phps Hvordan gør i
Fra : Lars Friberg

Dato : 07-10-03 20:38

Hej NG
Jeg har set at når i henviser til en kildekode så henviser i til filen
med efternavnet phps. Hvordan gør i så at man for farver?
M:V:H
Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-10-03 20:54

On Tue, 7 Oct 2003 21:38:16 +0200
Lars Friberg <newslars@tiscali.dk> wrote:
> Hej NG
> Jeg har set at når i henviser til en kildekode så henviser i til filen
>
> med efternavnet phps. Hvordan gør i så at man for farver?

kalder dne .phps til efternavn. php (i standard opsætning) sørger så
selv for at farve koden som den skal være.

Fra : Leonard

Dato : 07-10-03 21:31

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>kalder dne .phps til efternavn. php (i standard opsætning) sørger så
>selv for at farve koden som den skal være.

Ikke på min Apache 2 med PHP 4.2.2 der bare fulgte med RedHat 9 ...
Og en tur igennem php.ini gav ikke lige et svar på noget der skulle
sættes, men jeg har måske overset noget.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-10-03 21:33

On Tue, 07 Oct 2003 22:31:07 +0200, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Ikke på min Apache 2 med PHP 4.2.2 der bare fulgte med RedHat 9 ...
>Og en tur igennem php.ini gav ikke lige et svar på noget der skulle
>sættes, men jeg har måske overset noget.

Det er sandsynligvis i din httpd.conf, du skal pille.

Jeg ved ikke om PHP er smidt med som CGI eller modul, men i
sidstnævnte tilfælde burde du bare kunne tilføje følgende til
httpd.conf:

AddType application/x-httpd-php-source .phps

Du kan passende tilføje det under linjen med
AddType application/x-httpd-php ...

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: hierarki (og ikke hieraki)

Fra : Leonard

Dato : 07-10-03 21:58

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

>AddType application/x-httpd-php-source .phps
>
>Du kan passende tilføje det under linjen med
>AddType application/x-httpd-php ...

Der er ikke lignende linier i hverken httpd.conf eller php.conf.
I php.conf er der
<Files *.php>
SetOutputFilter PHP
SetInputFilter PHP
LimitRequestBody 524288
</Files>

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Daniel Udsen

Dato : 07-10-03 22:35

Leonard wrote:

> Der er ikke lignende linier i hverken httpd.conf eller php.conf.
> I php.conf er der

Hvad ligger der af filer i /etc/httpd eller /etc/apache
der er sikkert en commonhttp.conf eller httpd-perl.conf der indeholder
de relevante linier.
Det kan godt værre at rethat er ligeså slemme til at rode rund i httpd
conf diret som mandrake.

--
Daniel Udsen
Suntne vacci laeti?

Fra : Leonard

Dato : 07-10-03 22:51

Daniel Udsen <dudsen@koen.dk> wrote:

> [...]
>de relevante linier.
>Det kan godt værre at rethat er ligeså slemme til at rode rund i httpd

Ja RedHat roder lidt i det, men det er ikke så slemt.
I etc/httpd ligger et conf-dir og et conf.d-dir
I conf ligger httpd.conf og den inkluderer alle *.conf filer i conf.d
så det er da til at overskue.
I conf.d ligger så auth-mysl.conf php.conf python.conf perl.conf
perl.conf og php.conf ligner hinanden og begynder begge med en
LoadModule linie, så mon ikke det er et modul til visning af
sourcefiler jeg mangler i php.conf ?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Daniel Udsen

Dato : 08-10-03 16:54

Leonard wrote:

> [...]
> perl.conf og php.conf ligner hinanden og begynder begge med en
> LoadModule linie, så mon ikke det er et modul til visning af

Prøv bare at sætte den der
AddType application/x-httpd-php-source .phps i httpd.conf eller php.conf
og se om ikke det virker.
kør evt en apachectl configtest for at se om din tilføjelse er "lovlig"

Mandrake er så godt nok ikke så slem der er kun 3 filer og det kun fordi
den kører med 2 frontend apache servere.

--
Daniel Udsen
Suntne vacci laeti?

Fra : Lars Friberg

Dato : 08-10-03 11:28

> AddType application/x-httpd-php-source .phps

Det var løsningen, mange tak for hjælpen
M:V:H
Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-10-03 22:00

On Tue, 07 Oct 2003 22:57:48 +0200

> Der er ikke lignende linier i hverken httpd.conf eller php.conf.
> I php.conf er der
> <Files *.php>
> SetOutputFilter PHP
> SetInputFilter PHP
> LimitRequestBody 524288
> </Files>

prøv at kopier ovenstående og ret så *.php til *.phps

Burde vist være nok.

Fra : Leonard

Dato : 07-10-03 22:18

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>prøv at kopier ovenstående og ret så *.php til *.phps

Næh, så parser den jo bare .phps som PHP og det gør den faktisk i
forvejen. Det havde jeg nu også forventet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/