Vis kilde?
Fra : Christian

Dato : 09-10-03 14:46

Hej gruppe.

Selvom dette spørgsmål ikke er direkte om html, er det dog stadig
den ng der passer bedst. Når jeg trykker "vis kilde" på begge
mine computere sker der intet. Det er lidt irriterende da man
gerne vil hente inspiration på nettet fra andre sider. Det
startede på min ene computer og i løbet af 6 måneder havde det
bredt sig til den anden comp. I starten kunne den anden computer
så kun ses kilden på nogle sider og nu ingen, men det mærkelige
er at hvis jeg trykker vis kilde på noget der ligger lokalt kan
jeg sagtens se kilden. HJÆLP!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 09-10-03 14:53

Christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> så kun ses kilden på nogle sider og nu ingen, men det mærkelige
> er at hvis jeg trykker vis kilde på noget der ligger lokalt kan

Prøv at tømme din browsers cache.

Venlig hilsen Joachim

Fra : Christian

Dato : 09-10-03 16:55

Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk wrote in

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-03 17:51

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev :

> [...]

Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Mildertidige
Internetfiler => Slet filer.
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 09-10-03 18:03

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Mildertidige
> Internetfiler => Slet filer.
> --
> Knud you are my man! Tusind tak! har du egenglig en hjemmeside?
Hvad er addressen eventuelt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-03 18:16

>Hvad er addressen eventuelt?

Ikke en med indhold pt.
Kommer måske op at køre igen, så vil link komme i min signatur.
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 09-10-03 19:57

> [...]
>
> Ikke en med indhold pt.
> Kommer måske op at køre igen, så vil link komme i min signatur.
Nå det er da lidt ærgeligt da det meget ofte er dig der har de
rigtige svar, sommetider har jeg dog også fået hjælp af Ryan
kristensen Tak til jer begge!!!

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 09-10-03 19:48

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Mildertidige
> Internetfiler => Slet filer.

Tak Knud

Ind i mellem svipser det med formidlingen.

Venlig hilsen Joachim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-03 09:58

Christian skrev:

> Selvom dette spørgsmål ikke er direkte om html, er det dog stadig
> den ng der passer bedst.

Det er ikke langt ved siden af gruppens emne, men det er nu ikke
rigtigt at det er den gruppe der passer bedst.

Overvej dk.edb.internet.software.browser til en anden gang.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-10-03 10:31

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Overvej dk.edb.internet.software.browser til en anden gang.

Man burde anbefale Christian at bruge en newsreader og en
newsserver istedet for html.dk, hvor han ikke har adgang til
browsergruppen.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-03 10:43

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Man burde anbefale Christian at bruge en newsreader og en
> newsserver istedet for html.dk, hvor han ikke har adgang til
> browsergruppen.

Ja.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 10-10-03 11:34

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Tjaa men alt det der med browsere og lat sådan noget software
interresserer mig ikke jeg kan bedre bare lide at lave html og
css c",) Og bruger heller ikke alle de fine browsere bruger bare
min gamle IE...

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-10-03 12:24

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> Tjaa men alt det der med browsere og alt sådan noget
> software interresserer mig ikke jeg kan bedre bare lide
> at lave html og css c",)

Når du laver html og css er du også nødt til at interessere
dig for browsere - det hænger meget nøje sammen. Det
der bliver vist på én måde i din gamle IE ser ikke altid ud
på samme måde i Mozilla eller Opere.

> Og bruger heller ikke alle de fine browsere bruger bare
> min gamle IE...

Hvilken version?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Christian

Dato : 10-10-03 12:31

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> der bliver vist på én måde i din gamle IE ser ikke altid ud
> på samme måde i Mozilla eller Opere.

>Browser navn: Microsoft Internet Explorer
Browser version: 4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT
5.1)Browser kode navn: Mozilla

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-03 13:57

Christian skrev:

> Tjaa men alt det der med browsere og lat sådan noget software
> interresserer mig ikke

Det ændrer ikke ved at browserspørgsmål hører hjemme i
browsergruppen.

Det faktum at html.dk ikke fører browsergruppen, betyder måske at
folk lettere vil bære over med browserspørgsmål her - men det
bliver ikke den rigtige gruppe af den grund.

> Og bruger heller ikke alle de fine browsere bruger bare
> min gamle IE...

Hvis du skulle være iu tvivl - IE er også en browser ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 10-10-03 16:23

> [...]
> --
>Argh så lidt interreseret er jeg dog ikke c",) Men foretrækker bare
at lave noget flot design det er bare møg irriterende at de ikke kan
finde nogle fællses standarder for det hele..ÆV

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-03 10:37

Christian skrev:

> Argh så lidt interreseret er jeg dog ikke c",) Men foretrækker
> bare at lave noget flot design det er bare møg irriterende at de
> ikke kan finde nogle fællses standarder for det hele..ÆV

Nu findes der jo faktisk meget veldefinerede standarder for
(x)html, css, javascript og hvad man ellers har brug for i
webdesign. Problemet er bare at det kniber med at få alle browsere
til at overholde standarderne.

Det er heldigvis blevet bedre end det har været, men da hensynet
til bagudkompatibilitet vejer tungt (for browserproducenterne) er
det stadig alt for let at skrive ikke-standard kode der virker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 11-10-03 11:09

> [...]
> til bagudkompatibilitet vejer tungt (for browserproducenterne) er
> det stadig alt for let at skrive ikke-standard kode der virker.

Ja det ville være lettere hvis alle havde samme browser!

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 11-10-03 11:28

Christian <SphinX@mail-online.dk> wrote in news:bm8kr5$bbs$1@sunsite.dk:

> Ja det ville være lettere hvis alle havde samme browser!

Nej, omvendt. Det ville være lettere hvis alle browsere understøttede
standarderne.

Hvis alle brugte samme browser ville der jo ikke komme nogen udvikling. Alt
ville stå stille på 2003 niveau.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Christian

Dato : 11-10-03 15:21

Andreas Haugstrup Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> standarderne.
>
> Hvis alle brugte samme browser ville der jo ikke komme nogen udvikling. Alt

Det ka du ha ret i, men det er bare så forvirrende det at det der virker i IE
og f.eks. Netscape ikke virker i Opera eller mozilla (firebird)