dårlig ånde
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 07-10-03 23:49

Hejsa i gruppen..

VI har en killing på 20 uger som vi har fået fra en gård. Da han kom her
havde han lungebetændelse, øjenbetændelse, øremider og smæk fyldt med orm
plus han var underernæret. Alt det er han heldigvis over nu, men han har
altid haft ekstrem dårlig ånde og det kan vi ikke får til at gå væk. På
trods af at han for kvalitets foder og hans tænder ser fine ud stinker han
forfærdeligt ud af munden og ingen af vores andre katte lugter ud af munden.
Har du/i nogen ide om hvad det skyldes og hvad vi kan gøre ved dette??

Mvh. Stella og Uffe

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-10-03 02:30

On 08/10/03 0:49, in article UpHgb.5786$5x6.5071@news.get2net.dk, "Uffe
Thomsen" <uffe_thomsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Har du/i nogen ide om hvad det skyldes og hvad vi kan gøre ved dette??

Når mine katte har dårlig ånde (hvilket ikke er særligt tit), giver jeg dem
en Klofyl tablet (kan købes på apoteket og sikkert også I Matas). Hvis det
ikke hjælper, kontakterjeg dyrlægen.
Mvh Camilla

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Ann K

Dato : 08-10-03 10:01

Hej Uffe.

> [...]
munden.
> Har du/i nogen ide om hvad det skyldes og hvad vi kan gøre ved dette??

Hvilket mærke fodrer I med???
Når nu dyrlægen har set på katten og formentlig udelukket at det kan være
sygdom, var det msåke en ide at I begyndte at se på foderet....
Har selv erfaring for at Iams/Eukanuba giver to af mine katte + den ene
hund en ånde, som kunne gøre en drage misundelig!
prøv at skifte til et andet fodermærke - men vær forberedte på at den
dårlige ånde kan være flere uger om at forsvinde....

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs