Åbne link i nyt vindue
Fra : //Overby

Dato : 08-10-03 11:17

Hejsa...

Jeg har en form på en side, hvor en bruger indtaster et nummer. Udfra dette
nummer genereres et link som skal åbne i et nyt vindue - hvordan kan det
fikses?

Jeg kender til header("Location: x") men det åbner i samme vindue

--
Med venlig hilsen/Best regards

Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=383

Fra : Dan Molberg

Dato : 08-10-03 11:51

"//Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message
> [...]
dette
> nummer genereres et link som skal åbne i et nyt vindue - hvordan kan det

Det kan du ikke på den måde, du må nok lave det i din form.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : //Overby

Dato : 08-10-03 15:27

> Det kan du ikke på den måde, du må nok lave det i din form.

Ikke forstået... Hvordan skal jeg gribe det an. Som det er nu indtaste et
nummer i et input og når bruger trykket på knappen, så kommer linket frem.

Fra : Dan Molberg

Dato : 08-10-03 15:39

> Ikke forstået... Hvordan skal jeg gribe det an. Som det er nu indtaste et
> nummer i et input og når bruger trykket på knappen, så kommer linket frem.

Der er en metode der kun virker i nyere browsere:
<form action="blablabla.php" target="_blank">bla bla bla</form>

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-10-03 06:10

//Overby wrote:
> [...]
> fikses?
>
> Jeg kender til header("Location: x") men det åbner i samme vindue

Ja - du er nødt til at have gang i noget javascript for at åbne et nyt
vindue.

Søg på 'åbne i nyt vindue' eller lignende på groups.google.com - der er
svaret på det mange gange i html-grupperne.

Target-attributten virker (også i meget gamle browsere), men den kan
ikke validere under XHTML 1.0 strict og nyere doctyper da den er under
udfasning.

mvh

Jesper Brunholm