PHP på alle servere?
Fra : Lars Hjortø

Dato : 08-10-03 14:24

Hej med jer.

Dette er muligvis et dumt spørgsmål, men på dette punkt er jeg ikke klogere.
Kan PHP køre på alle servere, eller kræver det noget specielt?

Venlig hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Dan Molberg

Dato : 08-10-03 15:41

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.tele.dk> wrote in message
> Hej med jer.
>
> Dette er muligvis et dumt spørgsmål, men på dette punkt er jeg ikke
klogere.
> Kan PHP køre på alle servere, eller kræver det noget specielt?

PHP kræver at det OS og den HTTPD server den skal køre på er understøttet,
og der er MANGE....

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Lars Hjortø

Dato : 08-10-03 16:23

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> skrev i en meddelelse

> klogere.
>
> PHP kræver at det OS og den HTTPD server den skal køre på er understøttet,
> og der er MANGE....
>
> --
> Hvem læser dette?
> Tilykke du er den første:)
> MVH Dan Molberg

Hej Dan.

Ikke helt forstået... Jeg er ved at lave en hjemmeside der skal køre på
TDC's homeserver. Jeg laver det i Frontpage men skifter muligvis til
Dreamweaver (har begge i prøveversion).
Vil dette kunne lade sig gøre? Hvad mener du med OS? Er det OS'et på
serveren eller hvad? Og hvad er en HTTPD server? Jeg er total nybegynder i
PHP, men har programmeret i C/C++ og assembler engang, så jeg regner med at
jeg rimeligt hurtigt kan komme i gang når jeg først har det grundliggende på
plads.

Hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Dan Molberg

Dato : 08-10-03 16:33

Lars Hjortø wrote:
> [...]
> nybegynder i PHP, men har programmeret i C/C++ og assembler engang,
> så jeg regner med at jeg rimeligt hurtigt kan komme i gang når jeg
Så lad hos tage det fra bunden: For at kunne bruge PHP filer, SKAL der være
installeret PHP på serveren (se php.net).

Fra : Bjarne

Dato : 08-10-03 16:35

On Wed, 08 Oct 2003 17:22:43 +0200, Lars Hjortø wrote:

> [...]
[...]

> Ikke helt forstået... Jeg er ved at lave en hjemmeside der skal køre på
> TDC's homeserver. Jeg laver det i Frontpage men skifter muligvis til
> Dreamweaver (har begge i prøveversion).
[...]

Hej Lars,

PHP kan køre på de gængse webservere, dvs. typisk Apache og Microsoft
IIS. (Det ses oftest på Apache under Unix/Linux.) Det betyder dog ikke at
PHP rent faktisk er installeret på disse servere - du skal nok ikke regne
med at kunne afvikle PHP-kode på TDC's homeserver.

Der findes en række webhoteller, der tilbyder billig PHP-hosting, og du
kan også finde gratis hosts rundt omkring. (Jeg kan ikke lige p.t. komme
i tanke om navnet på en gratis PHP-udbyder - nogen der kan hjælpe?)

/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 08-10-03 16:44

"Bjarne" <spam@spaceball.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 08 Oct 2003 17:22:43 +0200, Lars Hjortø wrote:

<snip>
(Jeg kan ikke lige p.t. komme
> i tanke om navnet på en gratis PHP-udbyder - nogen der kan hjælpe?)
</snip>

Det kan du hos www.frac.dk ellers kig på
http://www.internetplads.dk/index.php?action=soeg&side_id=11 det er danske
side med gratis PHP hosting!

/hjml

Fra : Daniel Udsen

Dato : 08-10-03 16:44

Lars Hjortø wrote:

> [...]
> på TDC's homeserver. Jeg laver det i Frontpage men skifter muligvis
> til Dreamweaver (har begge i prøveversion).

TDC's home server er ikke sat op til, at understøtte php. Det er vist et
bevidst fravalg fra tdc's side.
Der er ingen grund til at give kunderne noget de kn købe som
tilægservice :)

> Vil dette kunne lade sig gøre? Hvad mener du med OS? Er det OS'et på
> serveren eller hvad? Og hvad er en HTTPD server?

Det teknisk korekte navn for en webserver, og det er ikke korekt at en
webserver behver et OS der findes webservere skrvet i asambler til div
mini enheder.

> Jeg er total
> nybegynder i PHP, men har programmeret i C/C++ og assembler engang, så
> jeg regner med at jeg rimeligt hurtigt kan komme i gang når jeg først
> har det grundliggende på plads.

PHP er i princippet er cgi-modul der tager sig af alle sider der ender
på php inden de sendes til brugeren.
det krever altså at serveren understøtter CGI(common gateway interface
og den gamle standard for dynamiske sider) og, eller er sat op til at
kunne behandle php.

--
Daniel Udsen
Suntne vacci laeti?