Abit NF7-S - 1 ramklods eller 2
Fra : Tony G

Dato : 09-10-03 14:23

Jeg er nået frem til at købe pc3200 ram til ovenstående bundkort.
Jeg vil have 512mb ram - er der fordel ved at købe 2x256, eller skal
jeg bare spare de håndører og købe 1x512?

Tony

Fra : JK

Dato : 09-10-03 14:49

On 9 Oct 2003 06:22:48 -0700, ledelsen@sol.dk (Tony G) wrote:

>Jeg er nået frem til at købe pc3200 ram til ovenstående bundkort.
>Jeg vil have 512mb ram - er der fordel ved at købe 2x256, eller skal
>jeg bare spare de håndører og købe 1x512?

2 ram klodser for at udnytte dual ram band. Det betyder kun få procent
i ydelse, da AMD cpu'erne sætter grænsen.

mvh

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-10-03 15:07

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> 2 ram klodser for at udnytte dual ram band. Det betyder kun få procent
> i ydelse, da AMD cpu'erne sætter grænsen.

Så Tony kan lige så godt købe 1x512?

Fra : Tony G

Dato : 09-10-03 16:12

>Så Tony kan lige så godt købe 1x512?

....og hvor lille er den ekstra ydelse?
Har det nogen indflydelse på valget af ramklods(er) at køre
processoren ved 2,2Ghz?

Og når vi nu er ved det - Er det spild at ofre i alt 350 ekstra på
bundkort og harddisk for SATA, eller sku jeg nøjs med NF7 og alm
ide?

På Forhånd Mange Tak

Tony

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-10-03 16:39

Tony G (slet YQC5I) wrote:
> Har det nogen indflydelse på valget af ramklods(er) at køre
> processoren ved 2,2Ghz?

Næ... det eneste der er afgørende er at det er en AMD, og den spiller bare
ikke så godt sammen med dual som Intel.

> Og når vi nu er ved det - Er det spild at ofre i alt 350 ekstra på
> bundkort og harddisk for SATA, eller sku jeg nøjs med NF7 og alm
> ide?

Jeg har selv et Abit NF7 uden SATA, FireWire og Soundstorm. Men det er mest
fordi at jeg ikke har nogle SATA diske, FireWire har jeg på et andet
indstikskort og jeg benytter mit SB Live! 5.1 Digital i stedet. Hvis du har
(eller har planer om) at købe nogle SATA diske, så ville jeg ikke betænke
mig eet sekund. De kabler er virkligt fede at arbejde med, frem for det
store gyselige lakridsbånd - også selvom man har runde IDE kabler.

Desunden synes jeg du skulle købe 1x512 MB ram, så kan du jo altid smide
1x512 MB ekstra i, og så køre dual til den tid. Jeg kører selv med nogle
aldrende 1x512 MB Kingston PC2100 ram. Min CPU har jo alligevel kun en FSB
på 266 MHz, så resten er lidt spildt, idet jeg ikke bryder mig om OC!

--
Martin K