T610 vs. 7250i vs. SPV
Fra : Martin Bach

Dato : 07-10-03 18:48

Jeg vil gerne have nogle godt råd...
hvad skal man købe/ikke købe!
fordele og ulemper?

mvh.

Bach

Fra : GrillBiller DK

Dato : 07-10-03 19:51

Kan dette bruges?

http://www.esato.com/phones/index.php?phone=96&cp=74&cp2=63
Ang. Funktioner... Helt klart en T610

Fra : Martin Bach

Dato : 07-10-03 20:40

Tak.... Det er en god sammen ligning....

hvis der er noget den har telefonerne, vil jeg godt høre hvordan de er at
bruge...
Det er jo ikke fedt at have de fede funktioner hvis den ikke er bruger
venlig...

billedkvalitet?
sms skrivning?
overførsel til computer?
kalende?

Fra : John

Dato : 07-10-03 22:36

"Martin Bach" <bach@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Tak.... Det er en god sammen ligning....

Jeg ville også helt klart gå efter T610.
Da jeg skulle købe en ny mobil havde jeg 7250i på prøve, men den skuffede på
stort set alle punkter i forhold til T610.
Den virker meget plastic-agtig og Nokia's gamle menusystemer burde
pensioneres.
SPV'en har jeg kun kigget på, men den virker klodset og jeg har for meget
negativt om den til at jeg kunne finde på at købe den.

> [...]
> bruge...
> Det er jo ikke fedt at have de fede funktioner hvis den ikke er bruger

Tja.... udemærket til MMS-beskeder.
At kvaliteten ikke er den bedste har jeg nu ikke de store problemer med. Det
er trods alt en telefon jeg har købt - ikke et kamera med indbygget telefon,
og kvaliteten er ikke dårligere end det meste andet der kom på markedet på
det tidspunkt.

> sms skrivning?

Jeg er blevet rigtig glad for min på det punkt, så ingen problemer i den
retning.

> overførsel til computer?

Der medfølger noget software. Jeg har ikke pillet så meget ved det endnu,
men det skulle virke uden problemer.

> kalende?

Er ret god syntes jeg.

Mvh

John

Fra : Silas Alstrup

Dato : 09-10-03 18:35

Vil lige fortsætte min SPV propaganda ;)

> hvis der er noget den har telefonerne, vil jeg godt høre hvordan de er at
> bruge...
> Det er jo ikke fedt at have de fede funktioner hvis den ikke er bruger
> venlig...

Som sagt er SPVen klart den med flest muligheder og den man kan
personligsere mest, men det kræver den lige bliver tæmmet først :).

> billedkvalitet?

Den har meget dårlig opdateringshastighed, men hvis man er rolig og
forsigtig når man tager billeder, er de lige så gode som de to andre
telefoners, plus den kan tage i op til 640*480.

> sms skrivning?

Helt kanon, den kan have lidt problemer med at huske ord, men det er der
fundet en smart løsning på. Tasterne kan være en anelse spidse, men med
mindre man skriver _mange_ smser er det ikke noget problem. Jeg skriver
mellem 0-50 om dagen, og har ikke haft fingersmerter på noget tidspunkt.

> overførsel til computer?

Der følger cradle med, som man pluger i sin usb port, og så køre det. Du kan
gå ind på din SPV som var det en harddisk, og du kan endda hente et program,
så du kan styre hele SPVen via computeren.

> kalende?

Meget udførlig, og kan nemt synkroniseres med Outlook, som medfølger.

Hilsen Silas / Zubject

Fra : Silas Alstrup

Dato : 09-10-03 18:30

> Ang. Funktioner... Helt klart en T610

Undersøg lige hvad du snakker om =). SPV er den eneste af de 3 der er en
smartphone, og er klart de andre overlegne på funktioner. Ting som mp3,
film, msn, internet og mere avanceret spil kan T610 eller 7250i ikke klare.
Den er noget mere kringlet at styre, da den helst skal sættes op til
personen der bruger den, men når den er tæmmet er den en drøm. Især med et
ekstra 128/256mb SD kort kan man ikke ønske sig mere af en telefon. Jeg
ville ikke bytte min for noget (andet end spv2? :D).

Hilsen Silas / Zubject

Fra : John

Dato : 09-10-03 23:41

"Silas Alstrup" <silan@silan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekstra 128/256mb SD kort kan man ikke ønske sig mere af en telefon. Jeg
> ville ikke bytte min for noget (andet end spv2? :D).

Ud fra: http://www.esato.com/phones/index.php?phone=63&cp=74

- syntes jeg nu ikke man kan tale om at den ene kan en masse mere end den
anden. Den ene kan nogle ting som den anden ikke kan og omvendt.

Derudover syntes jeg jævnligt man læser om folk der har problemer med deres
SPV.

Om SPV'en så er så smart er jo en smagssag

Mvh

John

- der aldrig ville bytte sin T610 til en SPV.

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-10-03 14:45

> Jeg vil gerne have nogle godt råd...
> hvad skal man købe/ikke købe!
> fordele og ulemper?
>
> mvh.

Har haft mulighed for at prøve alle 3 og jeg ville klart fortrække T610.
Spv synes jeg ikke er pengene værd...

Venligst

Fra : Dr Frank

Dato : 10-10-03 18:19

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message news:<3f841589$0$27374$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Martin Bach" <bach@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Har haft mulighed for at prøve alle 3 og jeg ville klart fortrække T610.
> Spv synes jeg ikke er pengene værd...
>
> Venligst

Har haft en SPV1.. Udemærket stykke legetøj, men klodset og ikke
særlig god kvalitetsfornemlese, da den er laver mest af grimt gråt
plastik! Jeg vil 100 % fortrække en SE T610!! En SPV kan jo ved bare
en smule snak, dårligt holde strøm i én dag, og hvis du begynder at
bruge MP3 afspille m.m. gå det helt galt. Den har ellers et super sejt
display.... T610 holder 4-5 dage hvis den bliver brugt godt! Og så har
den jo alt hvad man skal bruge... En SPV1 har feks heller ikke
bluetooth... Næ nej, en SE T610 ved man hvad er... Så nu venter jeg
bare på Z610 eller Z1010!!

Fra : Nicolai \(2800\)

Dato : 13-10-03 22:15

> [...]
> den jo alt hvad man skal bruge... En SPV1 har feks heller ikke
> bluetooth... Næ nej, en SE T610 ved man hvad er... Så nu venter jeg

Efter de seneste opdateringer, holder min spv nu altså strøm i min 2 dage,
selvom jeg leger lidt med Tennis addict.... T610 synes jeg er fed, har ikke
leget med den endnu, men havde en 7250 i en mindre periode. Der var jeg godt
nok skuffet. Har ellers haft hele striben af "smarte" Nokia tlf.
Vil man prøve noget anderledes kan jeg kun anbefale SPV. Jeg har kun en
version1, men den fungerer 100%. De har været fyldt med fejl, men det er jo
windows der styrer den lille bandit, og vi ved jo alle at md windows følger
en masse opdateringer. Så nu er fejlene rettet.

Held og lykke med valget

nicolai