Skærme
Fijala 3554
skærm kan ikke tænde
Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-10-03 11:31

jeg har en sony E200
tænd sluk knappen reagerer overhovedet ikke - som om en kontakt er brændt af
eller noget - umiddelbart en lille ting (hvis det er det) - så kan det
betale sig at få repareret eller er det næsten lige så billigt at købe en
ny? (af samme kvalitet seføli')
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-10-03 13:02

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> det) - så kan det betale sig at få repareret eller er det næsten
> lige så billigt at købe en ny? (af samme kvalitet seføli')

Det er svært at sige, medmindre at der sidder en i gruppen som
reparerer skærme til daglig og derfor kender priserne på de forskellige
komponenter og samtidig har en idé om hvad der er galt med din skærm,
men jeg kan fortælle at det samme skete for min Sony GDM-FW900 for en
måneds tid siden. Jeg gættede på at det var strømforsyningen og fik
ret. Den blev skiftet på garantien (min anden reparation på garantien
på denne skærm), så jeg ved ikke hvor meget det ville have kostet hvis
jeg ikke havde haft garanti på den.

Mit gæt er at strømforsyningen er stået af, men du kan selvfølgelig
også være heldig at det blot er en sikring og så snakker vi sikkert
helt andre priser.
Kender du ikke en eller anden elektronikmand som kan komme med et
kvalificeret gæt på hvad der er galt med den?

Madsen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-10-03 17:09

> Kender du ikke en eller anden elektronikmand som kan komme med et
> kvalificeret gæt på hvad der er galt med den?

det kan da være du har ret mht strømforsyning - jeg ved ikke selv noget og
kender desværre ikke nogen der kunne lave en favorabel pris - ved sgutte
lige hvad jeg skal gøre, syns ikke lige jeg har råd til en ny - skal man
have en god skærm er det jo en dyr fornøjelse - fladskærme vil jeg ikke ha'
men alligevel.

Tak for dit indlæg

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-10-03 17:34

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> råd til en ny - skal man have en god skærm er det jo en dyr
> fornøjelse - fladskærme vil jeg ikke ha' men alligevel.

Ja, det må være en svær situation. Jeg har også meget længe gået og
overvejet om jeg skulle droppe min FW900 og købe en ny, for garantien
på den udløber snart og jeg har en teori om at det bliver dyrt hvis
jeg selv skal til at betale for reparationerne.
Det endte med at jeg investerede i en TFT-skærm for at aflaste min
FW900 lidt. Resultatet af den investering er efterhånden at min FW900
sjældent er tændt, men det sker da at jeg tænder den hvis jeg får lyst
til at kigge en DVD-film, eller noget i den stil.

Madsen.

Fra : "

Dato : 09-10-03 16:46

> [...]
> eller noget - umiddelbart en lille ting (hvis det er det) - så kan det
> betale sig at få repareret eller er det næsten lige så billigt at købe en

Jeg kan delvist hjælpe. Min Sony E200 gik samme vej for 2 uger siden...2
måneder efter den 3-årige garantis udløb :(

Det som sker med Sonys skærme er at de har et internt beskyttelseskredslø
som slår fra når der opstår fejl, derfor kan det ikke siges hvad der er galt
med din da det kan være stort set alt! Jeg indleverede min skærm til Sony
infocare servicecenter som gav mig en pris på 1000 kr. Derfor er jeg begyndt
at kigge mig omkring efter en anden skærm, da den trods alt er 3 år gammel,
og det er jo ikke usandsynligt den ruger en tur igen (det er i øvrigt anden
gang min E200 ryger). Du skal huske at du skal lægge 500 kr for at få et
tilbud på en reparation. Hvis du synes det er for dyrt er pengene tabt
medmindre du lader dem beholde skærmen og benytte dens komponenter.

Jeg har været glad for min Sony, men reparationer er desværre ret dyre.

Fra : Simon Wiencken

Dato : 15-10-03 12:56

"<-= KG =->" <nospam@nomail.com> wrote in message

> [...]
> medmindre du lader dem beholde skærmen og benytte dens komponenter.
>
> Jeg har været glad for min Sony, men reparationer er desværre ret dyre.

Hvor mærkeligt...!! Min Sony E200 røg i går...!! :( Den er også bare
helt død...

