Kører mit grafikkort 8x AGP..??
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 07-10-03 20:15

Hey,

Tillader mig at cross-poste, da dette handler om begge dele.

Mit system består af et Asus P4C800 Deluxe bundkort, og et Sapphire Radeon
9800 Pro grafikkort (128Mb), og diverse andet..

Jeg er ikke sikker på, om jeg kører 8x AGP. Inde i grafikkort settings,
under SMARTGART har jeg sat AGP porten til 8x og Fast Write til Off. Hvis
jeg satte den til On samtidig med AGP 8x, smuttede den tilbage til 4x.. Jeg
har så leget lidt med 3DMark03, og den mener at min port kører 0x.. Jeg er
naturligvis klar over, at det ikke passer.. Men hvorfor skriver den ikke
8x..? Det står slideren på, inde under SMARTGART.

Og under Info, i grafikkortets overclocker program (RedLine v1.93), står der
Disabled ud for AGP.. Hva' hytten betyder det?? Det har givetvis sammenhæng
med, at 3DMark03 siger AGP 0x.. Hvad foregår der.

Ude i BIOS på dette bundkort (frisk opdateret), har man ingen mulighed for
at vælge mellem 4x eller 8x AGP. Det står ingen steder, og jeg har virkelig
kigget efter, tro mig. Både grafikkort og bundkort har fuld understøttelse
for 8x AGP.

Har nogen en fornuftig forklaring på dette, eller evt. et hint til hvordan
jeg kan være sikker på, om porten kører 4x eller 8x..?

På forhånd mange tak.

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 07-10-03 21:03

[ B@CHFiRE ] wrote:
> Hey,
>
> Tillader mig at cross-poste, da dette handler om begge dele.

Som et minimum bør du lave follow-up til en gruppe, det andet er noget
rod. Endnu bedre er at starte med at spørge i en gruppe, får man ikke
svar der kan man afhængig af emne så måske prøve i en anden gruppe.

> [...]
> naturligvis klar over, at det ikke passer.. Men hvorfor skriver den ikke
> 8x..? Det står slideren på, inde under SMARTGART.

Tror godt du kan regne med hvad der står under SMARTGART, det er jo
trods alt en del af kortets drivere så de skulle ville være det mest
korrekte.

> Har nogen en fornuftig forklaring på dette, eller evt. et hint til
hvordan
> jeg kan være sikker på, om porten kører 4x eller 8x..?

Ingen grund til søvnløse nætter, du kan næppe måle forskel på AGPx4 og
AGPx8 og i hvertfald kan du ikke mærke forskel det er ren marketing
teknologi.

Mvh

Bruno

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 07-10-03 22:56

Hej Backfire
Hvis du er sikker på at dit bundkort kan klare 8x, så tror jeg at du skal
finde fejlen i AGP-porten hvis driver temlig sikkert ikke er installeret, og
denne driver skal du hente hos bundkortproducenten.
Prøv at køre dxdiag.exe (Directx Diagnostic Tools) som du finder i
....\windows\system32 Blandt de faneblade der kommer frem er der et der
hedder display. Under punktet "Directx Features" skulle der gerne være tre
knapper "Directdraw acceleration", "Direct3D acceleration" og "AGP
Texture acceleration". Kontroler at alle er enabled. Hvis "AGP Texture
acceleration" knappen slet ikke findes er det fordi at driveren til
AGP-porten ikke er installeret eller fordi der er en fejl i Directx
installationen. Er du heldig behøver du måske bare at Enable knappen.
mvh
Kurt
PS. Virker det nu?

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 08-10-03 00:28

Hejsa Kurt,

Takker for svar. ;)

> Hvis du er sikker på at dit bundkort kan klare 8x, så tror jeg at du
> skal finde fejlen i AGP-porten hvis driver temlig sikkert ikke er
> installeret, og denne driver skal du hente hos bundkortproducenten.

Dette lyder jo ret troværdigt, men jeg kan ikke finde nogen AGP-port
drivere, inde hos Asus. Det er som sagt et "Asus P4C800 Deluxe", og der er
ingen drivere til AGP-porten, så vidt jeg kan se..

> [...]
> i ...\windows\system32 Blandt de faneblade der kommer frem er
> der et der hedder display. Under punktet "Directx Features" skulle

Knappen findes, men den er grey'et ud, og der står "Not Available". Se her:

http://bachfire.homepage.dk/wtf.jpg

Nogen idé om, hvad jeg så kan gøre? Er det så fordi AGP-porten ikke er
ordentlig på plads (driver)? Roder selv rundt på nettet, men kan
sgu ikke finde noget brugbart.. :(

> PS. Virker det nu?

Nej.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-10-03 02:25

"[ B@CHFiRE ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> crashed Echelon writing

> Dette lyder jo ret troværdigt, men jeg kan ikke finde nogen AGP-port
> drivere, inde hos Asus. Det er som sagt et "Asus P4C800 Deluxe", og
> der er ingen drivere til AGP-porten, så vidt jeg kan se..

Dit bundkort er med Intel chipset og drivere laves og udgives af Intel.

Ind på Intel.com support, download af chipset drivere, og find det som
passer til dit chipset (Intel 875P).

--
Bjarke Andersen

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 08-10-03 03:19

Hejsa Bjarke,

> Ind på Intel.com support, download af chipset drivere, og find det
> som passer til dit chipset (Intel 875P).

Yes, det fandt jeg faktisk ud af selv, inden jeg læste din post. Men mange
tak alligevel.

Efter at have installeret disse drivere til chipsettet, viste den ganske
rigtigt 8xAGP i både RedLine, og 3DMark03. Men Texture Acceleration i
DirectX var stadig "Not Available".. Jeg fandt så ud af, at det ikke var
ligegyldigt hvilken rækkefølge man installerede chipset-drivere og
grafikkort-drivere. Jeg installerede jo som bekendt først grafikkortet. Så
jeg afinstallerede Catalyst driveren, og geninstalerede den. Og vupti, så
kom der Texture Acceleration.

Tak til jer der hjalp mig!

(Så kan man endelig komme i seng..)