Newbie spørgsmål vedr. parameteroverførsel
Fra : Claus Thomsen

Dato : 08-10-03 21:45

Hej

Jeg har et problem med parsning af parametre til php filer, som
jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg forsøger at parse et parametre fra en html fil til en php, vha. ?
syntaxen, variablerne i php filen bliver ikke sat.

I html filen har jeg følgende :
<head></head>

og i test.php står der
<? PHP
echo $id;
?>

men der kommer ikke noget ud på skærmen.

Mit umiddelbare bud er, at det måske har noget med opsætningen at gøre.

Med venlig hilsen

Claus Ø. Thomsen
claus@manzanothomsen.dk

Fra : J. Nielsen

Dato : 08-10-03 21:51

> Mit umiddelbare bud er, at det måske har noget med opsætningen at gøre.

Hvis det skal virke, så skal REGISTER_GLOBALS være sat til ON i php.ini.

Men du kan også få fat i variablen ved at skrive

$id = $_GET['id'];
echo $id;

Det gør præcis det samme, og så er det mere sikkert. Jeg vil anbefale dig
denne løsning, og at lade REGISTER_GLOBALS være sat til OFF.

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : Claus Thomsen