Frontline Pour-on Vet vs. Advantage Vet.
Fra : Charlotte

Dato : 09-10-03 14:03

Hejsa

Tak for rådene i min tidligere tråd om lopper.

Jeg har både fået anbefaling herfra og andre steder og det er på både
Frontline Pour-on Vet og på Advantage Vet.

Hvad fungerer bedst?? Nogen erfaringer? Vi har ikke udekatte, men
løbegårdskatte. Men de kan jo godt fange lopperne alligevel, men er
nok bare ikke så udsatte som udekatte.
Håber på hurtigt svar, da jeg skal have købt noget mod de skide lopper
på vej hjem fra arbejde

KH
Charlotte

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-10-03 18:36

Charlotte skrev i en meddelelse...

> [...]
> nok bare ikke så udsatte som udekatte.
> Håber på hurtigt svar, da jeg skal have købt noget mod de skide lopper

Hej Charlotte

Bedre sent end aldrig - selvom du formentlig allerede har investeret i
loppebekæmpelse - kommer mit forslag.

Giv kattene en omgang med Capstar Vet - det dræber alle lopper på katten i
løbet af 15 minutter og det er ude af kroppen på katten igen i løbet af 2
døgn, så der er heller ingen kemisk forurening af kattens indre system.

Og så tror jeg jeg ville begynde at behandle dem forebyggende med Program
Vet der forhindrer loppeæggene i nogensinde at blive til voksne lopper - de
voksne lopper er nemlig kun 5% af problemet - de resterende 95% er æg og
larver - og dem er det ekstra vigtigt at gøre noget ved.

Et godt forslag til behandling af hjemmet har jeg til gengæld ikke - bortset
fra en god omgang støvsugning når kattene er blevet behandlet med det ene og
det andet.

Mvh Tina - og I kan slet ikke høre at jeg næsten lige har været til foredrag
om Capstar og Program *G*
www.gizzemissen.dk