Escort vil ikke starte
Fra : Klaus A

Dato : 07-10-03 17:06

Hej gruppe.

Svigermors Ford Escort '92 vil ikke starte. Efter en tur ville den
pludseligt ikke starte efter en kort pause. Der er stadig ikke kommet liv
iden. Starteren kører fint rundt, og motoren snurrer med. Der fint blus på
lyset (omend det efterhånden er noget svagere). Den lugter ikke af benzin
(og tanken er 3/4 fuld!).

Det er vist nok en 1.6 med overliggende... Der står EFI på insugnings
manifolden. Motorrummet ser fint og tørt ud...

Nogen ideer?

Klaus A

Fra : Leif & Susanne Peder~

Dato : 07-10-03 18:51

> Svigermors Ford Escort '92 vil ikke starte.
Den lugter ikke af benzin (og tanken er 3/4 fuld!).

90er modellen havde en svaghed i den kombinerede tankmåler/benzinpumpe.
Den defekte "dims" kunne erstattes af et lille stykke benzinslange.
Så kig lige efter om der bliver suget benzin frem til motoren ?
VH.Leif

Fra : Klaus A

Dato : 07-10-03 19:41

"Leif & Susanne Pedersen" <Leif@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den defekte "dims" kunne erstattes af et lille stykke benzinslange.
> Så kig lige efter om der bliver suget benzin frem til motoren ?

Har du en nærmere beskrivelse af omtalte "dims", evt. hvor den sidder og
hvordan den ser ud?

Klaus

Fra : Jan Holm

Dato : 07-10-03 23:24

Klaus A wrote:
> [...]
> fint blus på lyset (omend det efterhånden er noget svagere). Den
> lugter ikke af benzin (og tanken er 3/4 fuld!).

Havde i foråret samme problem med samme model og motor.
Det var min mekaniker der fixede det og det var en dårlig forbindelse
i et stik. Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilket !! men prøv at
rykke lidt i stikkene omkring tændingsmekanismerne.

Mvh
Jan Holm