php3 el. 4 ?
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 11-04-01 06:48

Følgende script virker med php3 extension men ikke som php, altså som php4.
Jeg har prøvet at fjerne php i første linie, stadig samme resultat. Skulle
php4 ikke være bagudkompatibelt??

Problemet er ikke så stort da jeg bare kan kalde den php3, men alligevel.

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt???

V.H.
Bjørn

<?php
$connection = mysql_connect("mysqlserver","mysqlnavn","mysqlpass");
$db = "mysqldb";
mysql_select_db($db,$connection);
$linkSQL = "SELECT db_url, db_linkID FROM redir WHERE db_linkID = $id";
$linkRS = mysql_query($linkSQL);
$row = mysql_fetch_array($linkRS);
$result = mysql_query("UPDATE redir SET hits = hits + 1 WHERE
db_linkID=".$row["db_linkID"]);
header("Location: $row[db_url]");
mysql_close();
?>

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 11-04-01 07:41

On Wed, 11 Apr 2001 07:48:23 +0200, "Bjorn Andersen"
<bjoand@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Problemet er ikke så stort da jeg bare kan kalde den php3, men alligevel.
>
>Er der nogen der ved hvad jeg gør galt???

hvilken fejl meldes og hvad står der i logfilen?

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 11-04-01 08:01

Den melder at der er en fejl i linie 7 og 9. Not a valid MySQL result

resource.

Jeg har lige fundet ud af at det kører fra en win2000, med php 4.0.3pl1

altså ikke den nyeste php. Kan det have noget at sige?.

Logfilen kan jeg desvære ikke se, da den ikke ligger på egen server.

V.H.

Bjørn

Fra : Ghashûl

Dato : 11-04-01 08:35

On Wed, 11 Apr 2001 09:00:39 +0200, "Bjorn Andersen"
<bjoand@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>altså ikke den nyeste php. Kan det have noget at sige?.
>
>Logfilen kan jeg desvære ikke se, da den ikke ligger på egen server.

Jeg oplevede den fejl da jeg flyttede min side fra min egen Windows
test-maskine til en Unix maskine, da der er forskel på store og små
bogstaver i navnene.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Tim Hallwyl

Dato : 11-04-01 11:43

> Den melder at der er en fejl i linie 7 og 9. Not a valid MySQL result
> resource.

Åbner du mere end een forbindelse til MySQL i samme script? Fejlen minder
lidt om mine problemmer med Oracle - se 'ORA-01001 fejl på PHP4' her var
forskellen også om scriptet blev afviklet på PHP3 eller PHP4....

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-04-01 12:32

"Bjorn Andersen" <bjoand@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvad jeg gør galt???

Hej Bjørn (og andre),

Det kan ikke siges tit nok, kontrollér de resultater funktionerne giver!

fra http://dk.php.net/manual/function.mysql-connect.php:

Returns a positive MySQL link identifier on success, or an error message on
failure.

Godt, vi får altså at vide om der er blevet forbundet, hvorfor så ikke
kontrollere det, i stedet for bare at gå ud fra det?

Det samme gælder for de fleste andre funktioner, så brug de ekstra 10
sekunder, og kontroller resultaterne, så kan man tit finde ud af hvad det er
der går galt, i stedet for at bede nyhedsgruppen om at gøre det for en.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 11-04-01 17:02

Ja, men spørgsmåle gik ud på hvorfor det virker under php3 og ikke php4 ?

V.H.
Bjørn

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-04-01 10:42

> Ja, men spørgsmåle gik ud på hvorfor det virker under php3 og ikke php4 ?

Hvis du gør som Nezar foreslår, så får du at vide hvad der går galt.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 15-04-01 10:09

Den forbinder til databasen, hvad så???
Hvad gør jeg ellers galt?

V.H.
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 15-04-01 12:24

On Sun, 15 Apr 2001 11:08:57 +0200, "Bjorn Andersen"
<bjoand@mail.tele.dk> wrote:

>Den forbinder til databasen, hvad så???
>Hvad gør jeg ellers galt?

umiddelbart ville mine bud være:
1) du qouter forkert, således man ikke kan se hvad du refererer til
2) du angiver for mange spørgsmålstegn hvilke sænker i al fald min
motivation for besvarelse m. faktor pi.

hvis det var noget andet du tænkte på, må du hellere læse
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

<smiley i anledning af påsken>

</smiley i anledning af påsken>

--