:

> Er jeg den eneste der ser en umiddelbar lighed med dem
> der ikke har haft succes med produktet og dem der ikke
> har brugt en excentersliber til poleringen`

Måske, ja?

Men det kan vel ikke være så besværligt at bruge, at man skal have
præcis den rigtige excentersliber med de og de omdrejninger og de og de
pudseklude?

Ifølge brugervejledningen til produktet står der, at man _kan_ bruge en
polérmaskine...ikke at man skal. Og det er til første lag...der hvor man
fjerner oxideret lak, men min lak var ikke oxideret.

Til andet lag står der intet om påføring med polérmaskine. Der står kun,
at man _kan_ bruge en polérmaskine til aftørring.

--
Mvh. Jesper

Fra : John Sahl

Dato : 10-10-03 16:33

Jesper wrote:
> Måske, ja?

Er der andre der har gjort samme observering?

> Men det kan vel ikke være så besværligt at bruge, at man skal have
> præcis den rigtige excentersliber med de og de omdrejninger og de og
> de pudseklude?

Måske man får en bedre effekt med excentersliber.

Det var nu bare en betragtning

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 16:47

Hej.

John Sahl wrote:

> Måske man får en bedre effekt med excentersliber.
>
> Måske man får en bedre effekt med excentersliber.
>
> Måske man får en bedre effekt med excentersliber.
>
> Det var nu bare en betragtning

Måske, ja. Men det ændrer vel ikke på, at overfladen ikke længere føles
silkeagtig?

Nu er det faktisk kun de sidste ca. 3 atomlag (10 Ångstrøm eller 1 nm)
der karakteriserer en overflade. Hermed også overfladens hydrofobicitet
(surface tension). Og når overfladen ikke længere føles silkeagtig og
vandet ikke længere "perler" på overfladen (høj kontaktvinkel/stor
hydrofobicitet) så kan der kun være to årsager til dette:

1) Coatningen er væk!
2) Coatningen har ændret struktur

--
Mvh. Jesper

Fra : John Sahl

Dato : 10-10-03 17:24

Jesper wrote:
> Måske, ja. Men det ændrer vel ikke på, at overfladen ikke længere
> føles silkeagtig?

Nej, men hvad med at forsøge med en excentersliber
og se om det bliver anderledes.?

> [...]
> føles silkeagtig og vandet ikke længere "perler" på overfladen (høj
> kontaktvinkel/stor hydrofobicitet) så kan der kun være to årsager til

Du ved jo tilsyneladende en del om fysik/kemi, så du burde
se det logiske i at prøve med en excentersliber.

> 1) Coatningen er væk!

Og grunden til dette kunne være at den ikke var påført
med excentersliber.

> 2) Coatningen har ændret struktur

Jeg gider ikke gentage mig selv mere i dag

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-10-03 18:27

Hej John,

Det er ikke noget krav med en excentersliber, men det rette værktøj er en
fjerdedel arbejde. Det gælder ikke kun UltraGlozz, det gælder alle andre lignende
produkter og i mange andre tilfælde.

Grunden til at jeg altid fremhæver excentersliberen er, at her får du to værktøjer
i samme. En slibemaskine og en polermaskine. Hvorfor købe en halvgod polermaskine
til kr. 500,00 når du kan få en RIGTIG GOD til ca. kr. 800,00 - og så får du
tilmed en slibemaskine med - den får de fleste nok behov for før eller senere.

Med venlig hilsen
Lars Jørgensen
UltraGlozz - 70 27 66 06

"Re: Ultra Glozz"

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-10-03 08:19

On Mon, 13 Oct 2003 19:26:30 +0200, Lars Jørgensen <lj@ultraglozz.com>
wrote:

>Det rette værktøj er en fjerdedel arbejde. Det gælder ikke kun
>UltraGlozz, det gælder alle andre lignende produkter og i mange
>andre tilfælde.

Jep - håndkraft kan gøre det i dette kolde vejr.
Jeg har lige poleret en Jaguar XJ6 samt min Opel med Sonax. De grå
matte steder på den racinggreene Jag fik lidt Farécla G3 og
efterfølgende Sonax, hvorefter den skinnede om kap med solen

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 10-10-03 15:33

"Jesper" <Jesperm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den silkeagtige overflade forsvandt lige så hurtigt som med alle andre
> midler. Efter 3-4 uger er lakken igen "kedelig" at se på og lakken er

Æv..lige det jeg frygtede, tror altså ikke jeg vil ofre
omgangen på 'den røde', og "nøjes" med alm. Turtle
eller Sonax'en jeg fik afprøvet i sommers.

Hvordan er lakken at pudse på NU efter
den er coated med 'glas' ?

Fra : Jesper

Dato : 10-10-03 16:18

Hej.

Olesen wrote:

> Hvordan er lakken at pudse på NU efter
> den er coated med 'glas' ?

Jeg har ikke været ude at pudse på bilen siden. Men kører man en hånd hen over lakken, så føles den slet ikke som silke længere.

Ja, det der "glas" må være en misvisende beskrivelse. Glas består af SiO
strukturer, og det hverken polymeriserer eller på anden måde laver et
struktureret netværk ved stuetemp. Hvad det så er for et lag, det skal
jeg ikke gøre mig klog på.

--
Mvh. Jesper