Billigste vinterhjul - og de bedste vinter~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-03 16:09

Hej rødder

Jeg var på udkik efter nye vinterhjul (dæk OG fælge).

Jeg var ret overbevist om, at jeg skulle have dem fra reifendirekt - men
nej.

Billigste tilbud jeg kunne trække hjem var fra Give Dækcenter:

3200 for et sæt Goodyear Ultragrip (185/65 R14) på sorte stålfælge.
3400 for et sæt Michelin Alpin A2 (185/65 R14) på sorte stålfælge.

Afsindig billigt - begge priser inklusive montering.

Jeg ender med at købe dem hos min sædvanlige dækmand Point S i Skanderborg.
Han er kun ubetydeligt dyrere og giver en rigtig god service. De er
perfektionister og giver aldrig op, før eventuelle ubalancer er HELT
fjernet.

Reifendirekt/daekonline var jvf telefonsamtale i dag 700 kroner dyrere - og
så skal man selvsagt selv sætte dem på. Det er ikke ALTID, at de er
billigst - men ofte.

Mit valg bliver denne gang Michelin Alpine 2. Goodyear UltraGrip 6´erene er
også fremragende dæk, og selvom dækket som et af de meget få betegnes som
"uden svagheder", har der været enkelte små kritiske punkter i enkelte
anmeldelser.
Jeg tror den anden af de to mest suveræne vinterdæk til vores breddegrader -
A2´erne - er et mulehår foran. Og om 4 uger sidder de på min vectra.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-10-03 16:29

On Wed, 8 Oct 2003 17:09:21 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>Reifendirekt/daekonline var jvf telefonsamtale i dag 700 kroner dyrere - og
>så skal man selvsagt selv sætte dem på. Det er ikke ALTID, at de er

OK - men ifølge deres tyske web:
www.sicherbestellen.de/reifendirekt/Reifen.html
koster kompletträder (dæk OG fælg) 2565 kr for 4 stk !!!
(plus fragt)

3660 kr hvis det skal være 15" på alufælge !!!

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-03 16:51

Mogens Knudsen wrote:

> OK - men ifølge deres tyske web:
> www.sicherbestellen.de/reifendirekt/Reifen.html
> koster kompletträder (dæk OG fælg) 2565 kr for 4 stk !!!

Ok - jeg kunne ikke lige finde den rette kombination.

Er det mon delene i løs vægt - eller samlet og afbalanceret..?

De første priser jeg fik ved deakonline.com var i løs vægt - og så kostede
det 150 svenske kroner pr hjul at få dem samlet og balanceret ud.

Desuden kan man risikere, at de alligevel ikke spiller 100 procent, og at
der derfor måske alligevel skal balanceres yderligere ud, og så er
besparelsen næsten væk.

Men ok - det lyder meget billigt - måske kan det bedre betale sig at gå ind
via reifendirekt...?

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-10-03 17:29

On Wed, 8 Oct 2003 17:51:24 +0200, "Jan W Nielsen"
> [...]

>Desuden kan man risikere, at de alligevel ikke spiller 100 procent, og at
>der derfor måske alligevel skal balanceres yderligere ud, og så er

"Jedes Komplettrad wird "frisch" montiert und gewuchtet"
Nysamlet og afbalanceret - ikke noget fra et gammel lager.
Mine vinterdæk fra ReifenDirekt var een uge gamle jvf. dækmærkningen!

>Men ok - det lyder meget billigt - måske kan det bedre betale sig at gå ind
>via reifendirekt...?

Gør jeg altid...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-03 18:02

Mogens Knudsen wrote:

> "Jedes Komplettrad wird "frisch" montiert und gewuchtet"
> Nysamlet og afbalanceret - ikke noget fra et gammel lager.

Måske er det mig, der er lidt halv-blind...

Findes de i netop størrelsen (185/65 R14) på sorte stålfælge.....?

