Ryk, når man skifter gear
Fra : Hjalte

Dato : 07-10-03 19:27

Jeg sad lige ogf læste i det nye nummer af motor. Der er en
brugtbilstest af en mercedes E klasse automatgear (tror jeg nok).

Der står blandt andet at man kan skifte hardy skiverne hvis den ikke
skifter ryk-frit.

Og det fik mig til at tænke, at min bil hakker/rykker når man skifter
gear, det er dog ikke automatgear.

Er det fordi jeg ikke kører godt nok, eller er der noget der skal
skiftes.
Hvis jeg "filer" på koblingen, rykker den ikke.

Hvad siger i?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : Per Pedersen

Dato : 07-10-03 19:47

Hej Hjalte

Kan vi få lidt flere informationer om bilen, årgang...
Hvis det er en gammel bil der ikke har fået skiftet kobling i "mange" år kan
det være fordi at din kobling er meget slidt.
Hilsen Per

"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> skrev i en
meddelelse news:h316ov81srisdgl6m2595ip3qr1ugvufac@4ax.com...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-10-03 20:57

"Per Pedersen" <Perronaldpedersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi få lidt flere informationer om bilen, årgang...>

Jeg vil gætte på en Mitsubishi Galant GLSi fra 1993...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-10-03 12:08

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message

> Jeg vil gætte på en Mitsubishi Galant GLSi fra 1993...

LOL!!!

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 19:48

Hjalte wrote:

> Er det fordi jeg ikke kører godt nok, eller er der noget der skal
> skiftes.
> Hvis jeg "filer" på koblingen, rykker den ikke.
>
> Hvad siger i?

Defekt motorophæng ?

Med venlig løvehilsen
Søren H. Wind

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-10-03 20:42

> Hvad siger i?

Defekte bøsninger i bagvognen!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-10-03 07:06

Thomas Krath wrote:

> Defekte bøsninger i bagvognen!

Jer og jeres bøsninger ;) et perfekt gearskifte handler om at tilpasse
motoromdrejningerne til gearhastigheden.
Alle biler kan rykke hvis man sjusker, det er selvf mere udtalt jo hårdere
koblingen er.

Gynger hele Galanten når du skifter?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Hjalte

Dato : 08-10-03 10:51

On Wed, 08 Oct 2003 08:05:43 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
wrote:

>Gynger hele Galanten når du skifter?

Nej, det vil jeg ikke sige.
Mere et ryk.

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-10-03 12:18

Hjalte wrote:

> Nej, det vil jeg ikke sige.
> Mere et ryk.

Hvor mange km har koblingen gået?
Det kunne jo være noget er ved at være slidt op.
Måske er den nået igennem belægningen.

Fra : Hjalte

Dato : 10-10-03 23:28

On Wed, 08 Oct 2003 13:17:32 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
wrote:

>Hvor mange km har koblingen gået?
>Det kunne jo være noget er ved at være slidt op.
>Måske er den nået igennem belægningen.

180.000 tror jeg.
Den er vist aldrig blevet skiftet. Ikke så vidt jeg ved ihvertfald.

---

Fra : Mr.Unlock

Dato : 08-10-03 14:17

forkert bilmærke

Fra : Thomas Krath

Dato : 08-10-03 18:39

> Jer og jeres bøsninger ;) et perfekt gearskifte handler om at tilpasse
> motoromdrejningerne til gearhastigheden.
> Alle biler kan rykke hvis man sjusker, det er selvf mere udtalt jo
> hårdere koblingen er.

Hvis du har defekte bøsninger i bagvognen og du kort slipper gasen og træder
pedalen lidt ned igen, så giver det et ryk!

Fra : Hjalte

Dato : 09-10-03 21:59

On Wed, 8 Oct 2003 19:38:43 +0200, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Hvis du har defekte bøsninger i bagvognen og du kort slipper gasen og træder
>pedalen lidt ned igen, så giver det et ryk!

Bøsninger???
Har ikke helt styr på bilteknik.

---