Router
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 08-10-03 17:35

Hej

Jeg har netop fået ADSL.
Nu kan jeg se at ALDI imorgen har en ADSL-router til 249,-

Er det bare at "pløkke" den ind efter ADSL modem'et,
og vupti så er der også internet på børneværelset ?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-03 18:00

Jan & Lisbeth wrote:

> Jeg har netop fået ADSL.
> Nu kan jeg se at ALDI imorgen har en ADSL-router til 249,-
>
> Er det bare at "pløkke" den ind efter ADSL modem'et,
> og vupti så er der også internet på børneværelset?

Hvis den får sit WAN IP-nummer med DHCP og automatisk deler LAN IP-numre
ud med DHCP, ja.

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 08-10-03 21:42

Jens C. Hansen [Odense] <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f84426a$0$94860$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis den får sit WAN IP-nummer med DHCP og automatisk deler LAN IP-numre
> ud med DHCP, ja.

Nu er det bredbaand-DHCP ved TDC jeg har, så routeren skal sættes op til
DHCP. Det må fremgå af manualen hvordan det sættes op. Hvordan med windoze,
skal den sættes anderledes op end nu, når den skal kommunikere med router
isf. modem ?

Jan

Fra : Hans

Dato : 08-10-03 22:13

"Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
windoze,
> skal den sættes anderledes op end nu, når den skal kommunikere med router

Det er samme princip hvor maskinen nu får sin ip-adresse fra routeren i
stedet for modemet. Du skal blot huske at frigive din ip-adresse inden du
sætter routeren til. Dette gøres i en kommandoprompt med kommandoen:

ipconfig /release

Ellers skal du sidde og glo op til en time inden du får et nyt lease fra
centralen.

/ Hans

Fra : Peter Mouritsen

Dato : 08-10-03 20:54

Øh bøh ! Jo joh !

Man skal da vist være et mindre geni ind i mellem, for at forstå hvad i
skriver
Hvad mon jeres mærkelige brokker betyder.
Det bliver da helt kommunalt. Lidt ligesom en lov fra folketinget

V.H. Peter

Fra : Anders S...

Dato : 09-10-03 21:11

"Peter Mouritsen" <phmfilter@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriver
> Hvad mon jeres mærkelige brokker betyder.
> Det bliver da helt kommunalt. Lidt ligesom en lov fra folketinget

En pc'er er ikke en brødrister!

Få lidet info her

KLIP
http://adsl-tdc.dk/Hvad-er-en-DHCP-server-/

Hvad er en DHCP server?
DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) er en server der står hos TDC. En
DHCP - servers funktion er at tildele alle de informationer som ens computer
har brug for at komme på internettet. Disse informationer er blandt andre:
IP Adresse, Gateway, Undernetmaske og DNS server-adresser. Det er derfor
vigtigt, at ens computer står til at hente alle disse oplysninger
automatisk, da den ellers ikke vil kunne komme online.

Eller her.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=start

MVH
Anders

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 09-10-03 07:18

"Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det bare at "pløkke" den ind efter ADSL modem'et,
> og vupti så er der også internet på børneværelset ?

Kun hvis routeren har indbygget switch eller hub så det hedder (f.eks) en
Router + 4x10/100 Mbit eller du har en switch/hub ved løst ved siden af. En
routerens funktion er at have som minimum et netværksinterface til WAN (ADSL
modem) og mininum et netværksinterface til LAN (dit lokalnet). Men mange
routere i dag har mere end et netværks interface på LAN (4 i ovenstående
eksempel).

Dennis

Fra : Niels B-Nielsen

Dato : 09-10-03 16:07

--
Hej Jan

Jeg har lige selv købt en router hos TDC, og sendt den tilbage
igen. Der ydes ikke support på routeren "Indvendig" kun på den
banale opsætning.
Hvis du skal købe en SKAL du sørge for at få en som du kan få
support på i danmark. Det ved jeg du kan få,
hvis du køber en D-link. Eks. D-Link DI 604 til 364 kr.
Den er udemærket, og du kan få fuld support fra firmaet i Glostrup

Niels B-Nielsen
4040 Jyllinge