LOOOOPPER!
Fra : Charlotte

Dato : 08-10-03 22:21

Hej alle - hjæææælp

Mine to misser har fået lopper! Jeg har ikke tænkt over at skulle gøre noget
for at forebygge, eftersom det er indekatte, der nu er i løbegård - men nu
har de altså lopper....

Hurtig, effektiv behandling skal startes i morgen - forslag udbedes
*wadder*...altså - jeg synes det klør overalt *fnis*

Skal alt bare have en tur nu? Jeg har altså ikke haft lopper i huset i mange
år, så jeg kan slet ikke huske det - jo, at alt skulle endevendes - men skal
man stadig gøre det - mener: er der kommet præparater, der gør, at det ikke
er nødvendigt eller...åh, jeg er lidt desperat, fordi jeg bare synes de er
så klamme

Håber på snarlig hjæææælp

KH
Charlotte *som klør over det hele...*

Fra : Britta Hansen

Dato : 08-10-03 23:19

Hejsa
Jeg har også lige haft disse små krybende gæster i huset ;(
Jeg købte advantage til at dryppe i nakken på dyrene, og sprøjtede
gulve, og under møblerne med LOP-A METRHOPREN.
Allerede dagen efter var der ingen lopper at finde på dyrene. Jeg
sprøjtet normalt huset 2 gange om året med methropren, det holder 5 mdr.
og har ikke haft lopper i 6 år, men i år smuttede det altså.
Hilsen Britta

Med venlig hilsen
Britta Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Britta

Dato : 09-10-03 11:55

Hejsa
Her er lige noget om advantage, som jeg har fået på mail fra
dyrlægevagten i dag,
Så kan du læse hvordan det virker.:
Britta

LOPPER
Nu er det ikke mere nødvendigt at sprøjte hele huset, hvis dit husdyr
har fået lopper.

Loppemidlet Advantage vet. fra Bayer har fået en ny godkendelse på, at
det ud over at slå de voksne lopper ihjel inden de bider dyret, også
virker mod loppelarver i hjemmet. Virkningen mod larverne sker på
følgende måde: Dyret behandles med Advantage vet. der uden at gå i
blodet, fordeler sig i hudfedtet over hele dyrets overflade. Når katten
hopper ned fra vindueskarmen eller hunden ruller sig sammen i kurven,
vil der falde lidt hudskæl af. Disse skæl har lidt Advantage på sig og
vil efterfølgende blive spist af loppelarverne i omgivelserne, som
derefter dør. Det geniale er, at der hvor skællene falder af, vil også
de loppeæg, der er lagt på dyret falde af . Når disse så klækker til
larver, er der allerede sket en behandling mod disse i nærmiljøet med de
Advantage behandlede skæl.

Som vejret er nu, ville mange af disse larver udvikle sig til pupper,
som ville kunne overvintre til næste år.

For udendørskatte på landet betyder det endvidere, at de steder, hvor
kattene samler sig fx. på lofter eller i udhuse, også vil få nedbragt
antallet af loppelarver, som kommer fra ubehandlede vildkatte, og dermed
nedbringes risikoen for, at ens huskat bliver smittet med lopper.