Flash ud af Mozilla
Fra : S

Dato : 08-10-03 01:00

Jeg ved ikke hvordan det skidt er kommet ind i min browser, men jeg vil af
med det fis igen. Hvordan går jeg det? Jeg har kigget Windows Tilføj/fjern
programmer men kan ikke finde det der.

Jeg har afinstalleret Mozilla og installeret igen, men det virkede heller
ikke.
Jeg har kigger på "Rediger" - > Indstillinger -> Navigator ->
Hjælpeprogrammer og funder dér hvor der var noget med flashfilerne og fjerne
det, men der er stadigvæk flash på maskinen og i min browser.

--
Gratis telefoni - http://skype.spontek.dk
Danske feeds - http://rss.spontek.dk

Fra : Ole Lønborg

Dato : 08-10-03 07:03

S skrev:
> [...]
> Hjælpeprogrammer og funder dér hvor der var noget med flashfilerne og fjerne
> det, men der er stadigvæk flash på maskinen og i min browser.

Har du så ikke installeret oven i det gamle directory ?

Mozilla gemmer plugins, så som Flash, i Plugins-folderen
(programmer\mozilla.org\mozilla\Plugins).
Flash-plugin'en hedder NPSWF32.dll
Prøv at slette den.

/Ole L.

Fra : S

Dato : 08-10-03 15:32

Ole Lønborg skrev news:3f83a8a3$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Har du så ikke installeret oven i det gamle directory ?

Nej det havde jeg glemt. Filen er der ikke, og det har ikke virket at slette
mappen igen, men det kan være, at den ligger et sted i forbindelse med IE,
men det kan jeg heller ikke finde. Flash er belastende.

Fra : Ole Lønborg

Dato : 08-10-03 18:12

S skrev:
> [...]
> mappen igen, men det kan være, at den ligger et sted i forbindelse med IE,
> men det kan jeg heller ikke finde. Flash er belastende.
Nu bliver jeg så nødt til at spørge : Hvorfor er Flash belastende ?
Jeg kører selv Mozilla 1.4 (dansk), og flash laver da ingen skade hos mig.

Prøv iøvrigt at se på Hjælp/Om plugins.
Her er listet alle de plugins der er installeret, og hos mig står der
ganske rigtigt NPSWF32.dll.

/Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-10-03 19:05

Ole Lønborg wrote:

> Nu bliver jeg så nødt til at spørge : Hvorfor er Flash belastende ?
> Jeg kører selv Mozilla 1.4 (dansk), og flash laver da ingen skade hos mig.

Jeg bryder mig nu heller ikke så meget om de mange reklamer i flash. Et
alternativ til at fjerne flash-plugin'en kunne være at benytte det lille
Flash click to view-plugin, der kan hentes her:
http://ted.mielczarek.org/code/mozilla. I stedet for flashen vises et
gråt felt, er det en flash, man vil se, kan man blot klikke i feltet.
Der står ganske vist, det er til Firebird, men det virker også fint i
Mozilla.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : S

Dato : 08-10-03 20:54

Ole Lønborg skrev news:3f84455b$0$94861$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk.
> Nu bliver jeg så nødt til at spørge : Hvorfor er Flash belastende ?
> Jeg kører selv Mozilla 1.4 (dansk), og flash laver da ingen skade hos mig.

Alle de forb.... reklamer som man ikke kan blokerer via hostfilen, lyde og
bevægelser på sider... alt sammen noget irreterende jeg ikke vil have.

> Prøv iøvrigt at se på Hjælp/Om plugins.
> Her er listet alle de plugins der er installeret, og hos mig står der
> ganske rigtigt NPSWF32.dll.

Den lå i Opera (skulle teste om den var forbedret - det var det ikke), mon
ikke det er i forbindelse med den installation at Flash har fundet min
Mozilla og klistret sig på der.

Nu har jeg slettet filen og Mozilla (igen, igen, igen) og genstarter
maskinen, så skal den være væk - ellers er det vist nødvendigt med en
formatering.

Fra : S

Dato : 08-10-03 21:09

S skrev news:bm1q0o$oci$1@sunsite.dk
> Nu har jeg slettet filen og Mozilla (igen, igen, igen) og genstarter
> maskinen, så skal den være væk - ellers er det vist nødvendigt med en
> formatering.

Det virkede
Mange tak for hjælpen Ole, og Kim: Jeg gemmer lige linket til en anden god
gang.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-03 09:57

Kim Ludvigsen skrev:

> Et alternativ til at fjerne flash-plugin'en kunne være
> at benytte det lille Flash click to view-plugin,

Et andet alternativ er prefbar[1] der blandt mange andre godbidder
indeholder en "kill flash"-knap.

Noter:
======
[1] <http://prefbar.mozdev.org/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-03 10:56

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Et andet alternativ er prefbar[1] der blandt mange andre godbidder
> indeholder en "kill flash"-knap.

Sådan en[*] kan man også lave med en bookmarklet, problemet er blot, at
man aktivt skal dræbe dem hver gang. Ovennævnte Flash clik to
view-plugin går den modsatte vej, så man kan glemme alt om de
irriterende flashreklamer.

[*] Jeg har ikke prøvet flash-funktionen i prefbar, så det er med
forbehold for, at den er smartere, end jeg tror.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-03 11:13

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> blot, at man aktivt skal dræbe dem hver gang. Ovennævnte Flash
> clik to view-plugin går den modsatte vej, så man kan glemme

Ja. Om man vil bruge tilvalg eller fravalg afhænger af hvor
irriteret man er på flash-reklamer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : S

Dato : 09-10-03 14:16

Jens Gyldenkærne Clausen skrev
> Ja. Om man vil bruge tilvalg eller fravalg afhænger af hvor
> irriteret man er på flash-reklamer.

Ekstremt meget