Mikkel har dårligt hjerte !!!!
Fra : Dorthe Koch

Dato : 09-10-03 06:14

Så kom Mikkel endeligt hjem igen efter tre dages ophold på
dyrehospitalet, hvor de rigtigt har undersøgt, scannet, pillet og
prikket i ham. Man har stadig ikke fundet den nøjagtige årsag til
infektionen, men nu er han sat på en ordentlig 20-dages hestekur med
antibiotika. Derudover har man fundet, at han faktisk har en for stor
hjertemuskulatur, hvilket medfører, at han hurtigt bliver forpustet og
overanstrengt. Han skulle kunne leve med det, og hvis/når han måske
bliver besværet af det, så kan man lette lidelsen med medicin.
Hmmm...lige nu vil jeg ikke tænke på det !

Men puha - hvor er han mærket af opholdet denne gang. Hverken sidste
gang eller denne gang har han villet spise under opholdet, men sidst han
kom hjem, sprang han ud og RÅ-åd og drak - men denne gang skal jeg
håndfodre ham. Han gider ikke mad og drikke, hvilket virkeligt bekymrer
mig, og så lister han MEGET forsigtigt og usikkert rundt. Han var
bedøvet under scanningen i går, så jeg håber, det er derfor. Monstro ?

Og så skal jeg pine ham med at proppe en STOR pille (som dog bliver delt
i 4) i ham hver dag i 20 dage. Efter 43 minutter og ca. en ½ pille i
morges stoppede vi. Ojojoj - hvor han græd, og nøøøøøj hvor det gjorde
"ondt" i mig. Bette kræ da. Øv-øv-øv.

Nu tager jeg på arbejde, og så håber jeg dæleme, han er lidt mere frisk
efter en fredfyldt dag for ham alene - ingen der pirrer, stikker eller
mærker på ham.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina Søgaard

Dato : 09-10-03 07:04

Hej Dorthe.

Øv, hvor er det trist!!!!
Og hvor er det synd for lille mikkel-mis at han har skullet igennem alt
det.
Jeg håber for jer at det med infektionen går helt væk nu; hans
hjertelidelse kan man jo ikke kurere, men han burde kunne få et godt liv
alligevel.
Det er trods alt også bedre at vide det så man kan forebygge, end hvis
du intet vidste og han en dag blev kørt "for langt ud"....... Så ville
det nok have været grimt at opleve. Nu kan du i det mindste forebygge,
og vil kunne se når han skal værnes lidt ekstra om.
Men jeg føler med dig; det er en hård tid i lige har været igennem, og
det er aldrig rart med sådanne nyheder.

Men jeg håber at i begge kommer hurtigt ovenpå!!

Med venlig hilsen

Nina Søgaard

Fra : Denise

Dato : 09-10-03 08:55

Hej Dorthe
Hvor er det trist med Mikkel. Ja, det er nok en traumatisk oplevelse på
sådan en hospital.
Håber han får det bedre snart, det hjælper nok lidt med kæl og kærlighed.
Det er bare så hårdt når dyrene er syge.
God bedring til lille Mikkel.

--
Hilsen Denise

Fra : Bettina Hansen

Dato : 09-10-03 12:10

Hej Dorthe

Dorthe Koch wrote:
> [...]
> bliver besværet af det, så kan man lette lidelsen med medicin.
> Hmmm...lige nu vil jeg ikke tænke på det !

Det gør mig ondt at høre at din kat har for stort hjerte :(

Jeg har selv været i samme situation - fik konstateret at den ene
halvdel af hjertet på min 7årige hunkat var vokset. Den dyrelæge som
opdagede problemet kunne ikke sige om hun havde 1 måned eller 1 år
tilbage sagde han :(

Men jeg fik en anden dyrelæge til at se på hende - og hun anbefalede at
vi skulle starte en medicinering (mener at pillerne hed CardioVet).
Pillerne skulle aflaste hjertet så hun skulle kunne klare sig bedre og
længere. Jeg havde hende i 7 år mere - og da hun til sidst måtte aflives
var det pga. nyresvigt - ikke pga hjertet...

Måske var det en idé at snakke med dyrelægen om om hjertet ikke burde
aflastes? Et for stort hjerte bliver belastet hårdere end et normalt
hjerte så det vil nok kun være et spørgsmål om tid før hjertet ikke kan
klare belastningen mere så en medicinering alligevel er nødvendig...
Hvis I starter medicineringen inden han får problemerne (det gjorde min
dyrelæge og jeg) så skulle han kunne få en bedre livskvalitet end hvis I
venter til problemet er så slemt at han er generet af det...

Og så skal du være opmærksom på at en kat med hjerteproblemer kan danne
vand i lungerne så den har svært ved at trække vejret - du er ikke i
tvivl hvis det sker :(

Jeg håber at Mikkel får mange gode år endnu!

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Ragna

Dato : 09-10-03 17:21

Hej Dorthe!

Stakkels lille Mikkel og stakkels dig, der har haft så mange bekymringer.
Forhåbentlig går det bedre med ham, efter at narkosen er kommet ud af
kroppen.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-10-03 17:24

In article <3f84ee905c11b@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Dorthe Koch
<d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

> [...]
> i 4) i ham hver dag i 20 dage. Efter 43 minutter og ca. en ½ pille i
> morges stoppede vi. Ojojoj - hvor han græd, og nøøøøøj hvor det gjorde

Årrrhh - stakkels lille mand. Håber han hurtigt kommer ovenpå igen. Jeg
_hader_ osse at give dem piller, det føles som om man mishandler dem
lige når de har det mest skidt. Uf!
Har han det lidt bedre nu, monstro?
Vi sender et par virtuelle godbidder og en masse nus til patienten

Fra : Kate

Dato : 09-10-03 20:43

Stakkels Mikkel. Håber han er kommet lidt til hægterne og er glaf for
at være hjemme igen.
Jeg håber ikke at hans hjerte vil genere ham, men det er nok meget godt
at vide at der er noget, så er man sikkert mere opmærkesom på evt.
sygdom hos ham.

God bedring til Mikkel.

--
Kate