DVD i bilen?
Fra : -V-

Dato : 09-10-03 03:27

Er tidligere hjemkommet fra en mindre køretur, hvor jeg bla. kørte sydpå af
Helsingørmotorvejen.

Omkring Lyngby og DTU bliver jeg overhalet af en sort Golf II, som er lidt
liret, men ikke overdrevet meget.
Dét jeg lægger mest mærke til, er det sjove lys som stråler ud fra kabinen.

Efter at have tænkt lidt kører jeg op på siden af ham og ser straks en skærm
(ca. 10") ved siden af instrumentbordet, som viser en film (?). Jeg formoder
at der er en dvdafspiller koblet til skærmen, for det var *helt* sikkert
ikke en GPS-anordning eller lignende, som chaufføren gloede på.

Jeg blev ærligt talt lidt chokket over, at man kan finde på at se film under
kørsel, også selv om det er om natten.

Er det mig, der er en fjolleabe?

Hvor udbredt er det? Jeg har selvfølgelig hørt om dvd i bilen før, men jeg
regnede da med, at det var til passagererne?!

-V-

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 09-10-03 03:42

tror der er ved at være nogen stykker der har det... men personligt tror jeg
mest det er for at spille smarte de har det i, ikke for at sidde og se en
film.

jeg har selv tænkt på at proppe det i min nyeste bil, men jeg tror ikke jeg
gider da det koster mange knapper og tager sikkert en milliard million år at
sætte pænt i.

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 09-10-03 07:35

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev
> [...]
jeg
> gider da det koster mange knapper og tager sikkert en milliard million år

Vi har det i vores bil, med skærme i nakkestøtterne og skærm til
forsædepassgeren, men føren af bilen må ikke kunne se skærmen og står
skærmen i en vinkel der gør at føren kan se den imens der vises film på den,
så slukker den, så snart bilen køre over vist nok 10 km/t.
Tror og mener faktisk det er lovpligtigt at føren ikke kan se skærmen når
der vises andet end GPS kort når dytten ruller.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Casper Bang

Dato : 09-10-03 14:55

> Tror og mener faktisk det er lovpligtigt at føren ikke kan se skærmen når
> der vises andet end GPS kort når dytten ruller.

det er korrekt. Chaufføren må ikke kunne se skærmen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-10-03 08:03

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har selv tænkt på at proppe det i min nyeste bil, men jeg tror ikke jeg
> gider da det koster mange knapper og tager sikkert en milliard million år at
> sætte pænt i.

Det faktisk ikke så dyrt længere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 09-10-03 15:48

hmmm en indstalation ville hurtigt løbe op i 10 kilo eller mere for mig...
og jeg vil hellere bruge mine penge på anlæg end skærme lige nu....synes
ikke rigtigt man kan få andet end pral ud af dvd i bilen.. men det er jo
bare min mening!

Fra : Mikael Andresen

Dato : 09-10-03 17:18

Tja skal man have VDO, som er det førende på markedet, koster deres flagskib
af et navigationssæt 16995,- i udsalg med én skærm... ekstra skærme koster
så 5500 incl kabler. Skal ma kunne skille signal så føren ser navi og
passagerer ser dvd-film koster en multimedie boks yderlige 3700,- Priserne
er cirka...
Installationen af sådan et kit har jeg monteret et par gange og det tager
som regel en hel dag plus tiden nakkestøttterne er til sadelmager..

Mvh. Mikael

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-10-03 18:01

-V- wrote:

> Jeg blev ærligt talt lidt chokket over, at man kan finde på at se film under
> kørsel, også selv om det er om natten.

Nogen der sagde "bye bye, nattesyn"??

> Er det mig, der er en fjolleabe?

Næh, jeg synes det lyder helt skævt, uanset om det er dag eller
nat..

--
Hygge..
Thomas