Tyder også meget på, at det enten er strømforsyningen eller
en sikring, som er røget sig en tur... :(

Sidder nu også og overvejer, om jeg skal få den lavet, eller om jeg skal
købe mig en ny...?!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-10-03 16:29

> Hvor mærkeligt...!! Min Sony E200 røg i går...!! :( Den er også bare
> helt død...

he - vi er cursed!

> Tyder også meget på, at det enten er strømforsyningen eller
> en sikring, som er røget sig en tur... :(

samme her

> Sidder nu også og overvejer, om jeg skal få den lavet, eller om jeg skal
> købe mig en ny...?!

jeg er måske heldig at min elektriker af en svoger kan fixe den;) - bare
lige hvis i kender en elektriker - så er det ikke sikkert man absolut skal
til en elektronikmekaniker.

Fra : Simon Wiencken

Dato : 15-10-03 17:48

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> he - vi er cursed!

Det kunne godt tyde på det... Det passer nok også meget godt med, at min
skærm er lidt over 3 år gammel...!

> jeg er måske heldig at min elektriker af en svoger kan fixe den;) - bare
> lige hvis i kender en elektriker - så er det ikke sikkert man absolut skal
> til en elektronikmekaniker.

Sig lige til, hvis det lykkedes at lave den... Jeg kender nemlig et hav
af elektrikere...! :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-10-03 16:40

> Sig lige til, hvis det lykkedes at lave den... Jeg kender nemlig et hav
> af elektrikere...! :)

jep - will do, satser på jeg kommer ud til ham i weekenden, så skal jeg give
et referat af forløbet

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-11-03 09:23

> jep - will do, satser på jeg kommer ud til ham i weekenden, så skal jeg
give
> et referat af forløbet

bedre sent end aldrig

det lykkedes ikke - vi prøvede at kortslutte så den stod tændt hele tiden,
men det virker ikke.... jeg tror den skal loddes fast eller noget.... hvad
ved jeg
tror jeg satser på en samsung skærm istedet.

Fra : Lars Krag

Dato : 09-10-03 18:10

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f83e747$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> eller noget - umiddelbart en lille ting (hvis det er det) - så kan det
> betale sig at få repareret eller er det næsten lige så billigt at købe en

Nøjagtigt det samme skete for nylig på min søns G200 monitor der er ca. 3½ år
gammel. Jeg har valgt ikke at ville bruge penge på at reparere den. Jeg har hørt
at det stort set kan være hvad som helst, lige fra en sikring, over strømforsyningen
der er gået til ...... ja, hvad der nu ellers kan gå i stykker i sådan en skærm.

Jeg har prøvet at slille den ad, men syntes ikke sådan lige det var til at finde et
åbenlyst sted hvor man kunne checke en evt. sikring.

Alt andet lige ville jeg købe en ny skærm, du kan få mange fine CRT skærme
i 19" for under 3.000,- kr. Samsungs 959NF har jeg hørt meget godt om, og
dem koster ikke mere end godt 2.200,- kr på edbpriser.

/Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-03 17:23

> Alt andet lige ville jeg købe en ny skærm, du kan få mange fine CRT skærme
> i 19" for under 3.000,- kr. Samsungs 959NF har jeg hørt meget godt om, og
> dem koster ikke mere end godt 2.200,- kr på edbpriser.

jeg vil bare ha en skærm der kan køre 1280x1024 i mindst 75hz - ellers er
den ringere end min sony - mærket er jeg på sin vis ligeglad med - bare den
kan levere et godt billede.

Fra : Lars Krag

Dato : 10-10-03 17:32

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse ...

> jeg vil bare ha en skærm der kan køre 1280x1024 i mindst 75hz - ellers er
> den ringere end min sony - mærket er jeg på sin vis ligeglad med - bare den
> kan levere et godt billede.

Ok, hvad så med en Samsung 17" 757NF, den skulle vel også kunne klare det
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797948
Den koster kun 1595,- hos Multimediaeksperten. Så kan det da vist slet ikke
betale sig at reparere den Sony skærm?

/Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-03 21:29

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797948
> Den koster kun 1595,- hos Multimediaeksperten. Så kan det da vist slet

næ, til den pris kan det da godt være jeg skal flotte mig og prøve en større
skærm - er det specielt federe at spille på en 19"? - jeg mener man sidder
jo alligevel lige ved siden af den så er forskellen stor?