asus p4p800 deluxe og sata disk (Instal pr~
Fra : Jens Willadsen

Dato : 09-10-03 09:48

Hejsa folkens
jeg har købt et Asus P4P800 deluxe bundkort med en P4 2,4 (800Mhz), og en
sata disk og to stænger 256 pc3200 ram.
Men jeg kan ikke få installeret XP på det, det eneste jeg kan installere er
en 180dages prøve version af win2k.
Er der nogen andre her der har samme probs eller er jeg bare for dum???.
Har ellers arbejdet at bygge computere i mange år

MVH Jens

Fra : Svend

Dato : 09-10-03 14:13

"Jens Willadsen" <jens-fjern-dette-@willadsen.nu> wrote in message
> Er der nogen andre her der har samme probs eller er jeg bare for dum???.
> Har ellers arbejdet at bygge computere i mange år

Det spørgsmål må du jo selv svare på, så rtfm, jeg havde ingen problemer med
at installere xp. Jeg kører raid 1 på 2 sata diske, og skulle bygge en
diskette med drivers, som blev brugt i starten (F6) af installationen.

Prøv at sætte hd ctrl. i enhanced mode, hvis ikke den er det, slå raid fra
hvis det er slået til på sata ctrl. Se iøvrigt 4-12 i manualen.

> MVH Jens

Svend

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-10-03 22:08

I Bios 1010 er der rettet en del med SATA diske.

Problemmet ligger måske der, da det nok ikke er den nyeste bios
der er på bundkortet fra ny.

Jeg kørte med en IDE 133 disk og samme bundkort i starten.
Opdaterede Bios.
Købte siden hen en 120 gb. sata disk.
Det kørte uden problemmer.
PS Har ikke flyttet en eneste jumper fra ny af.

--
MVH Allan / Kolding