(Overvejer utroskab ift min dækmand - 1000 dask er da en del at spare)

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-10-03 17:15

On Wed, 8 Oct 2003 19:01:47 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Måske er det mig, der er lidt halv-blind...

Sikkert ikke (ung mand)

>Findes de i netop størrelsen (185/65 R14) på sorte stålfælge.....?

Find din vogn i listen - men umiddelbart virker det som om, de
foreslår 195/60x14...
Dét er okay.

>(Overvejer utroskab ift min dækmand - 1000 dask er da en del at spare)

"Give" skulle være okay - flere bruger ham...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-10-03 18:37

Mogens Knudsen wrote:

> "Give" skulle være okay - flere bruger ham...

Hej Mogens - længe siden.

Jeg endte med at købe hos min sædvanlige dækmand, der (næsten) matchede
tilbuddet hos Give. Jeg slap 3550,- for 4 stk sorte fælge, 4 styk Michelin
Alpin A2 185/65R14T montering og afbalancering med spinner.

Hvis jeg kunne have sparet 1000 kroner ved reifendirekt havde jeg gjort
det - også selvom jeg ikke fik "spinning" med i købet.

P.S.: Vi ses søndag, håber jeg.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-10-03 18:42

On Mon, 20 Oct 2003 19:36:42 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hej Mogens - længe siden.

Hello

>Jeg endte med at købe hos min sædvanlige dækmand, der (næsten) matchede
>tilbuddet hos Give. Jeg slap 3550,- for 4 stk sorte fælge, 4 styk Michelin
>Alpin A2 185/65R14T montering og afbalancering med spinner.

OK

>Hvis jeg kunne have sparet 1000 kroner ved reifendirekt havde jeg gjort
>det - også selvom jeg ikke fik "spinning" med i købet.

Jeg har kun anvendt "spinning" een gang, hvor min tunede Fiat 125
Special blev VED med at ryste. Dét hjalp

>P.S.: Vi ses søndag, håber jeg.

Jeps - nu doubt !
Sturup raceway lørdag og Østjylland-Kbh "raceway" søndag -> hvor svært
ka' det være

/Mogens
Netop hjemvendt efter 5.000 km motorvejskørsel !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-10-03 18:55

Mogens Knudsen wrote:

> Sturup raceway lørdag og Østjylland-Kbh "raceway" søndag -> hvor svært
> ka' det være

He-he...

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-10-03 08:36

> [...]

>tilbuddet hos Give. Jeg slap 3550,- for 4 stk sorte fælge, 4 styk Michelin
>Alpin A2 185/65R14T montering og afbalancering med spinner.

Heldigt!!: www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/74-78.pdf
185/60x14 T-mærkede:
Michelin A2 = 4 stjerner
GoodYear UG6= 2 stjerner

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-10-03 22:08

> Heldigt!!: www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/74-78.pdf
> 185/60x14 T-mærkede:
> Michelin A2 = 4 stjerner
> GoodYear UG6= 2 stjerner

Netop - det var dét, jeg vidste.

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 08-10-03 16:44

In news:3f842891$0$7959$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> typed:
> Hej rødder
>
> Jeg var på udkik efter nye vinterhjul (dæk OG fælge).
>
> Jeg var ret overbevist om, at jeg skulle have dem fra reifendirekt -
> men nej.

Man bliver klogere

> Billigste tilbud jeg kunne trække hjem var fra Give Dækcenter:
>
> 3200 for et sæt Goodyear Ultragrip (185/65 R14) på sorte stålfælge.

Købte jeg sidste år til samme pris. Ingen problemer.

> 3400 for et sæt Michelin Alpin A2 (185/65 R14) på sorte stålfælge.
>
> Afsindig billigt - begge priser inklusive montering.
> Og om 4 uger sidder de på min vectra.

