Hvad synes I??
Fra : Rasmussen

Dato : 09-10-03 11:31

Jeg overvejer at købe den Volvo 740 kr til 11.000 kr incl nummerplade

Den er automatgear, GLE, , ingen rust overalt, men kun rust ved soltag... og
den har kørt 400.000 km

Kører meget godt og dejlig bil, men er det en reel købe ved 11.000 kr???

Fra : Per Wildau

Dato : 09-10-03 12:05

Rasmussen wrote:
> [...]
> soltag... og den har kørt 400.000 km
>
> Kører meget godt og dejlig bil, men er det en reel købe ved 11.000

Sådan en skal man kun købe, hvis man har mange penge, det har man ofte ikke
når man vil købe sådan en.

Per

Fra : Max[dk]

Dato : 09-10-03 12:21

> Sådan en skal man kun købe, hvis man har mange penge, det har man ofte
ikke
> når man vil købe sådan en.

Har du ikke en begrundelse for det?

/Max

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-03 16:33

Max[dk] wrote:

> Har du ikke en begrundelse for det?

Mon ikke der tænkes på det store benzinforbrug og priserne på en måske anden
gearkasse...? Jeg ved det ikke.

I alle tilfælde skal der ikke køres ret mange kilometer, før det synker godt
i tegnebogen. Benzinen i Volvos motorer af den årgang løber direkte igennem
dem - og det bliver ikke bedre af automatgear. (Dieselmotorerne holder ikke
meget mere end 100.000 km - en skandalehistorie af dimensioner)

Hvis man kun kører ganske få kilometer, kan det måske være en fin nok bil,
hvis man selv kan skrue lidt.

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Wildau

Dato : 10-10-03 08:08

Max[dk] wrote:

> Har du ikke en begrundelse for det?

Jeg kender folk som køber sådan en ældre bil fordi de har et særligt forhold
til netop sådan en bil. Jeg kener fx en som købte en gammel Rover V8, som
han har hældt masser af penge og tid i. Han tager den kun frem når vejret er
godt og kører sig en tur.

Han er vel det modsatte af Rasmussen.

Skulle man satse på et væddemål, så vil jeg godt vædde på at den kære
Rasmussen inden der er gået et år, har ofret mere i reparationsudgifter end
han gav for bilen. Derfor skal du have penge på bankbogen, hvis du køber
den. Den er simpelthen for gammel!

Har du ikke et link så vi kan se dyret - Rasmussen?

Men når det så er sagt tror jeg såmen ikke at det behøver at være så dårligt
et bilkøb, hvis man kunne finde en rigtig velholdt 740'er. Prøv at se her:

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/utskrift/0,3258,125027,00.html

Per

Fra : Rasmussen

Dato : 10-10-03 08:41

Oki

Kig efter under brugte biler : http://www.engros-biler.dk/

Volvo 740 2,3 GLE auto 8800 kr

Om det ok eller ej ?

Mvh. Rasmussen

Fra : Per Wildau

Dato : 10-10-03 09:00

Rasmussen wrote:
> Oki
>
> Kig efter under brugte biler : http://www.engros-biler.dk/
>
> Volvo 740 2,3 GLE auto 8800 kr
>
> Om det ok eller ej ?

Men Rasmussen det kommer an på hvor mange penge du har yderligere at putte i
den. Hvis du har mulighed for at betale et par dyre reparationer (eller)
flere, iden for det første år du har den, så skynd dig at købe den. Hvis du
ikke har det, så venter der gråd og tænders gnidsel.

Husk, det er ikke den rust du kan se der er problemet - det er den så ikke
kan se, eller som det er svært at få øje på.

Per

Fra : Rasmussen

Dato : 13-10-03 07:35

Det blir ikke noget til, fordi det er sådan en SKOD BIL.... Vi har
besluttet os at k'øbe en helt ny, måske en Hyundai Getz

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-11-03 08:24

On Mon, 13 Oct 2003 08:34:49 +0200, "Rasmussen" <blonds@mail.dk>
wrote:

> Vi har besluttet os at k'øbe en helt ny, måske en Hyundai Getz

Jamen det er jo heller ikke så ringe endda - bilen er dén bil i DK med
den bedste totaløkonomi!
www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageNewsArticle.po?NEWSID=958

Ford Mondeo ligger i bunden med det dobbelte km/kr beløb:
www.bilpriser.dk/grafik/redaktionelt/analyser/bestseller-2003-lille.xls

/Mogens

Fra : Jakob K

Dato : 09-10-03 14:42

Hej, det lyder da fint, en Volvo holder jo længe... Regn med en STORT
benzinforbrug når det er en automatic og en motor der har kørt mange
km.

Hvis sælgeren er typen der siger "den er nem at syne", kan du jo
tilbyde 11.380,- kr. for den nysynet (syn koster 380,-)

Held og lykke!

mvh
JAKOB

Fra : kakke

Dato : 09-10-03 15:44

"Jakob K" <mailto:jakobkjoeller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Hvad synes I??"

> [...]
>
> Hvis sælgeren er typen der siger "den er nem at syne", kan du jo
> tilbyde 11.380,- kr. for den nysynet (syn koster 380,-)

DET KOSTER ALTSÅ 400 KR AT FÅ DEN SYNET NU !!:) VH

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.162.38.213)

Fra : Emil Jensen

Dato : 10-10-03 00:00

Er det en lysgrøn bil med beige inteniør? Er bilen fra 1984? For så kunne
det godt ligne min tidligere Volvo 740 GLE Automatic, som kørte som en drøm,
men den var sgu ikke billig at eje. Der var også lidt rust omkring soltaget
på min. Volvoen kostede 33.000 kr i indkøb og ca 40.000 kr i reperationer på
værksted i løbet af 1½ år. Derefter dumpede den synet med et brag, der
skulle laves rustarbejde i bunden og servostyringen skulle udskiftes, det
ville komme til at koste i omegnen 18-22.000 kr, så den blev solgt for 4.000
kr til en hjemmemekanikker. Da havde den kørt omkring 380.000 km, og det er
næsten et år siden... Det skal nok passe med at den nu har kørt 400.000 km.

Hvis det er den som jeg har haft, SÅ HOLD DIG VÆ`K FRA DEN! Selv efter 19 år
er den en mandagsbil

Mvh

Emil

Fra : Rasmussen

Dato : 10-10-03 06:42

Hej Emil, nej det er det ikke, den er en blå deroppe i Jylland