Det startede med, at jeg købte en ny kat..~
Fra : Stine Hilskov

Dato : 08-10-03 09:42

Det startede med at jeg havde 2 hankatte. Den ene Figaro, faldt ned af
gelænderet i opgangen og brækkede nogle knogler i førpoten. Opereationen
ville koste godt 5000 kr. Katten blev aflivet, da vi ikke havde pengene.
Det tog os lang tid at komme os over, også for den anden kat Freddy.

Men jeg synes after et stykke tid, at Freddy skulle have en kammerat. Og
bestemte det skulle være en hankat.
Jeg købte en alm. blandings-killing af en, der normalt har norske
skovkattte.
Han var utroligt sød og charmerende, og vi er glade for ham!
Han har haft en del problemer med diarré pga. cocsidia (staves det sådan?)
og orm af en slags. Har derfor været en del til dyrlægen.

Idag har jeg så været nede med ham hos dyrlægen og skal have ham kastreret,
da han er 6 mdr. i næste uge.
Jeg spørger om den er gammel nok, hvortil dylægen svarer, at det er den, da
det er en hunkat!

*fnis* jeg har aldrig overvejet at kigge efter, da jeg bare har taget ham
for en hankat, men overrasket kan man blive.

Så nu kan jeg bedre forstå at de 2 er oppe at toppes indimellem som de er.
Jeg har også undret mig over at "han" ikke helt opførte sig som en lille
hankat. Igår stak den feks. af ud af døren og ville ikke komme ind til
spisetid, hun kom først ind kl 4 i nat. Nu kan jeg se, at hun (som nu hedder
Katja) skulle ud at se på hankatte!!

Hilsen
Stine og en træt Freddy, som har siddet oppe og ventet på sin veninde hele
natten.

Fra : Jane

Dato : 08-10-03 10:01

Stine Hilskov skrev i <news:e5Qgb.45$vJ2.4@news.get2net.dk>:

> Jeg spørger om den er gammel nok, hvortil dylægen svarer, at det er
> den, da det er en hunkat!

Kan du godt vænne dig til at kalde "ham" Katja" så?

Jane

Fra : Stine Hilskov

Dato : 08-10-03 14:26

Ja, det tror jeg.
Jeg synes det er synd, hun skal have et drengenavn.
Men jeg skal lige vænne mig til tanken om at det er en hunkat

Hilsen Stine

Fra : Leyna

Dato : 08-10-03 15:03

On Wed, 8 Oct 2003 15:25:35 +0200, "Stine Hilskov"
<stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> wrote:

>Ja, det tror jeg.
>Jeg synes det er synd, hun skal have et drengenavn.
>Men jeg skal lige vænne mig til tanken om at det er en hunkat

Hihihi... Mini startede også sit liv som "hankat", da der vist heller
ikke rigtigt var nogen der havde tjekket hvad hun var for en. Men hun
"skiftede" mening på vejen fra Jylland til København, go da vi kom
hjem med hende, da var hun altså en hunkat.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ragna

Dato : 08-10-03 15:26

Stine skrev:
>Men jeg skal lige vænne mig til tanken om at det er en hunkat

Samme situation, bare omvendt, var vi i med vores Fufu, der startede sin
"karriere" hos os som hunkat.
Efter et stykke tid begyndte der imidlertid at titte et par små
"juleklokker" frem, så vi måtte vænne os til at sige "han" i stedet for
"hun", men navnet lod vi ham beholde!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : zasha

Dato : 08-10-03 18:43

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter et stykke tid begyndte der imidlertid at titte et par små
> "juleklokker" frem, så vi måtte vænne os til at sige "han" i stedet for

Tilslutter mig flokken af katteejere, der troede de havde købt en hankat
(eller rettere to, efter anbefaling fra min dyrlæge)....Miver var hankat til
jeg en dag fik min bonus far til at kikke nærmere på "ham".....Frede havde
nemlig fået nogle ret store "boller" og "han" havde ingen fået....garanteret
fordi "han" var en hunkat....sådan kan det gå og en uge efter gik hun så
rundt og jamrede sig så meget at det var tid til dyrlægebesøg...så nu er de
begge to bare .... katte *smil*
Tillykke med Katja :))
--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-10-03 20:39

On Wed, 08 Oct 2003 16:02:36 +0200, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrote:

> [...]
>"skiftede" mening på vejen fra Jylland til København, go da vi kom
>hjem med hende, da var hun altså en hunkat.

   Tjoeh - det er jo så derfor at vi har en hunkat der hedder
Oscar ;) Hun skiftede også køn lige pludseligt ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Kate

Dato : 08-10-03 21:01

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> wrote in

> Jeg spørger om den er gammel nok, hvortil dylægen svarer, at det
> er den, da det er en hunkat!

Fnis. Har ikke oplevet det med katte, men adskillige kaniner har
skiftet køn undervejs
Men, hun er nu sød selvom hun skiftede køn

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.