GPRS og almindelig samtale samtidigt ??
Fra : Jens

Dato : 09-10-03 12:46

Hej NG

Jeg har netop fået mobiols med gprs, men er ren novice.

Er det muligt at modtage og føre en samtale samtidig med, at der udveksles
data via gprs?

Mvh
Jens

Fra : Cox

Dato : 09-10-03 12:58

On Thu, 9 Oct 2003 13:45:36 +0200, Jens wrote:

> Hej NG
>
> Jeg har netop fået mobiols med gprs, men er ren novice.
>
> Er det muligt at modtage og føre en samtale samtidig med, at der udveksles
> data via gprs?

Sakset fra Telmores GPRS-info:

"Med GPRS skal du ikke bruge tid på at kalde op, da du er online med det
samme. Det er heller ikke nødvendigt at lukke en WAP opkobling for at
modtage eller foretage et opkald."

Har dog aldrig selv prøvet det i praksis, men mon ikke det virker?

Fra : sko12345

Dato : 09-10-03 13:58

Jens wrote:
> [...]
>
> Jeg har netop fået mobiols med gprs, men er ren novice.
>
> Er det muligt at modtage og føre en samtale samtidig med, at der

Nej det er ikke muligt, i hvertfald ikke på min N6100, men jeg er ret
sikker på det også gælder andre telefoner, men jeg kan tage fejl. Hvis
du er koblet op via GPRS, og modtager et opkald, afkobles GPRS
midlertidigt mens samtalen fortages. Når samtalen er forbi, genopkobles
til GPRS, alt sammen helt automatisk.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 09-10-03 17:20

"sko12345" <sko12345.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> du er koblet op via GPRS, og modtager et opkald, afkobles GPRS
> midlertidigt mens samtalen fortages. Når samtalen er forbi, genopkobles

Dette er *ikke* korrekt!

Du kan godt bruge en GPRS dataforbindelse samtidigt med at du modtager et
opkald. Bruger det tit på min T610 hvor jeg surfer via en trådløs bluetooth
forbindelse. Hvis folk så ringer tager jeg da bare telefonen og surfer
videre. Virker 100%

Martin

Fra : Johnny

Dato : 10-10-03 12:31

Martin Mathiesen wrote:

> [...]
> forbindelse. Hvis folk så ringer tager jeg da bare telefonen og surfer

Så bruger du jo heller ikke GPRS'en på samme tid... Nej, man kan ikke
bruge GPRS på samme tid som man taler i telefonen. GPRS stilles blot på
pause, og så forsætter man efter samtalen hvor man pausede.

For lige at få alt på det rene, så alle har forstået det. Nej, man kan
ikke tale i telefon og bruge GPRS på samme tid. Men de fleste telefoner
pauser automatisk GPRS sessioen og genoptager denne efter endt samtale.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Per Bau

Dato : 10-10-03 13:49

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> skrev i en
meddelelse news:bm659l$18h3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
telefoner
> pauser automatisk GPRS sessioen og genoptager denne efter endt

Og dog?

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/spoerg_sonofon/faq.asp%3FFAQ_SPG_ID%3D1112%26FAQID%3D1047

/Per

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-10-03 15:30

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote:

>"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> skrev i en
> [...]

Det er sådan set rigtigt nok. Jeg har bare ikke hørt om nogen Kat A
telefoner (terminaler) endnu. Er forøvrigt heller ikke rendt ind i nogen
kat C telefoner.

Peter