åbne i word
Fra : trine schunck

Dato : 08-10-03 11:03

Når jeg lnker til et word-dokument, åbnes det i en browser,
hvordan får jeg det til at åbne i word?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-10-03 11:11

trine schunck <trineschunck@email.dk> writes:

> Når jeg lnker til et word-dokument, åbnes det i en browser,
> hvordan får jeg det til at åbne i word?

Det kan jeg ikke hjælpe dig med, men sørg for Guds skyld for at skrive
meget tydeligt at det er et Word-dokument. Der er ikke noget mere
irriterende end et link, der ikke er afmærket som værende andet end et
almindeligt link.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-10-03 12:01

> Det kan jeg ikke hjælpe dig med,

Det er der heller ingen andre der kan. Det er opsætningen af brugerens
computer der alene afgør om filen åbnes i browseren, Word selv, slet ikke
(hvis man ikke har Word) eller der foreslås en download.

Har man adgang til serverens opsætning kan man lave en opsætning, hvor Word
filer temmelig sikkert tvinges til download. Den adgang vil man normalt kun
have hvis man selv driver webserveren eller har en dedikeret server hos en
udbyder.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-03 11:49

trine schunck skrev:

>Når jeg lnker til et word-dokument, åbnes det i en browser,
>hvordan får jeg det til at åbne i word?

På mit system vil et link til en DOC-fil åbne i Word. Det har
ikke noget at gøre med hvordan su sætter det op. Det er en
indstilling på *mit* system.

Hvis du gerne vil ændre dit system så det benytter Word, skal du
kikke på opsætningen af din browser og noget med filtyper.

--
Bertel

Fra : trine schunck

Dato : 08-10-03 12:26

Hej Bertel.
Jeg kan ikke finde nogle rele´vante "flueben" i options i
browseren???

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-03 12:31

trine schunck skrev:

>Jeg kan ikke finde nogle rele´vante "flueben" i options i
>browseren?

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig medmindre du bruger Opera. IE
(som du sandsynligvis bruger) har jeg kun som sekundær browser.
Men under alle omstændigheder kan du få hjælp i

medmindre problemet ligger i dit system og ikke i browseren. I så
fald er det

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-10-03 16:02

I Explorer vælg Tools | Folder Options | File types.
Find DOC på listen og vælg Advanced, fjern flueben i "Browse in same
Window".

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 08-10-03 14:56

> Når jeg lnker til et word-dokument, åbnes det i en browser,
> hvordan får jeg det til at åbne i word?

Hvis du har adgang til noget serverside, kan du prøve at sende en anden mime type.
F.eks. i asp http://authors.aspalliance.com/chrisg/default.asp?article=49

--
Ryan