endnu en dyrlæge advarsel
Fra : Camilla Baird

Dato : 09-10-03 16:21

Denne advarsel har lige været på fd-opdrætter listen...

En advarsel;
En dyrlæge ved navn Helena Nyman praktiserer såvel i Sverige som i
Københavnsområdet.

Hun foretog et kejsersnit på en kat i Sverige - og 'glemte' at lukke den
ordentligt. Det sprang op efter 1,5 døgn, og det viste sig, at kun det
yderste lag var syet. Kattens tarme og mavesæk slæbte hen ad gulvet, den
blødte som en stukken gris - og havde iøvrigt også fået
bughulebetændelse, så alt flød med blod og materie. Der var ikke givet
antibiotika.

Katten døde efter tre operationer, der forsøgte at redde dens liv. De
tre killinger, der var havde overlevet kejsersnittet (den fjerde lå
forkert, deraf nødvendigheden af det) døde kort tid efter hunkatten var
indlagt, på trods af at de havde en amme - af forgiftning fra deres mor,
der havde haft infektion fra starten.

Et så grelt tilfælde af 'malpractice' har jeg heldigvis sjældent hørt
om, og sagen er ikke lukket endnu - der er et par regninger og nogle
forsikringssager at klare.

Dette blot til skræk og advarsel - brug ikke Helena Nyman.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-10-03 17:24

In article <3f857cf4f3b0c@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Camilla Baird
<mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote:

> [...]
> Københavnsområdet.
>
> Hun foretog et kejsersnit på en kat i Sverige - og 'glemte' at lukke den

Uf da, Camilla... godt man har fundet en kompetent dyrlæge selv..

Fra : Jørgen

Dato : 11-10-03 00:24

Ja, efter alle de ting man hører herinde om dårlige dyrlæger, begynder man
selv at tænke på om man ikke skulle gå i voksen lærer som dyrlæge eller
noget *SS*