kun 1..!
Fra : Martin

Dato : 10-04-01 23:56

Jeg har en tabel i mysql hvor der er et par rækker...

Mailliste Email

Så vil jeg gerne have alle med mailliste JA og kun 1 af hver email

Forstår i ?

Maillisten ved jeg godt hvordan jeg gør WHERE mailliste = 'JA'
men hvad så hvis der er flere med samme email, hvordan sørger man får
at der kun vises 1 med samme email ?
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-04-01 00:03

Martin <martini@mailme.dk> skrev:

> [...]
>
>Maillisten ved jeg godt hvordan jeg gør WHERE mailliste = 'JA'
>men hvad så hvis der er flere med samme email, hvordan sørger man får

Såvidt jeg husker foregår det sådan her:

"SELECT DISTINCT email FROM tabelnavn WHERE mailliste = 'JA' GROUP BY
email"

FUT: dk.edb.database
--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Morten Winther

Dato : 11-04-01 11:26

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> wrote in message

> Såvidt jeg husker foregår det sådan her:
>
> "SELECT DISTINCT email FROM tabelnavn WHERE mailliste = 'JA' GROUP BY
> email"

Ingen grund til "GROUP BY email" i denne query. DISTINCT gør jo netop at der
ingen dubletter komer.

/ morten

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-04-01 12:22

> [...]
>
> Såvidt jeg husker foregår det sådan her:
>
> "SELECT DISTINCT email FROM tabelnavn WHERE mailliste = 'JA' GROUP BY

Den er næsten rigtig:

" SELECT DISTINCT(Email) FROM tabelnavn WHERE Mailliste = 'JA' "

Med venlig hilsen

Jakob Balle

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-04-01 07:17

Michael Jensen wrote:

> "Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> wrote in message

> Den er næsten rigtig:
>
> " SELECT DISTINCT(Email) FROM tabelnavn WHERE Mailliste = 'JA' "

B. Try the other one.

Efter at have dobbelttjekket på mySQLs hjemmeside er jeg sikker på at

   select distinct email from tabelnavn where mailliste = 'JA'

er korrekt syntaks (ligesom det er korrekt i standarden) og vil gøre det
forventede.

Distinct er ikke en funktion, men en del af select-sætningen.

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com

Fra : Tim Hallwyl

Dato : 11-04-01 15:41

> Såvidt jeg husker foregår det sådan her:
>
> "SELECT DISTINCT email FROM tabelnavn WHERE mailliste = 'JA' GROUP BY
> email"

Du behøver ikke "GROUP BY email" - det første skal nok gøre tricket!