Siemens M55 SMS
Fra : Per Thomsen

Dato : 08-10-03 14:11

Min datter har lige købt en M55 med TDC-abb., SMS-centralen (TDC's) var
indtastet.
Jeg har fulgt brugsanvisningen (både den medfølgende, og den fra TDC's
hjemmeside), men den vil bare ikke sende SMS'er. Skriver 'Besked ikke
sendt'.
Håber der er nogle af de kloge hoveder der kan hjælpe.

Per

Fra : Lars Christensen

Dato : 08-10-03 15:58

On Wed, 8 Oct 2003 15:11:17 +0200, "Per Thomsen"
<pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote:

> [...]
>sendt'.
>Håber der er nogle af de kloge hoveder der kan hjælpe.

Dengang jeg oprettede et abonnement hos TDC var det sådan at jeg ikke
kunne sende sms før de havde registreret mig i systemet, dog kunne jeg
godt ringe (max. 500 kr) Jeg vil gå ud fra at det er det samme som er
galt her.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-10-03 06:57

> [...]
> kunne sende sms før de havde registreret mig i systemet, dog kunne jeg
> godt ringe (max. 500 kr) Jeg vil gå ud fra at det er det samme som er

Hvordan registrer man sig i systemet?
Hun kan godt ringe og modtage SMS'er og er tilmeldt PBS.

Per

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-10-03 09:12

On Thu, 9 Oct 2003 07:56:30 +0200, "Per Thomsen"
<pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote:

>Hvordan registrer man sig i systemet?
>Hun kan godt ringe og modtage SMS'er og er tilmeldt PBS.

Det er TDC der skal have oprettet hende som bruger. Ja det lyder
underligt men det var hvad jeg fik at vide. Indtil hun er blevet
tastet ind i systemet af en TDC medarbejder, kan hun ringe (for 500 kr
max.) og modtage SMS'er men hun kan ikke sende SMS'er(1)

(1) Sådan var det da jeg for ca. 1 år siden oprettede et TDC
abonnement. Det kan sagtens være ændret siden

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-10-03 09:40

> [...]
>

> (1) Sådan var det da jeg for ca. 1 år siden oprettede et TDC
> abonnement. Det kan sagtens være ændret siden

Det kunne godt se ud til at du har ret.
Jeg siger mange tak for det hurtige svar.

Per

Fra : Claus Andersen

Dato : 10-10-03 07:33

Hej

Prøv lige at kontrollere om mobililos er sat op til at sende sms via GPRS.
Hvis dette er tilfældet vil du nemlig få fejlmelding som du har beskrevet.

Er det i øvrigt ikke en gammel skrøne at man skal reg. før afsendelse af
sms. Jeg mener det hele foregår automatisk, og ikke som i gamle dage hvor
sms ikke var lige så almindeligt??

Hilsen
Claus

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-10-03 07:44

> Hej
>
> Prøv lige at kontrollere om mobililos er sat op til at sende sms via GPRS.
> Hvis dette er tilfældet vil du nemlig få fejlmelding som du har beskrevet.

Det vil jeg prøve at undersøge.

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-10-03 09:34

Det viste sig efter en opringning til TDC, at det var fordi min datter havde
hemligt nummer.
En mail til TDC og de kunne åbne for SMS.

Tak for hjælpen alligevel.

Per

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-10-03 11:20

Per Thomsen skrev:

>Det viste sig efter en opringning til TDC, at det var fordi min datter havde
>hemligt nummer.
>En mail til TDC og de kunne åbne for SMS.

Lyder mærkeligt, at et hemmeligt nummer skulle påvirke
SMS-funktionaliteten.

Normalt, når man har hemmeligt nummer, så kan man godt sende SMSer
(her vises ens nummer dog).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Nokia-telefoner op derhjemme!

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-10-03 14:58

> Lyder mærkeligt, at et hemmeligt nummer skulle påvirke
> SMS-funktionaliteten.
>
> Normalt, når man har hemmeligt nummer, så kan man godt sende SMSer
> (her vises ens nummer dog).

Sådan som du beskriver, er det hos Telmore, men TDC forlanger en erklæring
om at man gerne vil sende SMS'er (hvor nummeret jo vidregives).

Per

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-10-03 15:57

Per Thomsen skrev:

>Sådan som du beskriver, er det hos Telmore, men TDC forlanger en erklæring
>om at man gerne vil sende SMS'er (hvor nummeret jo vidregives).

Egentlig smart nok - jeg har bare aldrig hørt om det før.

Venligst,
Lasse Hedegaard