Freedom Fighters
Fra : christian

Dato : 07-10-03 23:45

Med hensyn til våbene synes jeg at IOI har lavet en lille/mellem/stor fejl.

I spillet kan man få en

AK-47 Assault rifle
SVD Dragunova sniper rifle
RPD-Degtarev light machine
Tokarev TT eller en Makarov pistol

Men fælles for alle de våben er at de bruger 7.62 som ammonution og derfor
burde have 150 bare ialt, da det ligemeget hvilken partron du lade våbnet
med. Det er jo den russisk fordel at de bruger den samme type ammonution til
alle våben, da de russiske soldater ikke skal tænke over om de har ammo til
lige præcis en bestemt type våben da de alle bruger 7.62. Selv Tokarev TT
bruger 7.62.

Synes i ikke at det er lidt underligt ?.

Mvh.

Christian

Beklager stavefejl........

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 08-10-03 13:11

christian wrote:

> [...]
> lige præcis en bestemt type våben da de alle bruger 7.62. Selv Tokarev TT

Altså jeg kan godt forestille mig at selvom en Dragunov bruger 7.62, at
de patroner man bruger er specielle da kravene til præcision og
udgangshastighed jo er noget forskellige. Måske man skulle finde en
våben nørd gruppe og spørge i

> Synes i ikke at det er lidt underligt ?.

Måske jvf. ovenstående. Jeg ved der er flere spil hvor man ikke deler
ammo mellem AK-47 og Dragunov, det gælder ihvertfald IGI og IGI2 og vist
også NOLF og NOLF2. De sidste to er jeg dog ikke helt sikre på, da det
er et stykke tid siden ogjeg måske roder våben udvalget sammen med
IGI/IGI2 (Hvor der forresten er dejligt mange at vælge imellem - meget
oversete spil imho).

Mvh

Bruno

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 08-10-03 15:47

"christian" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger 7.62.
>
> Synes i ikke at det er lidt underligt ?.

_Jeg_ syntes overhovedet ikke spillet er værd at bruge tid på.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 08-10-03 15:50

"christian" <nuclear75@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bruger 7.62.
>
> Synes i ikke at det er lidt underligt ?.

Både og. Det er korrekt, at de nævnte våben anvender samme ammunition.
Derimod anvender de forskellige magasintyper, hvorfor anvendelse af
ammunition i alle tre våben forudsætter, at man tager de enkelte patroner ud
af magasinerne og sætter dem over i et magasin der passer med det pågældende
våben. Derfor virker det rimeligt, at man ikke umiddelbart kan anvende
opsamlede magasiner i alle tre våben. Husk også på, at Freedom Fighters er
et arkadeagtigt spil, hvor realismen ikke er det centrale.
----
Mvh
Anders

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 08-10-03 17:24

> Synes i ikke at det er lidt underligt ?.

Nej, egentlig ikke.

I sidste ende handler det om gameplay, og ikke realisme.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-11-03 01:08

christian wrote:

> Synes i ikke at det er lidt underligt ?.

Det er da også en smule besynderligt at:

Man kan skyde en mand gentagne gange i hovedet uden han dør.
Ens patroner kender forskel på ven og fjende.
Stikker man af til basen under en mission er alle andre kloakdæksler,
end det man kom fra, åbenbart svejset til.
Uanset hvor præcist man lægger sit sigte kan man roligt regne med at
kuglen vil være en smule skæv (i tilfældig retning).
Russerne kunne vinde WW2 over USA på trods af de var på samme side.
Ens squad-medlemmer løber gerne ubekymret frem mod fjenden mens man selv
klæber sig op af væggen for ikke at blive opdaget/ramt.

Det var bare et par af de ting jeg har undret mig lidt over

Men bortset fra det ser det da ud til at være et ok spil... men jeg er
også kun nået til Tatarin-missionen.

/Robert

Fra : /Ole

Dato : 23-11-03 13:06

> Det er da også en smule besynderligt at:

> Stikker man af til basen under en mission er alle andre kloakdæksler,
> end det man kom fra, åbenbart svejset til.

Hvis du selv har åbnet en af de andre (skal gøres oppefra) kan du sagtens
komme op ad det næste gang!

> Uanset hvor præcist man lægger sit sigte kan man roligt regne med at
> kuglen vil være en smule skæv (i tilfældig retning).

Rekyl? Nej du har ret, men sådan er det...

> Russerne kunne vinde WW2 over USA på trods af de var på samme side.

Russerne benyttede lejligheden lige efter krigen til at fortsætte
befrielsen, for derefter at overtage verden ligeså stille, men ja okay...

> Ens squad-medlemmer løber gerne ubekymret frem mod fjenden mens man selv
> klæber sig op af væggen for ikke at blive opdaget/ramt.

Du har opdaget at du kan bede dem om tre ting, ikke? (med knapperne 1,2 og
3) Angrib den position hvor jeg sigter, forsvare (og blive stående lige
meget hvad!) den position jeg sigter på eller følge dig/komme hen til dig
igen!

> Det var bare et par af de ting jeg har undret mig lidt over
>
> Men bortset fra det ser det da ud til at være et ok spil... men jeg er
> også kun nået til Tatarin-missionen.

Jeg har gennemført 2x nu, udemærket spil, men for lidt variation i banerne
og for få baner...

/Ole

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-11-03 13:29

/Ole wrote:

> Hvis du selv har åbnet en af de andre (skal gøres oppefra) kan du sagtens
> komme op ad det næste gang!

Men du kan da ikke selv vælge hvilket et af dem du har åbnet du vil
starte ved næste gang, vel? Det er altid det du brugte sidste gang du
kommer op af igen.

[snip]

> [...]
> 3) Angrib den position hvor jeg sigter, forsvare (og blive stående lige
> meget hvad!) den position jeg sigter på eller følge dig/komme hen til dig

Joda.. og bruger det også ofte. Desværre er der ingen "Stå stille og ti
stille" kommando. Så man er nød til at finde et isoleret hjørne de kan
forsvare, ellers begynder de at skyde så snart der nærmer sig en russer.
Og det er ikke altid det er ønskværdigt.