CMS - hvilket?
Fra : RoJo

Dato : 08-10-03 17:27

Hej

Jeg vil gerne i gang med, at udvikle et CMS system til en nyhedsside.
For at få lidt inspiration/guidelines ønsker jeg, at finde et opensource
system.

Jeg har kigget på en masse, bla. postnuke, phpnuke, typo3 osv osv. Men har
ikke helt fundet hvad jeg ønsker.

Jeg vil gerne have, at systemet IKKE har en login fra forsiden og brugerne
skal IKKE kunne skrive kommentarer, nyheder osv.

Via. bagvejen i systemet skal der være et administrator-område (til flere
admins m. forskellige kodeord), her skal der være en teksteditor til
nyheds-publicering... en upload funktion bla. til billeder og .pdf'er.

Er der nogle, der kan anbefale noget lignende???
Det SKAL være i PHP og MySQL.

På forhånd tak

Mvh RoJo

Fra : Tonny

Dato : 08-10-03 18:40

Prøv http://www.ez.no.

Tonny

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-10-03 21:22

Tonny wrote:

> Prøv http://www.ez.no.

eZ publish burde skifte navn til hard publish. Det minder meget om Typo3:
Open source, kan en masse ting - og er røvbesværligt at komme i gang med -
især fordi, det bruger sit eget makrosprog. Det er en af mine kæpheste:
Hvorfor skal jeg lære et nyt sprog hver eneste gang, jeg af en eller anden
kunde bliver sat til lige at rette det og det på et eksisterende website,
der bruger eZ publish/Typo3/Smarty-skabeloner/andet system med eget sprog?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 08-10-03 23:20

On Wed, 08 Oct 2003 22:21:56 +0200, Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
[..]
> [...]
> der bruger eZ publish/Typo3/Smarty-skabeloner/andet system med eget sprog?

Det har jeg heller aldrig forstået. Vi har jo allerede php, så hvis det
endelig skal være, så brug det. Jeg forsøgte mig engang med typo3 men
opgav, det blev for besværligt for de folk der skulle vedligeholde siden.
Det er smart ja, men besværligt.

Tilbage til spørgsmålet; Du kan afprøve en del CMS systemer af
forskellige typer her:
http://www.opensourcecms.com/

--
Dennis Møllegaard Pedersen, Denmark
replace spam with my firstname spam@moellegaard.dk

Fra : Brian Jørgensen

Dato : 09-10-03 10:58

RoJo wrote:
> [...]
> nyheds-publicering... en upload funktion bla. til billeder og .pdf'er.
>
> Er der nogle, der kan anbefale noget lignende???

Kig på Fundanemt, det har en moduler til lidt af hvert, der i blandt til
nyhedsadministration.

Systemet understøtter flere brugere, som kan få adgang til hver sin
nyhedssektion hvis dette skulle ønskes.

Kører på en webserver med PHP og MySQL (eller postgresql).

Nyhedsmodulet kan kombineres med en tagwall/forum så man kan skrive
kommentarer, men det lyder ikke til at det er det du vil - så det kan du
springe over.

Læs mere om systemet på http://fundanemt.com eller

(blev næsten et reklame indlæg - undskyld

--
MVH / Best Regards
Brian Jørgensen

Fra : Jesper Mortensen

Dato : 13-10-03 13:33

"RoJo" <rjonassen@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> Jeg vil gerne have, at systemet IKKE har en login fra forsiden og brugerne
> skal IKKE kunne skrive kommentarer, nyheder osv.

Tag et kig på e107.org hvis du ikke allerede har været der. Jeg kender ikke
systemet til bunds, men umiddelbart ser det ud til at være enkelt at
tilpasse.

---
Best Regards, Jesper Mortensen
{Email address is invalid!}
{Try jm /at hardworking /dot dk if you must write}

Fra : MJ

Dato : 13-11-03 15:05

Postnuke kan det hele....

MJ