Dyretransportlicens
Fra : Leif Neland

Dato : 08-10-03 21:10

Når man har en hestetrailer, får man hurtigt en del venner, der lige skal
have flyttet en hest. Og selvfølgelig mod et tilskud til dieselen.

Hvornår er grænsen til at det er erhverv, så man skal have licens, og
hvordan får man en sådan?

Jeg må vel godt køre med min kærestes hest... Og hvem afgør hvor tit man kan
skifte kæreste

Eller jeg kunne købe hesten, og lade handelen gå tibage senere?

Leif

Fra : Q

Dato : 08-10-03 21:30

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Når man har en hestetrailer, får man hurtigt en del venner, der lige skal
> have flyttet en hest. Og selvfølgelig mod et tilskud til dieselen.

Tjaeh... Sålænge du ikke officelt tjener penge på det ( dvs. du sætter et
klistermærke på traileren hvor der står Nelands Hestetransport ) burde det
ikke være noget problem.. Nu må du endelig ikke tolke det som en opfordring
til at udføre arbejde med "reducerede afgifter", men nogen gange er det
nemmere

> Hvornår er grænsen til at det er erhverv, så man skal have licens, og
> hvordan får man en sådan?

Tjaeh.. Du skal sådanset momsregistreres hvis du omsætter for mere end 50K
årligt ( se : http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/225.html )

Jeg kunne forestille mig at du skal have en dyretransportlicens, forsikring
osv. i det øjeblik du lader dig momsregistrere

> Jeg må vel godt køre med min kærestes hest... Og hvem afgør hvor tit man
kan
> skifte kæreste

Hmm.. Det bestemmer du vel selv

/peter