Jeg venter til det begynder at fryse - jeg har helt nye sommerdæk på

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-03 16:55

Peter G C wrote:

> Jeg venter til det begynder at fryse - jeg har helt nye sommerdæk på

Men det tror jeg også godt, at det kunne finde på omkring 01. november.
Allerede nu har vi haft den første nattefrost i jordhøjde.

Jeg vælger at betale dækmanden nu - og så at bede om at få dem sat på
senere - for at undgå, at de er i restordre.

Mine Eagle F1´ere er absolut og fuldkommen håbløse, når det bare er omkring
frysepunktet... for slet ikke at tale om i sne. Der kan de praktisk talt
slet ikke køre. Bilen kan ikke trække sig gennem 3 cm sne. Og det er ingen
overdrivelse. Overfladen på dækket har samme hårdhed som den plast, der
indeholder gassen i en engangs-lighter.

--
Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 08-10-03 20:29

In news:3f843360$0$26142$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
Jan W Nielsen <intetsvar@farvelogtobak.dk> typed:

[klip]

> Men det tror jeg også godt, at det kunne finde på omkring 01.
> november. .

Det har har du nok desværre ret i.

> [...]
> omkring frysepunktet... for slet ikke at tale om i sne. Der kan de
> praktisk talt slet ikke køre. Bilen kan ikke trække sig gennem 3 cm

Hmm. Skummelt Købte nogle Uniroyal 540 rally - "the rain tyre" - det
står der sgu på dem! LOL

> Overfladen på dækket har samme
> hårdhed som den plast, der indeholder gassen i en engangs-lighter.

Jow jow

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : T. Hartung

Dato : 09-10-03 21:31

> Men det tror jeg også godt, at det kunne finde på omkring 01. november.
> Allerede nu har vi haft den første nattefrost i jordhøjde.

Enig selv om jeg også køre på nye "fødder" skifter jeg også altid selv hver
den 01.11 - det er så nemt og huske - min føs'da ))
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-10-03 07:25

T. Hartung wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Enig selv om jeg også køre på nye "fødder" skifter jeg også altid selv hver
> den 01.11 - det er så nemt og huske - min føs'da ))

Stakkel, ligge der på asfalten i mørke og regnvejr med skrabede knoer altimens
de andre hygger sig med cacao og boller!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-10-03 07:42

> Stakkel, ligge der på asfalten i mørke og regnvejr med skrabede knoer
altimens
> de andre hygger sig med cacao og boller!

Sådan mindes jeg det nu ikke - hjulskifte foregår en hyggelig søndag
formiddag i firmaets hobbyklub, hvor der er to komplette lifte, alt værktøj
og ikke mindst opvarmning - så bliver der samtidig skiftet olie og puslet
lidt om potten - det er da en hyggelig søndag formiddag synes jeg

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-10-03 07:18

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> Jeg tror den anden af de to mest suveræne vinterdæk til vores breddegrader -
> A2´erne - er et mulehår foran. Og om 4 uger sidder de på min vectra.

Michelin styrer, UG6 fik skodkarakter i 185/60R14, kun een stjerne.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-03 08:45

Roberto Saldo wrote:

> Michelin styrer, UG6 fik skodkarakter i 185/60R14, kun een stjerne.

Det var dét, jeg blandt andet havde set. Dog strider det mod så mange af
dækkets andre resultater, et jeg ikke finder grund til at tro, karakteren er
fuldt dækkende.

Imidlertid vælger jeg hellere Alpin A2´erne, eftersom de kun får
topkarakterer - også i den specifikke dimension.

--
Jan W Nielsen

Fra : T. Hartung

Dato : 09-10-03 21:28

> [...]
>
> 3200 for et sæt Goodyear Ultragrip (185/65 R14) på sorte stålfælge.
> 3400 for et sæt Michelin Alpin A2 (185/65 R14) på sorte stålfælge.

Jamen jamen har jeg jo sagt så tit her i dette forum, man kører der til fra
hele Jylland og Fyn - mine højt elskede Conti Sport er da også købt der
))